Koeajalla työpaikan vaihto, tuleeko karenssia jos...??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karenssiako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karenssiako

Vieras
Eli olen koeajalla, en halua moninaisista syistä jatkaa työtä, vaihtaisin toiseen työhön joka määräaikainen, enkä siis voi olla varma kuinka pitkään saan olla töissä. Eli jos vaihdan toiseen ja sieltä työt loppuvatkin vaikka heti 2kk päästä, saanko karenssia? ??

Käsittääkseni karenssia ei tule, jos työ päättyy työnantajan toimesta. Jos siis määräaikainen työsuhde päättyy eikä sitä jatketa, ei siitä pitäisi tulla karenssia. Sillä, mitä työntekijä on tehnyt aiemmin, ei ole merkitystä. Tietysti voi miettiä, kannattaako vaihtaa noin epävarmaan tilanteeseen. Itse vaihdoin kesällä työpaikkaa koeajalla, mutta vakkarista vakkariin.

Kiitos vastauksesta. Vaihdan koska en pysty tässä olemaan. 5kk päästä olen kuitenkin jo äitiyslomalla. Mahdollisuus, että soppari loppuu on olemassa, mutta ei ole täysin varmaa. Siksi halusin varmistaa.

Jos sulla on toi uusi määräaikainen, niin tokihan silloin tiedät, kuinka kauan se kestää??? Vai tarkoititko, ettet ole varma, saatko sitten siihen määräaikaiseen jatkoa?

Mä en tiedä karenssikuvioista mitään, mutta melko varmaan määräaikasta sopparia ei jatketa kun äloma tulossa. Mutta jos et kerran pysty nykysessä työssä jatkamaan niin totta kai vaihdat. Varsinkin jos uuteen työhön voi olla mahdollisuus palata lomien jälkeen takaisin.

Ja jos sopparia ei jatketa, niin eihän se minun syyni ole? Vaan olen oikeutettu työttömyyskorvaukseen jos jään työttömäksi ennen älomaa. ? Vai vaikuttaako tässä vaiheessa nimenomaan se, että menin edellisen työn irtisanomaan ja vaihdoin määräaikaiseen/sijaisuuteen. ?

Yhteistyössä