kodinhoitaja itki..

Himpulat ja Vimpulat

Aktiivinen jäsen
25.05.2004
1 989
1
36
mulla on kodinhoitaja apuna eilen ja myöhemmin 6v. tyttöni kertoi kuinka kodinhoitaja oli itkenyt :o tyttö oli kysynyt miksi itkee, oli sanonut että ilostakin voi itkeä..
siis eihän se mitään, mutta lapset voi pelästyä kun täti joka heitä tulee hoitamaan, alkaakin itkeä :/ jos on sellaisessa tilassa ettei kykene työhönsä, paras hakea sairaslomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahvia:
....oisko aiheellista sun kertoa kodinhoitajalle, että lapsi kertoi siitä.. vai vaikuttiko siltä, että lapsi oli kokenut sen ahdistavaksi?

lapsi kertoi mulle vasta kun kodinhoitaja lähti. ei nyt varmaan ahdistavaksi kokenut, mutta ihmetyttihän se lasta kovasti

Onhan sitä joskus itelläkin sellaisia tilanteita että itku vain tulee..ei kai se ole syynä sairaslomaan..mun ystäväni oli juuri edellisenä päivänä kuollut kun tein kuitenkin töitä koska en olisi pystynyt yksin neljän seinän sisälläkään olla..itkin kun itku tuli ja sillä sipuli..miksi tunteitaan ei voisi näyttää lapselle ja olihan hän syynkin tai ainakin jotain sanonut syyksi! Ettei ihan vastaamattakaan jättänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Onhan sitä joskus itelläkin sellaisia tilanteita että itku vain tulee..ei kai se ole syynä sairaslomaan..mun ystäväni oli juuri edellisenä päivänä kuollut kun tein kuitenkin töitä koska en olisi pystynyt yksin neljän seinän sisälläkään olla..itkin kun itku tuli ja sillä sipuli..miksi tunteitaan ei voisi näyttää lapselle ja olihan hän syynkin tai ainakin jotain sanonut syyksi! Ettei ihan vastaamattakaan jättänyt.

joo, ymmärränhän mää sen :|
mut jotenkin vaan tuntui omituiselta.
lapset saaneet viime päivinä tarpeeksi nähdä minun itkemistäni :(

Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
Alkuperäinen kirjoittaja ops:
Tietyt aivosairaudet voivat aiheuttaa itkukohtauksen, jolle yksilö ei voi mitään. Usein näin esim. aivoverenvuodon jälkeen.

:o :|
Ei siinä mitään sen kummallisempaa ole, se on hyvin tavallinen oire. Voihan itkeminen johtua mistä vain, tämä oli vain yksi esimerkki.

Eikä tietenkään tämäkään kodinhoitaja voinut itkeä siitä syystä et oli ilonen just sillä hetkellä teillä.

Kannattaisko ottaa asiasta selvää miks tällanen tunnekuohu on tapahtunu ja sit vasta ehdotella niitä sairaslomia jos siihen on syytä.

Kyllä mua kohtaan lapset on työssä käyttäytyny siten et on saattanu ne kyyneleetki tulla silmistä, enkä mä mitään sairaslomaa olis sillon tarvinnu, joku muu kylläkin olis tarvinnu sitä huomattavasti aikasemmin ku lapsia kuuntelee.

Yhteistyössä