kodinkoneet, kamala viidakko valinnanvaraa miten tehdä päätös?

Meille tulee siemensit halusimme tai emme, kun valmiskastelli niin siinä ei pystynyt valitsemaan oman maun mukaan. Mutta skippasimme ne perus kodinkoneet ja otimme parhaat siemensit mitä heillä oli tarjota.
Ja se minkä merkin valitsee on kyllä niin maku asia minkä mieltää hyväksi ja laadukkaaksi. Jos toinen tykkää siemensistä niin toisesta se on huonolaatusinta mitä löytyy... Itse tykkään Whirlpoolista ja mulla on ollut paljon ton merkkisiä laitteita ja luotan niiden laatuun samoin philipsiin ja miehestäni ne ovat huonolaatusia vaikka aina ne ovat pelittänee ei mitään vikaa koskaan ollut.
Et kai se on vaan luotettava itseensä kun merkkiä valitset ja seuraa hiukan testivoittajia mutta ei nekää ole kaikki totuus. Sama se on tossa rosterissa maku asia. Minä en voi sietää koko rosteria niin kylmän näköiset ja epäkodikkaat ja mies tahtoisi rosterit :D ja minä sain päättää niin totta mooses otin valkoiset :D
 
En nyt tiedä osaanko juuri vinkkejä antaa, mutta meillä koneet tulee keittiöfirman kautta, AEG.n. Pyysin samoista koneista tarjousta myös kodinkoneliikkeistä, mutta heidän tarjouksensa oli yli 1500e kalliimmat. Ainakin tämä meidän valitsema keittiöfirma pystyi tarjoamaan koneet edullisesti. Keittiöfirmojenkin tarjouksissa oli myös eroja, mm. Keittiömaailman konetarjous meni lähelle kodinkonefirmojen tarjousta.

Mulle tuo värivalinta ei ollut ongelma, olen niin lopenkyllästynyt valkoisiin kodinkoneisiin. Aluksi harkitsin alumiinin värisiä, mutta kyllä nuo rosteriset ovat paremman näköiset ja kuulemma antifingerpinta sallii pikkusen enemmän sormenjälkiä, vaikka toki niitä rosteriin tulee, mutta on kuulemma olemassa sellaista ainetta, jolla ne saa hyvin pois. Kyllä valkoisessakin näkyy kaikki, varsinkin kun aurinko siihen paistaa. Niin keittiöön tulee rosteriset kodinkoneet, pyykikone ja kuivausrumpu ovat valkoiset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snowflake:
Meille tulee siemensit halusimme tai emme, kun valmiskastelli niin siinä ei pystynyt valitsemaan oman maun mukaan. Mutta skippasimme ne perus kodinkoneet ja otimme parhaat siemensit mitä heillä oli tarjota.
Ja se minkä merkin valitsee on kyllä niin maku asia minkä mieltää hyväksi ja laadukkaaksi. Jos toinen tykkää siemensistä niin toisesta se on huonolaatusinta mitä löytyy... Itse tykkään Whirlpoolista ja mulla on ollut paljon ton merkkisiä laitteita ja luotan niiden laatuun samoin philipsiin ja miehestäni ne ovat huonolaatusia vaikka aina ne ovat pelittänee ei mitään vikaa koskaan ollut.
Et kai se on vaan luotettava itseensä kun merkkiä valitset ja seuraa hiukan testivoittajia mutta ei nekää ole kaikki totuus. Sama se on tossa rosterissa maku asia. Minä en voi sietää koko rosteria niin kylmän näköiset ja epäkodikkaat ja mies tahtoisi rosterit :D ja minä sain päättää niin totta mooses otin valkoiset :D
Niin nämähän ovat näitä makuasioita. Minusta valkoiset ovat vanhanaikaiset, rosteriset ovat tyylikkäät =) Riippuu niin paljon kaappien väristä ja keittiönsisustuksesta noiden kodinkoneidenkin väri. Ns. kylmärosteri antaa hyvän vastapainon esim. lämpimälle pähkinälle jne. Eli riippuu paljon värimaalimasta kumpi sopii paremmin.

Aika usein noissa valmistaloissa on peruskaapistot ja värinä valkoinen, pelkän valkoisen kanssa rosteri on kyllä kylmä. En väitä, että teillä on peruskaapistot.

Mitä noihin merkkeihin tulee niin minäkin pidän Whirlpoolista. AEG on laadukas ja huippulaadukas on Miele. Myös Bochin koneita kehutaan. Aika usein keittiöfirmat suosii AEG, niistä ei kuulemma ole juuri valitusta tullut, joten ovat sen merkin itsellään säilyttäneet.
 
Me käytiin läpi paikalliset liikkeet. Annettiin ekassa ja tokassa paikassa esitellä kaikki ja kun huomattiin mitä tahdottiin. Eli jotain tiettyjä piirteitä löytyi.. Esim. pesukoneen koko ja linkousteho, jääkaappiin ei haluttu mitään tuuletinta ja liesi piti olla erillinen induktio... Niin saatiin suurinpiirtein kaikilta laitteen valmistajilta/myyjiltä tarjous jota saattoi vertailla. Lopulta päädyttiin electroluxiin. Koneet hyvät ja tyylikkäät. AEG:stä en alkanut merkistä maksamaan kun puolet olis hintaa tullut lisää kolmesta kirjaimesta... vieressä olis lukenut electrolux kuitenkin :LOL:

Valkosiin päädyttiin, koska en halua hinkata sormenjälkiä kokoaikaa. En pidä muutenkaan rosterista ovat myös mun mielestä liian steriilin näköisiä kotioloihin. Se oli sitäpaitsi kalliimpaakin.

Kaiken lisäksi.. Mahtaako olla enää muodissa 10v kuluttua, kun joku kone hajoaa ja pitää saada uus tilalle? En ole ainakaan nähnyt vähään aikaan enää punaisia koneita, vaikka niitäkin tässä muutama vuosi takaperin kaupattiin niin muodikkaina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaalisXXLmamma76:
Me käytiin läpi paikalliset liikkeet. Annettiin ekassa ja tokassa paikassa esitellä kaikki ja kun huomattiin mitä tahdottiin. Eli jotain tiettyjä piirteitä löytyi.. Esim. pesukoneen koko ja linkousteho, jääkaappiin ei haluttu mitään tuuletinta ja liesi piti olla erillinen induktio... Niin saatiin suurinpiirtein kaikilta laitteen valmistajilta/myyjiltä tarjous jota saattoi vertailla. Lopulta päädyttiin electroluxiin. Koneet hyvät ja tyylikkäät. AEG:stä en alkanut merkistä maksamaan kun puolet olis hintaa tullut lisää kolmesta kirjaimesta... vieressä olis lukenut electrolux kuitenkin :LOL:

Valkosiin päädyttiin, koska en halua hinkata sormenjälkiä kokoaikaa. En pidä muutenkaan rosterista ovat myös mun mielestä liian steriilin näköisiä kotioloihin. Se oli sitäpaitsi kalliimpaakin.

Kaiken lisäksi.. Mahtaako olla enää muodissa 10v kuluttua, kun joku kone hajoaa ja pitää saada uus tilalle? En ole ainakaan nähnyt vähään aikaan enää punaisia koneita, vaikka niitäkin tässä muutama vuosi takaperin kaupattiin niin muodikkaina.
Kyllähän rosterisia koneita on ollut jo todella kauan eli ei niitä punaisiin voi verratakaan =) Rosteriset ovat tuleet jäädäkseen ja ohnan niitä ollut viimeiset 10v ellei piteempäänkin. Ne ovat ohittaneet valkoiset kodinkoneet, joista ei enää juuri saa kuin perusmalleja. Punaisiakin vielä löytyy, tosin aikalailla desing-malleina ;) Valkoiset pikemminkin ajan kuluessa väistyvät, en ole nähnyt ainakaan induktiotasoja valkoisina. Meillä on aina ollut valkoiset kodin koneet ja kyllästyttää, niissä näkyy kaikki lika ja kun niita pyyhkii jää rätistä jälki, joka näkyy kun aurinko paistaa, niinkuin korkeakiiltoisissa keittiökaapeissa. Rosteristen koneiden puhtaana pitämisen vaikeus oli ajankohtainen joskus 10 vuotta sitten, nykyyään niissä on jon antifinger käsittelyt jne. Yleensä ne joilla ei niistä ole kokemusta uskovat niiden olevan vaikeaa pitää puhtaana.

Itsekään en 10v sitten tykännyt rosterisista, mutta kun ikää tulee maku muuttuu, onneksi =) Kuten aikaisemmin sanoi, vaikuttaa keittiökaapistojen väri myös koneiden valintaan. Ja mitä hintaan tulee niin ainahan tyylistä jotain täytyy maksaa :LOL:
 
Se vielä, ettei AEG mikään kallis merkki ole, toisaalta laatu aina maksaa, tosin löytyy kaikista merkeistä myös niitä maanantaiversioita, noihin kalliimpiin löytyy kuitenkin varaosia paremmin. Electroluxhan on ainakin ennen ollut hyvä merkki, muutta nykyään ne taidetaan valmistaa Itä-euroopassa :|

Kuitenkin samaan hintaan me AEG.t saatiin, kun olisi kodinkoneliikkeestä saatu huonompi merkki. Me siis ostetaan koneet keittiöfirman kautta, todellakin huimat reilut 1500e hintaeroa, kun vertasi kodinkoneliikeen hintoihin samoista tuotteista.

Kuitenkin kodinkoneet kannattaa hankkia laadukkaat, sillä harva enää pelittää 10v =)

Miele olis kyllä hyvä ja laadukas, mutta on kallis.
 
Saanko udella millaiset Mielen koneet teille tulee? =) Rosteriset? Tuleeko kaikki keittön koneet ja pyykinpesukoneet uudet? Erillinen uuni, induktioliesi jne? Ja mihin hintaan ne saatte?

Mua kanssa kiinnostais Mielen koneet, mutta meille tulee kaikki koneet uutena ja nuo AEG.t, joista suurin osa on kaikilla mausteilla, keittiöfirman kautta edullisesti.

Miele on kyllä loistava merkki. Kokemusta mm. imureista ja vanhemmillani on Mielen kuivausrumpu, joka on kyllä pelittänyt nyt liki 20v =)
 
Meille alkuun piti tulla integroitu astianpesukone, mutta taidetaan kuitenkin ottaa ei intergroitu. Itse en jotenkin tykkää noista integroiduista, taitaa olla vahnavillitys ;) Lähinnä siksi en tykkää, kun meille tulee alakaapit tummaa pähkinää niin, jos koneet integroi tulee lopputuloksesta tumma. Rosterisilla koneilla saa ilmettä ja keveyttä =)
 
Totta, mutta tuo alumiini on jotenkin niin harmaa, ei ollenkaan niin tyylikäs kuin rosteri. Noiden sormienjälkien vuoksi aluksi katselin alumiinisia koneita, mutta eivät ole mielestäni kauniita =)

Eikä nuo soremnjäljet ole rosterissa enää mikään ongelma, kun koneet on päällystetty nykyään antifingerkäsittelyllä.
 
Mun silmään rosteri oli liian tumma. Meillä on valkoiset jääkaappi ja pakastin, intergroitu ap-kone ja alumiiniset uunit ja liesitaso sekä liesituuletin. Kaikki AEG:ta ja on olleet hyvät.

Asian vierestä eli paras idea oli laittaa ap-kone ylemmäksi lattiatasota. Ei tarvitse kyykkiä kun sitä täyttää tai tyhjentää :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pihlamaaria:
Mun silmään rosteri oli liian tumma. Meillä on valkoiset jääkaappi ja pakastin, intergroitu ap-kone ja alumiiniset uunit ja liesitaso sekä liesituuletin. Kaikki AEG:ta ja on olleet hyvät.

Asian vierestä eli paras idea oli laittaa ap-kone ylemmäksi lattiatasota. Ei tarvitse kyykkiä kun sitä täyttää tai tyhjentää :attn:
Voi olla, jos yhdistää valkoiseen. Alumiinihan on ns. maalattua ja ehkä siksi sopii valkoisen kanssa.

Meille tulee kaikki koneet rosterisia, voi olla, että vielä kiroan niiden kanssa, mutta ulkonäkö on kuitenkin sen verran tärkeä, että aion kärsiä ;) Tosin juuri viikonloppuna kävimme kylässä, jossa oli rosteriset koneet ja he tykkäsivät.

Meille tulee myös astianpesukone ja uuni korotettuina, eikä nykyään juuri keittiiöitä suunnitella, missä ei astianpesukone ainakin ole korotettu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wounded Knee:
Mun mielestä rosteriset on`laitosmaisia`,mutta alumiiniset on ihan jees...
Makuasia =) Itse pidin myös rosterisia "laitomaisina", mutta kun keittiön valinta tuli ajankohtaiseksi ja aloimme tehdä suunnitelmia, huomasin, että rosteri on paljon tyylikkäämpi ja sopii paremmin eri värien kanssa. Alumiini suurilla pinnoilla on harmaa ja teennäisen näköinen.
 
Kun tuossa ylempänä hehkutettiin AEG:ta( = Electrolux ), niin tässä omani ja ei niin mainiot kokemukseni. Vuonna 2002 hankituista AEG:n laitteista on jo hajonnut kolme viidestä eli mikro, apk ja uuni. Liesitaso ja liesituuletin toimivat vielä. Tosin jos uunia ei saa korjattua niin voi olla että tasonkin joutuu vaihtamaan ( säätönappulat uunissa ).

Korjaaja teki arvion kustannuksista. Varaosat on aivan poskettomasti hinnoiteltu. Mikron ja apk:n varaosien hinnalla saisi uudet keskihintaiset laitteet. Ilmeisesti vakuutusyhtiöiden kuppaus on tavoitteena. Uunin hintaa en vielä tiedä koska romun korjaus on kesken. Ei onnistunut ensimmäisen varaosan vaihdolla.

Maahantuoja ei halua ottaa mitään vastuuta. Muutenkin asiakaspalvelu täysin välinpitämätöntä. Rivien välistä voi lukea että en ole ensimmäinen.

Muut merkit aikaisemmin eivät ole tuottaneet tällaista pettymystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BullDozer:
Kun tuossa ylempänä hehkutettiin AEG:ta( = Electrolux ), niin tässä omani ja ei niin mainiot kokemukseni. Vuonna 2002 hankituista AEG:n laitteista on jo hajonnut kolme viidestä eli mikro, apk ja uuni. Liesitaso ja liesituuletin toimivat vielä. Tosin jos uunia ei saa korjattua niin voi olla että tasonkin joutuu vaihtamaan ( säätönappulat uunissa ).

Korjaaja teki arvion kustannuksista. Varaosat on aivan poskettomasti hinnoiteltu. Mikron ja apk:n varaosien hinnalla saisi uudet keskihintaiset laitteet. Ilmeisesti vakuutusyhtiöiden kuppaus on tavoitteena. Uunin hintaa en vielä tiedä koska romun korjaus on kesken. Ei onnistunut ensimmäisen varaosan vaihdolla.

Maahantuoja ei halua ottaa mitään vastuuta. Muutenkin asiakaspalvelu täysin välinpitämätöntä. Rivien välistä voi lukea että en ole ensimmäinen.

Muut merkit aikaisemmin eivät ole tuottaneet tällaista pettymystä.
Ikävää, että teille ovat sattuneet tuollaiset maanantaiversiot :( Tosin kyllähän liki 6v joidenkin koneiden kohdalla on jo ikää. Riippuu varmaan paljonkin myös minkä hintatason koneista on kyse, jokaisella merkillähän löytyy edullisempia ja kalliimpia vaihtoehtoa.


Vanhemmillani, monella tuttavallani ja muutamalla ystävällä on AEG koneet ja heistä ei kukaan ole niitä moittinut. Toivottavasti saamme olla itse yhtä tyytyväisiä. Mielen koneet kyllä kiinnostaiisvat, mutta koska saamme noista kalliimmistakin AEG. koneista hyvän alennuksen keittiöfirman kautta otamme ne, heidän mukaansa he myös pitävät huolen, että takuu toimii.
 

Yhteistyössä