Kodin hoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rouva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rouva"

Vieras
Mitä sanotte tai teette, kun ukko pyytää laittaa n. tunnin päästä uunipellin kiinni. Se on sellainen tarkka 50-luvun lopulla tehty peltinen uunipönttö, ettei se kauemmin saa olla pelti auki, ettei mene lämpö harakoille. No, tässä muun kodinhoidon lomassa ja koneen vierellä olleena vahdin uunia ja katsoin kelloa, aha ei ole vielä tuntia mennyt vaan vasta vähän yli puoli tuntia, mutta mies tuli jo ulkoa ja sanoi, että eihän ole vaikee laittaa pellin kiinni ja laittoi jo sen kiinni. Aargh, sama juttu joka kerta, syyttää minua, että pidän liian kauan pellin auki. Tästä olemme riidelleet, koska hän aina kysyy, mikä on niin vaikeeta laittaa uunit kuntoon. Miksi hän käyttäytyy noin? Aina kun meinaan laittaa pellin kiinni, niin hän ilmestyy jo laittamaan sen kiinni. Noo, onneksi minulla on asunto muualla, että taidan mennä sinne päästää höyryä. Emme edes ole naimisissa. Ja muutenkin hän on tosi hankala ihminen. Jatkuvasti huomauttelemassa.

Ei kysymyksessä ole osaamisestani, olen lämmittänytkin itse aika usein, mutta kyse on siitä, että mies pitää uuneja tärkeinä, etten ehtinyt laittaa pellin kiinni vaan hän. Ikäänkuin hän vahtii tekemisiäni koko ajan ja kilpailee kanssani, että kumpii ehtii ja jos hän ehtii, niin hän saa hyvän syyn haastaa riitaa kanssani. Taitaa olla tapoihinsa piintynyt ukko ja ikänsä asunut siinä mökissään.

En minä koskaan katso kellosta milloin pellit pannaan kiinni????

Möyhin hiillosta ja kun siellä ei näy liekkiä ja vain vähän punaista niin laitan pellit kiinni. (toisaalta meillä on se "häkäreikä" pellissä ettei sitä saa ihan tiiviiksi)

No haloo!! Ei kai tuo ole riitelemisen arvoinen asia. Miehesi pitää asiaa tärkeänä, sinä vähemmän tärkeänä. Jos asia on miehellesi supertärkeä niin yritä kunnioittaa sitä. Laita vaikka kännyn herätys päälle niin muistat laittaa pellit kiinni! Oikeassahan miehesi asian suhteen on - turha sitä uunin lämmitystä on tehdä jos sitten päästää lämmöt pihalle ;)

Siinä ongelma onkin vaikka hiillos punastelee, silti mies hyökkää jo ennen minua laittaa pelti kiinni, että pääsee sanomaan, etten tee mitään ja osaa. Hohhoijjaa, pitäköön pönttönsä, taidan lähtee omaan kotiini.

Yhteistyössä