km oireita

hei!

mun pitäs olla rv 8+2, mut ainoot raskauden oireet on väsymys ja palelu. Siis ei pahoinvointia, etovaa oloa tms. Tää on mulle 5. raskaus ja jotenkin pelkään, et oisko menny kesken. Koskaa aijemmissa raskauksissa ei oo näi "helppoa" alkua ollu. Muutaman kerran on tän viikon aikana vihlassu alamahasta ja melkei jo oon ajatuksissani kallistunut sille kannalle, et tää on varmaa menny kesken. Miten se voidaan todeta? Ja millasia oireita muilla on ollu? Mitään vuotoja mulla ei oo ollu ja neuvolassakaan en oo vielä käyny. <- sen takia, et kokoajan ajattelen, et tää on kuitenki menny kesken ja tulee vielä vuotamalla pois. Mitä mun kantsis tehä, et saisin selvyyden asialle? :(
 
Minulla ei ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointia ollutkaan ja terve poika syntyi. Nyt toisessa raskaudessa alkoi pahoinvointi jo viikolla 5, mutta loppui parin viikon kuluttua. Samoin muut raskausoireet (ummetus, finnit yms.) hävisivät vähitellen. Rv 10+5 alkoi verenvuoto. Rv 11 löytyi ultrassa sikiö joka vastasi viikon 8 kokoa, ja jonka sydän ei lyönyt. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin saman tien, eli eilen. Minulla siis ainakaan oireettomuús ei olut keskenmenon merkki vaan oireiden häviäminen "liian aikaisin". Mitään kipuja minulla ei muuten ollut kuin vasta päivä sitten kun verta oli päivän verran vuotanut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 14:04 77mm kirjoitti:
Minulla ei ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointia ollutkaan ja terve poika syntyi. Nyt toisessa raskaudessa alkoi pahoinvointi jo viikolla 5, mutta loppui parin viikon kuluttua. Samoin muut raskausoireet (ummetus, finnit yms.) hävisivät vähitellen. Rv 10+5 alkoi verenvuoto. Rv 11 löytyi ultrassa sikiö joka vastasi viikon 8 kokoa, ja jonka sydän ei lyönyt. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin saman tien, eli eilen. Minulla siis ainakaan oireettomuús ei olut keskenmenon merkki vaan oireiden häviäminen "liian aikaisin". Mitään kipuja minulla ei muuten ollut kuin vasta päivä sitten kun verta oli päivän verran vuotanut.
:eek: :eek: :eek: :eek: apua,mulla juuri noin..pahoinvointi alkoi rv 5-6,kuudennella viikolla ultrassa sydän löi jne mutta 7 viikolla oksentelu loppui ja jäljelle jäi vain kuvotus..nyt rv 8+3..toivottavasti kaikki ois kuitenkin kunnossa :( ultra mulla ens tiistaina..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 21:46 ädä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 14:04 77mm kirjoitti:
Minulla ei ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointia ollutkaan ja terve poika syntyi. Nyt toisessa raskaudessa alkoi pahoinvointi jo viikolla 5, mutta loppui parin viikon kuluttua. Samoin muut raskausoireet (ummetus, finnit yms.) hävisivät vähitellen. Rv 10+5 alkoi verenvuoto. Rv 11 löytyi ultrassa sikiö joka vastasi viikon 8 kokoa, ja jonka sydän ei lyönyt. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin saman tien, eli eilen. Minulla siis ainakaan oireettomuús ei olut keskenmenon merkki vaan oireiden häviäminen "liian aikaisin". Mitään kipuja minulla ei muuten ollut kuin vasta päivä sitten kun verta oli päivän verran vuotanut.
:eek: :eek: :eek: :eek: apua,mulla juuri noin..pahoinvointi alkoi rv 5-6,kuudennella viikolla ultrassa sydän löi jne mutta 7 viikolla oksentelu loppui ja jäljelle jäi vain kuvotus..nyt rv 8+3..toivottavasti kaikki ois kuitenkin kunnossa :( ultra mulla ens tiistaina..
Eihän tuo toki kaikilla keskenmenoa tarkoita. Toivotaan että sinulla on kaikki kunnossa.
 
Kipinä
Täällä rv6+0 ja oireet kaikkosivat pari päivää sitten. Kamala huoli päällä, tätä raskautta yritettiinkin yli viisi vuotta. Aika epäreilua, jos vielä menee kesken. :snotty:
Nyt on koko ajan menkkamaista kipua, pientä sellaista. Mitään en ole vielä vuotanut, mutta lievä pahoinvointi hellitti turhan aikaisin. Lisäksi henkinen tunne raskaanaolosta on kaikonnut. Ultra-aika on varattu torstaiksi, pitäisiköhän siihen saakka jaksaa odottaa...
Esikoiselta oli lievää pahoinvointia jonnekin 10-viikolle ehkä, en muista tarkkaan. Nyt oli se sama olo, mutta tosiaan kaikkosi. Ihan kamalaa!
 
keskenmeno kahdesti
mulla eka km alkoi kamalalla vuodolla, mikä sitten tuli itestään ulos, ultrassa todettiin vaan jäänteet ja tehtiin kaavinta.

toka tiputteli rusehtavaa vuotoa, ilman sen kummempia kipuja, tätä kesti pari päivää kunnes menin ultraan, elämää ei löytynyt joten kaavinta tehtiin heti.

eka oli viikolla 8, toinen viikolla 9

itse olen hakeutunut heti lääkäriin, en ole halunnut arpoa ja miettiä onkohan siellä jotain kummaa.
 
Miksi joillekin syötetään pillereitä, jotka aiheuttavat kamalat supparit ja joutuu kovasti kärsimään ja joillekin vaan tehdään nukutuksessa kaavinta? Miksei kaikille tehdä kaavintaa?

Sori, jos on tyhmä kysymys. Mä en vaan ymmärrä.
 
Möhkö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 13:21 Lilli kirjoitti:
Miksi joillekin syötetään pillereitä, jotka aiheuttavat kamalat supparit ja joutuu kovasti kärsimään ja joillekin vaan tehdään nukutuksessa kaavinta? Miksei kaikille tehdä kaavintaa?

Sori, jos on tyhmä kysymys. Mä en vaan ymmärrä.
Kaavinnassa on aina riskinsä. Siksi lääkkeellinen tyhjennys suositeltavampaa. Ja yhteiskunnan varoja säästyy, kun ei tule vuodepaikkakustannuksia ym.

Mun kaverille lääkkeellinen antoi kauheat tuskat, ja olin itsekin valmistautunut niihin, mutta mulla ei tullut edes menkkakipuja!! Ja luulin kyllä kovien tuskien tulevan, koska edellisen synnytyksen supistukset olivat todella kamalat!!
 
:wave: moi kuu-ukko kiva "nähä" suaki, vaik palstan osio ei ookkaa kaikkein mukavimpia. :\|

edelleenkää tääl ei varsinaisia oireita raskaudesta. Soitin alkuviikosta ja varasin eka neuvola-aikaa. Kait ne sieltä laittaa jatkotutkimuksiin, jos tarvetta ilmenee. Sain kyllä neuvola-ajanki vasta 18. päivälle, joten vielä pitää ootella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 13:21 Lilli kirjoitti:
Miksi joillekin syötetään pillereitä, jotka aiheuttavat kamalat supparit ja joutuu kovasti kärsimään ja joillekin vaan tehdään nukutuksessa kaavinta? Miksei kaikille tehdä kaavintaa?

Sori, jos on tyhmä kysymys. Mä en vaan ymmärrä.
Minä ainakin mielummin otin sen lääkkeellisen tyhjennyksen. Hilkulla oli viikkojen takia etten joutunut kaavintaan. Jokainen nukutus on kuitenkin riski ja kaavinta samaten. Minut on kerran nukutettu ja olo oli niin huono koko päivän sen jälkeen että mielummin näin, vaikkei se lääkkeellinenkään mikään helppo juttu ole.
 
jaa niin,minäkin unohin tulla ilmottamaan että pelko onneksi oli turha =) rv8+6 oli ultra ja siellä pikkunen oli ja sydän löi niin kun pitääkin :heart: oireitakin on,tosin lievempinä kun aikasemmista :)
 
ilmoitteleen tulin minäkin...elikkäs tänää kävin ultrassa ja sieläpä se pikku-sydän pompotti ja sikiö liikuskeli. =) :heart: Ainut, et mulla viikot siirty 3vkoa etiäpäin..jota ihmettelin ku plussannu "nii aikasin", mut hyvä kuitenki et elämää löyty. =)
 
nyt harmaana
Ihana ketju, ihan oikeasti!

Mulla nyt menossa rv9+2 ja oireet todella lievät,
viime raskaudessa oksentelin vielä kovasti tässä vaiheessa.
Muutenkin se tunne raskaudesta poistui, mutta toivottavasti onkin vaan niin, että se tässä esikoisen kanssa puuhaillessa vaan unohtuu.

Vaikka tietysti ei ole mitään takuuta, että minunkin masussani on kaikki hyvin niin ainakin saan nyt nukuttua yöni paremmin (ultraa odotellessa), huolestumisesta kun ei kuitenkaan ole mitään hyötyä.

Kiitos kaikille :hug:
 
huolissaan
mulla tänään on alakaneet alavatsa ja selkä kivut, tosi kovat menkkakivut toisin sanoen,ravaan vessassa kattomassa joko vuotaa. alkaa hermostuttamaan tämmönen, menis sit kesken jos on mennäkseen.

oireet ovat vähentyneet, väsyttää edelleen ja vähän viluttaa,tissejä äsken puristelin;vähän ovat kipeet :LOL: .

mulla on neuvola varattu ens to, näinköhän peruutan sen kokonaan.
 
Millä viikoilla olet Mami? Tuolla odotuspuolella oli myös näistä vuodoista, että voisi olla myös ns. valekuukautiset, jos viikot juuri siinä että olisi kuukautiset. Minulla tämä vielä oljenkortena ja todella tietenkin toivon, että näin olisi. Kolme lasta jo olen saanut, eikä keskenmenoja ole ollut, eikä koskaan mitään vuotojakaan, joten sen puolesta kovasti huolettaa, ja että nyt on minun vuoroni ehkä sitten saada keskenmeno.

Huomenna minäkin neuvolaan soittelen. En yhtään tiedä, miten sitten edetään. En ole isommille lapsille vielä puhunut, joten en haluaisi heidän kanssaan joutua neuvolassa ja lääkärissä vielä juoksemaan. Hoitajia meillä ei ole. Mies tietenkin tulee töistä jos tarve vaatii, mutta jos monessa paikkaa joutuu juoksemaan, niin ei hänkään koko ajan voi olla töistä poissa. Nämä käytännön asiat minua huolestuttaa näköjään ihan yhtä paljon kuin mahdollinen keskenmeno. Ja kun on huoli, niin kaikki asiat saavat minulla aivan järjettömät mittasuhteet. Eiköhän kaikki kuitenkin järjesty.

Voimia kaikille keskenmenon kokeneille ja sitä pelkääville, toivotaan kaikille parasta! :hug:
 
Hei "kolmen äiti", minäkin olen ennestään kolmen lapsen äiti! Vanhin on yhdeksän, keskimmäinen kuusi, ja pienin pian kolme.Huolettaa myös, jos joudun esim.osastolle, niin kuka heitä sitten hoitaa. Mies tyräleikattiin perjantaina, eikä pääse sängystä ylös raasu. :( Mulla alkoi juuri seitsemäs viikko, että ihan alussahan tässä ollaan... kuukautisten ajankohdasta en osaa sanoa, kun tätä ennen oli hormonikierukka kahdeksan kuukautta ja vuosi koko sen ajan. :( Siksi pelkäsinkin raskaudessa ongelmia heti alusta asti, kun kuulin jostain että suurempi keskenmenon riski jos noin heti hormonikierukan poiston jälkeen tulee raskaaksi.Ei ehkä kaikki toiminta niin tasapainossa vielä kohdussa...(kierukka poistettiin 31.8. testi plussaa jo 27.9.) Mutta toivotaan parasta meille, tilaan huomenaamulla sen ajan vaikka yksityiselle ja menen ultraan, jos ei muuten saa. Ilmoitellaan sitten miten käy!
 
Hei Mami!

Kävin tänään ultrassa ja raskaus oli keskeytynyt jo aivan alkuvaiheessa. Jostain syystä vasta nyt alkoi tiputtelu. Menen nyt lähipäivinä sairaalaan niin saadaan asia kuntoon. Toki surettaa, mutta elämä on tällaista. Aiemmin en ole tällaista joutunut kokemaan, mutta kyllä tästä selvitään. Toivottavasti sinulla asiat paremmin. :hug:
 
Mulla keskenmeno alkoi eräänä torstai yönä. Mahakrampit ja selkäkivut oli kauheita. Siinä vaihees itkien herätin miehen ja sanoin, et nyt ei kaikki oo hyvin. Noh jollain konstein sain nukuttua muutaman tunnin ja aamulla ei enää niin pahasti ollu kipuja.

Perjantai illalla sitten vessassa käydessä keskenmeno pelot vahvistui. Alkoi tulla ruskeaa tuhrua aika reippaasti. Yritin lepäillä ja makoilla ja sain nukuttuakin suht hyvin. Ei ollut juurikaan mitään kipuja.

Lauantai aamulla tuhruttelu valitettavasti jatkui ja jopa runsaantui. Kävin tk:ssa ja siellä tavallaan annettiin diagnoosiks uhkaava keskenmeno. Kotia laitettiin tarkkailuun ja lepäämään. En noussu koko päivänä sohvalta. Päivän aikana vuoto muuttui kirkkaaksi vereksi ja sit oikeestaan tiesin, et ei täs mitään oo enää tehtävissä. Kivut tuli illalla takasin ja vuoto oli tosi runsasta.

Soitin lääkärille ja kysyin, et mitäs ny pitäis tehä ja se käski ottaa pari panadolia ja mennä nukkuun jos kivut ei oo niin kovat, että pystyy olemaan ja jos vuoto pysyy kurissa.

Otin pari panadolia ja suihkun kautta ajattelin mennä nukkumaan. Siellä sit kaikki tuli pihalle. Pari sellaista halkaisialtaan 5 sentin möykkyä tuli pihalle. En niitä viittinyt sitten tarkemmin tutkia, vaan oletin niiden olevan jotain mitä sisälläni oli kasvanut. Kivut loppui kuin seinään ja menin nukkumaann

Sunnuntai aamuna vuoto jatkui edelleen. Kävin lääkärillä, joka tutki ja ultras ja totesi että kohtu on lähes tyhjä. Ei tarvittu kaavintaa, etikä pillereitä.

Nyt tapauksesta noin 3 ja puol viikkoo ja jälkivuoto alkaa olla ohi. Hieman silloin tällöin tuhruttaa jotain, mut lähes ohi on. Että tällaisia oireita minulla. Ehdin päästä viikolle 8+3, jolloin tämä tapahtui.

Raskaus onnistui heti ensimmäisestä yrityskierrosta, joten luotto on kova uuteen yritykseen, johon saimme luvan ensimmäisten menkkojen jälkeen.


Voimia kaikille km:n kokeneille! Eikun uutta yrittämään heti kun siltä tuntuu! =) <br><br>
 
kotiäiti78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 10:38 sieppo kirjoitti:
hei!

mun pitäs olla rv 8+2, mut ainoot raskauden oireet on väsymys ja palelu. Siis ei pahoinvointia, etovaa oloa tms. Tää on mulle 5. raskaus ja jotenkin pelkään, et oisko menny kesken. Koskaa aijemmissa raskauksissa ei oo näi "helppoa" alkua ollu. Muutaman kerran on tän viikon aikana vihlassu alamahasta ja melkei jo oon ajatuksissani kallistunut sille kannalle, et tää on varmaa menny kesken. Miten se voidaan todeta? Ja millasia oireita muilla on ollu? Mitään vuotoja mulla ei oo ollu ja neuvolassakaan en oo vielä käyny. <- sen takia, et kokoajan ajattelen, et tää on kuitenki menny kesken ja tulee vielä vuotamalla pois. Mitä mun kantsis tehä, et saisin selvyyden asialle? :(
Mä varasin omalle lääkärille ajan joka anto lähetteen gynegologille ja hän ultrasi josta mulla huomattiin tuulimunaraskaus!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 22:09 kolmen äiti kirjoitti:
Hei Mami!

Kävin tänään ultrassa ja raskaus oli keskeytynyt jo aivan alkuvaiheessa. Jostain syystä vasta nyt alkoi tiputtelu. Menen nyt lähipäivinä sairaalaan niin saadaan asia kuntoon. Toki surettaa, mutta elämä on tällaista. Aiemmin en ole tällaista joutunut kokemaan, mutta kyllä tästä selvitään. Toivottavasti sinulla asiat paremmin. :hug:
Hei kolmen äiti!
Toivotan sinulle paljon voimia ja jaksamista tilanteeseen! :hug:
Minulla ei vielä asiat selkeytyneet, eli jatkuvassa jännityksessä elämistä. Kävimme ultrassa jossa näkyi elävä sikiö jolla voimakas sydämen syke kuulemma näille viikoille. Mutta, vuoto jatkuu edelleen...joten pelko on kokoajan läsnä, että mikä on kumminkin vialla...seuraava neuvola vasta 8.11. että sinne asti on kituutettava jos ei mitään radikaalia. Huolettaa jos vuotelee sinne asti!
Mutta koetettava jaksaa vaan. Halauksia ja voimia sinulle vielä kerran!
 

Yhteistyössä