Kodin talous

• Viestiketjun aloittaja Murmeli
  • Ensimmäinen viesti
Murmeli
Kuinka paljon teillä menee kuukausittain kodin menoihin ja paljonko nettotuloja kuukaudessa, lisäksi haluaisin tietää perheen koon...ukon kans riitaa asiasta, kun olen hänen mielestään kauhea tuhlari.

mami32
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2004 klo 09:42 Murmeli kirjoitti:
Kuinka paljon teillä menee kuukausittain kodin menoihin ja paljonko nettotuloja kuukaudessa, lisäksi haluaisin tietää perheen koon...ukon kans riitaa asiasta, kun olen hänen mielestään kauhea tuhlari.
Meillä kaikki tulot yhteensä n 2800 euroa kuussa ja kaikki menee ..

Meillä ei kovin suuret tulot ole(yht.alle 2000 e netto).Mieheni eläke ja mun kodinhoidontuki ja lapsilisä. Kyllähän ne tahtoo kaikki mennä elämiseen.Onneksi ei mitään isoja lainoja ole tms.
Asumistukea saamme jonkun verran,asumme vuokra kolmiossa(ei saunaa).Sähkölasku tulee joka toinen kk.Vesi kuuluu vuokraan.
Minä hoidan netti kulut yms. Mies isommat "tarkeimmät" maksut.

lappi
tuloja on yhteensä 2300 e. Meitä on 5henk. asumme isossa uudessa omakotitalossa, lyhennysten jälkeiset menot, sähkö 55e ( puulämmitys), vesi 0e, ruoka 600e siinä meidän pakolliset menot... :whistle: olipa vain vähän meoja.... :saint:

pikkuprinsessa
tulot yhteensä nettona 2800 euroa ja menot 1300 euroa sisältäen kaiken. asuntolainan lyhennys, asuin kustannukset, auto- ym. vakuutukset, internet, puhelin jne. lopulla ostetaan ruokaa ja tuhlataan muuten vaan........... perheessä äiti, isä ja tytär 6 kk.

rahasta
Meillä on kolme henkeä taloudessMies käy työssä ja minä neidin 9kk kanssa kotona kotihoidon tuella..Miehen palkka kk n.1350 siis toi jää käteen..Sit mul tulee joku 550 ekee käteen kuussa..
Sitten menoihin.Lainanlyhennys +yhtiövastike sis veden on yht 660 ekee..Autonlyhennys 250 ekee..Sähkölasku 3kk välein 75 ekee..Sit puhelinlaskut yht joku 60 ekee.Ruokaan taitaa mennä joku 350ekee..Et aikalail kaikki menee mitä tulleee!!Mut onneks tää asunto on joskus oma,eikä meil vuokralla jäis varmaa enempää käteen ku tuskin saatas mitään tukia kun mies töissä!Sit pikkuneitin vaipat ym ni niihin menee jokuvajaa sata ekee kuus.Nii ja auton pensat varmaan joku 100 ekee..En oikee tiä ku ite ajelen nii harvoin nykyää
Aika epäselvästi tuli..Mut kuiteski =)

meil kolme henkee ja tulot vaan n.1200e/kk..as.tukee saadaan ja vesi kuuluu vuokraan kans. Sähkölasku tulee 3kk välein (n.70e).. Asutaan kerrostalo kolmios. Ihan hyvin pärjätään, vaix näin vähän rahaa onkin. On vaan vähän katsottava mihin rahansa lykkää, ihan kaikkea ei voi saada!

Yhteistyössä