Kn apua!!!

Voiko kohdunnapukka olla pehmeä ja ylhäällä ennen menkkoja niin että ei ole raskaana? Googlettamalla löytyy tietoa että kn on kova ennen menkkoja jos ei ole raskaana ja raskaana ollessa aina pehmeä! :attn:

Miten teillä muilla on?
 
Tuohan antaisi lisää toiveita! =) Monilla on kn ollut pehmeä, kun ovat raskautuneet, mutta onkos sekin yksilöllistä? Se on niin ihmeellinen tapaus, joka siis elelee aivan omia kuviotaan minun mielestä... kn siis. :LOL:
Meikäläisellä just menos kp29/30 yk.22 ja kn pehmoinen, mutta napakka kuiteskin jotenkin sekä aikas kaukana takaosastossa. Ota siitä sitten selvää... :headwall:
Toisaalta, kun ovis ilmeisesti kp19-21, niin vielä tässä pitää jännitellä tai odottaa kauhulla hurjaa tätöä taas. :ashamed:

Tsemppiä! Laita linkkiä, jos löydät hyvää tietoa kn elämänkaaresta! ;) Plussa onnea! :wave:
 
Mullakin on kn pehmeä, mutta on ollu musta aika ylhäällä ja joteski takana. Oon tarkkaillu sitä jonkin verran ja ainakin mulla kn on aina hiukan auki. Toi et ois raskautuessa pehmee niin; ilouutinen meille :) . Mullakin on aika jännääminen kun reilu viikko pitäis viel oottaa ennen testausta ellei täti yllätä. Vaihdellaan kn kuulumisia ;)
 
Milloinkas sen pitäisi kovettua jos ei ole raskaana? Minulla nyt dpo 5 ja kn on aika alhaalla ja pehmeä. Toki se on aina yksilöllistä ja kaikki on mahdollista. mutta ihan kiva tietää miten sen toeriassa pitäisi mennä.
 
Mä oon lähinnä noilta englanninkielisiltä sivuilta käynyt lukemassa kun en ole suomenkielisillä löytänyt niin paljon tietoa. Sanakirjan kanssa kun aluksi luki ja tarkisti ne tärkeimmät termit niin nyt voi jo ilman sitä lukee ;) Voin laittaa niitä linkkejä jos haluatte mutta olennaisimmat tiedot tulee tässä valmiiksi suomennettuna :p

Ovulaation aikana kn on pehmeä, korkealla, auki ja märkä. Pari päivää ovulaation jälkeen kn kovenee, sulkeutuu, laskeutuu ja on kuiva. Jos ei ole raskaana. Ei- raskaana olevan naisen kn on kuin nenän pää.

Raskaana olevan kn on korkealla, pehmeä ja riippuen siitä onko synnyttänyt vai ei niin kiinni tai auki. Raskaana kn on kuin "ylikypsä luumu" (tarkka lainaus :D ) Raskaana olevan kn on aina pehmeä mutta se milloin se muuttuu pehmeäksi, joka ennen menkkojen alkua vai vasta se jälkeen, on yksilöllistä.

Eli noitten tietojen mukaan, kova kn voi tarkoittaa joko raskautta tai sitten ei, mutta pehmeä kn on aina merkki raskaudesta. Mä oon nyt muutaman päivän tässä yrittänyt löytää tietoa siitä voiko kn olla pehmeä eikä silti olla raskaana mutta en löydä!

Traktori Mä käsitin että se on 2-3 päivää. Mä yritin vielä löytää sen sivun missä oli todella selvästi ja yksityiskohtaisesti selitetty. Jos löydän niin laitan linkin!
 
Kiitos. Eli selvennykseksi vielä, senkö pitäisi kovettua pian oviksen jälkeen.

Tämähän menee mielenkiintoiseksi. Se on tosiaan pehmeä jak kuvauksen kaltainen. Mutta mun mielestä aika alhaalla.

Jos vielä viitsit suomentaa tänne jos jotain löydät. Kun mie olen surkea kielissä.

Niin iiiiiiiiiiiiiiiiiiso kiitos :flower: :flower:
 
Kyl miula on oviksenkii jälkee pysyny keskitasol eli ei oo noussu ylös ja jääny aika pehmeeks. Ja sillo oon luullu et oon raskaana mut viimisin kierto kertoi muuta.. Et minen siihe kyl uskois vaiks kovasti halua oiskin uskoa. Mut jospa me raskauduttais pian :)
 
Miracle on ihan oikeassa. Se on yksilöllistä. Sitä pitäisi seurata todella tarkkaan ja sen pitäisi aina käyttäytyä samalla tavalla niin sitten siitä voisi päätellä jotain. Tärkeää on myös aina kokeilla samaan aikaan päivästä, että illalla kokeilua ei voida verrata aamulla kokeiluun esimerkiksi.

Mulla se on yleensä ollut kova ja alhaalla ennen menkkoja, sen takia toiveet on korkealla! :saint:

Kuten Traktori sanoi, ei auta muuta kun jännäillä vielä muutama päivä. Sitten se selviää ;)

Tulkaa kaikki sitten kertomaan mikä oli tulos niin ollaan kaikki vähän viisaampia sen jälkeen :p
 
Siis hetkonen. Ai pehmeä ja ylhäällä meinaa raskautumista? Täällä on vaikka kuinka monessa ketjussa hehkutettu sitä että kova ja ylhäällä meinaa raskautumista. Ja raskausoireissakin on moni tainnut mainita kn:n muuttumisen kivikovaksi, kun kohtu sulkeutuu. Vastaavasti ennen menkkoja se aukeaa ja pehmenee, kun vuoto on alkamassa.

No, en tiedä. Kova kuulostaisi loogisemmalta, koska sehän on kova kiinni kuroutuessaan, ja pehmeä auetessaan (esim. oviksen aikoihin).

Omanapaisena panoksena voin tähän ketjuun kertoa, että minulla se on ennen mensuja pehmeä ja ylhäällä.

PS. Esim. tämä ketju löytyi haulla, kun etsin tuosta kovasta.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t931072
 
Gilmore, samaa mieltä olen minäkin. Olen nyt raskaana rv 11+1, ja jo 8+2 sisätutkimuksessa gynekologi puhui kuinka hyvin on kohdunnipukka korkealla ja kova. Ja antoi ymmärtää että näin kuuluisi olla. En sitten tiedä yksilökohtaisista eroista, mutta itse olen lääketieteen kirjoista näin lukenut ja raskausaikana tämän käytännössä huomannut, eli siis että raskaudessa kn on melkeinpä ulottumattomissa, kova ja kiinni. Ja niinkuin Gilmore sanoi, ennen menkkoja se taas vastaavasti pehmenee. :)
 
Eikös tuo Wiki.answers ole sellainen sivusto jonne voi kuka tahansa vastata? En kysy mitenkään väheksyäkseni, tarkoitin vaan että nyt tuolla on kaksi vastauta, joka vielä ei ole kovin kattava otos.

Oma vilpitön mielipide on, että kohdunnapukka on ihan hyvä kapistus kun pitää bongata ovista, mutta raskauden tulkinnassa siitä ei ole kyllä mitään apua. Tämän saman näkökulman muuten jakaa myös FertilityFriend. Joillakinhan on menkatkin vaikka ovat raskaana, jolloin se kn on päivänselvästi auki?
 
Gilmore Totta, ei tuo ehkä luotettavin lähde ole mutta se oli ymmärrettävin tai siis selkeä :whistle: Onhan noita muitakin vaikka kuinka paljon kun laittaa hakusanaksi cervix ja pregnancy. http://www.babyhopes.com/articles/cervixpositionpregnancy.html

Itsellä tuo vaan piti paikkansa niin siksi kysyin voiko se johtua jostain muusta kun raskaudesta ja näköjään voi :D Joten odottelen vielä :ashamed:
 
Juu voihan sitä olla raskaana jos kn on pehmeä ja ylhäällä, mutta voi olla vaikkei oliskaan. :D

Kuten tuolla sunkin linkittämillä Babyhopes-sivuilla sanotaan:
Unfortunately, there doesn't seem to be a simple answer for all women. The position of the cervix during pregnancy does change but not at the same time in all women.

.....

Due to this variation between women, checking the position of your cervix to determine pregnancy is not a reliable indication of whether or not your are pregnant. More reliable ways to find out if you are pregnant is take a sensitive home pregnancy test or by visiting your doctor for a pregnancy blood test.
Eli pysyn kannassani, ei sen perusteella oikein uskalla sanoa juuta eikä jaata, voi olla että on, voi olla että ei voi olla. :LOL:
 
Juu, eihän se ole kun yksi oire lisää mitä tarkkailla :LOL: Tosin, mulla se on kahdessa aikaisemmassa raskaudessa pitänyt paikkansa joten... :saint: Mutta tuskin se sen kummempi oire tai merkki raskaudesta ole kuin ne kaikki nippailut, arat rinnat, etovat olot yms jota me naiset aina löydetään ja tarkkaillaan B) ;)
 
Musta tuntuu että mun kn ainakin elää ihan omaa elämää, ota siitä nyt sitten selvää :headwall: Kn on nyt olla aika takana ja ylhäällä. Mut en kyllä oikeen tiiä onko se kova vai pehmee...
 
Juu mullaki kn tekkee mitä sitä huvittaa :D kp 32/ jotain on nyt (kierrot heitelly 32-36 paikkeil) ja mukamas aattelin et ovis ois ollunna sillo joskus niin, et menkkoje ois pitänä alkaa kp28 mut ei sit kai ollukaa ja toine aika, jollon epäilin ko ol nii kova kipu ni ol niin et ny kp 35 pitäs menkkoje alkaa..

Ja kn on keskivaiheilla ja kovahko, aiemmin se ol pehmeä tuos muutama pvä sit.. et josko ne menkat sielt tulis jossai vaihees kummiskii ko tuskin raskautunukaa oon ko kp 28 ainaskii ol nega, tosin eihää se raskaus näkyis jos se olkii sillo ovis ko ol se kipu.

Mut toisaalt pelottaa et jos se olkii joku kystan puhkeaminen tai joku muu se kipu.. Sattu sillai muutaman minsan todella kovasti mut sit men ohi.. tiedä sit mitä se ol...
 
miracle Tekisit uuden testin ja päästäisit meidät muut piinasta :LOL: En ole lainkaan utelias B) Jos sulla ei ihan säännöllistä kiertoa ole niin ovis on voinut hyvinkin olla myöhemmin. Mulla on aika tarkalleen aina kp 20 vasta. Ärsyttävän pitkä kierto tulee aina :kieh:
 
ROK, (hauska lyhenne muute :D) miula ol silloo ko raskauduin ni siin kierros ovis oli vast kp21 et sinällään hyvinnii vois olla et ol myöhemmin mut en mie ny kyl usko et oisin raskaana.. Ei se nii oo.. En usko ainaskaa.. Mut kahtoo nyt, pe jos ei ala ni sit testaan ko meen kamun luo ja sit otan vähä iloliemiä jos ja kun taas negan testaan :p
 
:D ny en oo sitä ronklannu taas mut viimekshää se ol semmone kovahko ja keskitasol, vähäse auki mut must tuntuu et se on kyl AINA vähäse auki, oon mä sit raskaana tai menkat tulossa tai mitä vaan ni se o aina hitusen auki :p
 
Ruusu on kukka vastasin tuonne sinulle, kun huhuilit... mutta siirsin vielä tänne kopioidun tekstini...

No heips.
...en ole sinne kerennyt. Kp32/30 kn tuntuu pehmoiselta, mutta kiinteä, aamulla oli tosi kaukana; ja olin eilen papassa, niin sen vuoksi ollut vähän rusehtavaa vuotoa. Ei voi kuin odotella, koska en luota haamuun, jonka tänä aamuna sain testiin. Jos ei ole jälleen pystynyt kiinnittymään tai jotain... Lämmöt olleet +36,6-37C.

:wave:
 

Yhteistyössä