kodin siunaus ristiäisten yhteydessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ammi

Jäsen
17.02.2006
110
0
16
Onko kukaan pyytänyt kodinsiunausta ristiäisten yhteydessä tai ihan muuten vain? Minkälainen tilaisuus ja kaava oli?
Voisi olla kaunis tilaisuus kun remonttia huhkittu yli puoli vuotta ja tulipalokin ollut välissä....ja nyt saatu vielä ihana perheenlisä.
Kertokaa jos on kokemusta!

Hyvä idea =) Harmi kun ei tullut itsellä mieleen silloin kun kuopusta kastettiin. Olishan se hyvä hätistellä kaikki vanhat haamut pois näistä meidänkin kotinurkista. Täällä palstalla joku kertoi joulun alla kuinka heidän kotinsa siunattiin.

Meillä oli kodin siunaus katajaisten yhteydessä. Mainitsin papille kun puhuttiin kastajaisista. Siitä aikaa jo koht 10v. mutta ei mennyt aikaa paljoa ja oli ihan mieleenpainuva erillainen kastejuhla.
Puhuppas papille suosittelen :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 21:09 Footballers Wife kirjoitti:
Hyvä idea =) Harmi kun ei tullut itsellä mieleen silloin kun kuopusta kastettiin. Olishan se hyvä hätistellä kaikki vanhat haamut pois näistä meidänkin kotinurkista. Täällä palstalla joku kertoi joulun alla kuinka heidän kotinsa siunattiin.

Olinkohan minä? =)

Meillä ristiäiset oli ennen joulua ja kaavassa mukana myös kodin siunaus. Se tuli aika huomaamatta siinä muun kaavan seassa. Ihan oli siellä papin kirjassa se rukousvaihtoehto elikkäs on monesti ihan yleistä juuri ristiäisten yhteydessä.

me pyydettiin tuo siunaus ihan "ylläpitoa" varten. Pari vuotta sitten juuri sama pappi kävi oikein kunnon kodinsiunausreissulla meillä häätämässä vanhoja haamuja. Se onkin jo eri juttu :whistle:

Meillä oli kodinsiunaus ristiäisten yhteydessä uudessa kodissa. Pappi sijoitti sen alkuun; kesti noin 5-10 minuuttia. Ja varsinainen kaste alkoi sen jälkeen. Oli mielestäni tosi kiva. Ei juurikaan pidentänyt tilaisuutta eli pikkukaverikin jaksoi. Ja pappi sai uuden kodin tekemisen hyvin puheeseensa.

Kiitos kovasti vastauksista!
Alkaa pikkuhiljaa kasteasiat selkytyyn, vaikka hieman stressaa. Pyydän ilmanmuuta tuota siunausta , pappi vaan lomilla nyt niin en voi olla vielä yhteydessä.
Sienisoppaa ja leipää ja sitten kakkua ja jotain pikkumakeaa, ja tarviiko sitten vielä suolaista? Mitä bravudeja on teillä tarjoamisen suhteen mielessä? Vieraita tulee 13 aikuista ja 11 lasta..! ai jos jotain, mitä olette pitäneet kivana ristiäisissä, niin kertokaa1 Minä olen ennen selvittänyt nimien historiikin (siis kastetun vauvan) ja antanut sen kummeille.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 21:56 Sinttura kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 21:09 Footballers Wife kirjoitti:

Olinkohan minä? =)

Meillä ristiäiset oli ennen joulua ja kaavassa mukana myös kodin siunaus. Se tuli aika huomaamatta siinä muun kaavan seassa. Ihan oli siellä papin kirjassa se rukousvaihtoehto elikkäs on monesti ihan yleistä juuri ristiäisten yhteydessä.

me pyydettiin tuo siunaus ihan "ylläpitoa" varten. Pari vuotta sitten juuri sama pappi kävi oikein kunnon kodinsiunausreissulla meillä häätämässä vanhoja haamuja. Se onkin jo eri juttu :whistle:

Juu, sinä se taisit olla =) vähänkö mulla oli vaikeuksia nukahtamisen kanssa silloin kun niitä yliluonnollisia ilmiötä täällä palstalla kertoiltiin... :o =)

Yhteistyössä