Km:n jälkeen kuumeilevat vol 5

Pikaisesti vain ennen töihin lähtöä tänne tulin. Ovis pongattu sittenkin vasta nyt. Kummallista, sillä kaikki oireet oli tuossa muutama päivä sitten. No ei ole kyllä eka kerta, kun kaikkki luonnon merkit tulee muutama päivä ennen ovisplussaa. Tästä taitaa tulla pitkä kierto, kun ovis vassta nyt. Eipä ihmellistä mun kohdalla. Eli tädin pitäisi saapua jossain 17-20 päivän paikkeilla, jos luteaalivaihe on sen pituinen mitä yleensä. Ihmettelen vain, kun se nipukka yleensä on oviksen aikaan siellä alhaalla, mutta nyt korkealla. Tai yön jäljiltä voi tietysti olla missä vain. No kuitenkin, komea viiva tuli tikkuun illalla, joten pitänee varmsitella vielä tänään ja huomenna Ihmeellinen työvuorolista tällä viikkoa. Seiskaan pitäis mennä, mutta laitettu kasin aamu, noh, eipä haittaa. Nyt töihin

Mukavaa päivänjatkoa, Hannaleena
 
Eilen kävin lääkärillä syynä ainaiset päänsäryt. No kun aamulla soittelin aikaa, eikä siellä ollut omalle lääkärille, pistivät ajan päivystävälle. Ensimmäisenä lääkäri oli sillee, et mitähän sä tähän päivystykseen tulet pelkän päänsäryn takia, no selitin et ei aikoja saanu päivälle jne... Siinä sit käytiin läpi mun elämää jne... Ilmeisesti mun päänsäryt ovat monen asian summa, sillä varsinkin km:n jälkeen on säryt taas pahentuneet. Ennen joulua tulin hevosen selästä alas suoraan pää edellä jäiseen maahan, jonka seurauksena mun niskat jumittui ihan täysin ja taas osaltaan lisäsi päänsärkyä. Km:n jälkeen taas niska jumittui ja säryt pahenivat. Tuossa ennen kun tiesin olevani raskaana, kävin masennus neuvojan juttusilla kerran, mutta kun tulin raskaaksi, tuntui että elämä muuttui täysin ja olin tosi positiivinen jne... Nyt on taas vähän itsetunto kärsinyt ja elämä tuntuu toisinaan aika raskaalta. Itsetuho ajatuksia ei kuitenkaan ole. Elämä rasittaa myös siksi, koska mulla ei ole ollut lomaa neljään vuoteen eikä sitä ole tiedossakaan... Viikon loma mikä miehen kanssa pidettiin maaliskuun ensimmäinen viikko, meni ihan pilalle kun sain sen km juuri ennen sitä. Kyllä oli mahdottoman antoisa loma tosiaan....
No nyt sit sain lääkäriltä semmosia särkylääkkeitä (ei kolmio) että pitäisi auttaa särkyyn paremmin. Sain lähetteen niskarankakuvauksiin ja kehotti varaamaan taas aikaa masennusneuvojalle että saan puhua jollekin ja nämä käsittelemättömät asiat saataisiin loppuun mitä parin vuoden ajalla on jäänyt hoitamatta. Olen semmoinen ihminen että kokoajan pitää tapahtua, ja mulla on myös kahden vuoden aikana tapahtunut elämässä niin paljon asiota, myös niitä ikäviä, jotka on varmaan jääneet käsittelemättä. Ja kun ei ole ollut sitä lomaa että saisi rentoutua, niin vähemmästäkin sitä henkisesti rasittuu ja kiitos vielä km:n että ei sekään tätä oloa juuri ole helpottanut. (Pitää vaan kiittää siitä elämän ilosta minkä se meidän pienen pieni ihmisen alku sai minuun aikaiseksi, vaikka niin lyhyt matkansa olikin...)
Itkuhan multa pääs kun mä siellä lääkärillä juttelin ja lopuksi hän sanoikin ja vähän kuin olisi pyydellyt anteeksi sitä mitä aluksi sanoi, että hyvä kun tulin lääkärin juttusille että kyllähän tämä asia on saatava kuntoon ja hoidettua, kun se kumminkin vaikuttaa mun koko elämään.

Tänä aamuna sit kävin työterveydessä jos ei vaikka tarttis mennä töihin räkimään, kun on flunssa. Eilen siellä jo kävin aivastelemassa ja niistämässä niin että en tahtonut tänäään samaa. Ihmeen helpolla kirjoitti pari päivää sairaslomaa, vaikkei mulla edes ole kuumetta. Sain sitten varattua ajan röntgeniin ja lääkärille ja myös sille masennusneuvojalle, jospa tää tästä lähtis aukeamaan. Ei vaan oloa helpota yhtään se, että joutuu nöytymään ja myöntämää sen miten heikko sitä onkaan. Mutta se helpottaa, että mulla on ihmisiä joihin tukeutua, kuten rakas avopuoliso. Eläimet hoitaa sitä muuta psyykkistä puolta, koska niiden kanssa touhuaminen on niin antoisaa.
Ajatuksia taas pää täynnä. Välillä käy mielessä sekin että pitäiskö vauva haaveet pistää jäihin, mutta siihen en varmastikaan pysty. Kun mielessä on semmosia ajatuksia että kun täälläkin puran tuntojani, niin ajattelette varmaan että miten tuo pystyisi huolehtimaan pikku vauvasta jos oma elämäkin on sekaisin, mut hoidanhan mä eläimetkin ja kaiken muun kunnolla, ei itsellä niin väliä kuhan vaan muut tulee hoidettua... Ja varmaan masentuisin täysin jos haaveet omasta kääröstä pitäis pistää jäihin. EI siihen en pysty...
AARGH... sorry taas tätä purkausta...
 
Äittä67 onnea wow!!! mahtavaa & upeeta!!!!

Tinii, kiva kuulla kun kaikki on hyvin!

Orchid- mullahan sama juttu lähes ku sulla, kaks ekaa ei mitään ongelmaa ja nyt tää kolmas on osottautunut...hmm miten sen nyt sanois, kinkkiseksi ainakin. Mä pääsen ens viikolla Gynelle ultraan! hui! jännittäää taas...pelko perseessä mutt minkäs teet.
jospa nyt kuitenkin olis vaihteeks vaan hyviä uutisia!
Tsemppiä sullekin, paljon!!

).( kärsin jatkuvasta pahastolosta...mutta toivon, että se on nyt vaan hyvä merkki. :$

Lissuli & miracle! voimia ja virtuaali :hug:
puhuminen kannattaa AINA.

palaillaan...

Pamuk ja Toivo rv 6+4
 
Lissuli... ei omaa ihmisyyttään pidä hävetä. Kaikilla meillä on omat murheemme ja haamumme... :hug: Ja varmasti olet Maailman Paras Äiti sille pienelle, jonka saat. Älä pistä vauvaunelmaa jäihin, anna sen kulkea mukana... Kovia olet kokenut. toivottavasti mieli paranee pikkuhiljaa ja että päänsärkykin helpottaa.

Ainakin tekstisi sai minut muistamaan taas oman terveyteni, kiitos siitä. :) Pitää yrittää jaksaa huolehtia itsestään vaikka surullinen olo olisikin. Eli se on kävelylenkin paikka tänään. :hug:
 
En kerkii enempää lukee tai kirjottaa...mut...Mulle voi laittaa tuonne listalle kp 3/29-35...Täti tuli niin kun veikkasinkin mutta harvinaisen ajoissa...Nooh...ens kierrossa..sitten paremmalla onnella...Näin parempi etten joutunu testaa ja negaa saamaa... :p
 
lissuli mene ihmeessä puhumaan sen masennusneuvojan luokse. puhuminen todellakin auttaa. itse olin vaikeassa tilanteessa reilu vuosi sitten kun nuorimmaisemme syntyi. raskausaika oli vaikea mutta pakko oli jaksaa kun samaan aikaan rakensimme taloa ja 2 pientä lasta (+2 koiraa) kotona. opinnot painoi päälle. odotin kuin kuuta nousevaa että vauva syntyy ja elämä helpottaa, mutta ei siinä käynytkään niin. vajosin yhä syvemmälle. kunnes neuvolassa huomattiin että kaikki ei ole hyvin. hoidin kyllä lapset ja kaiken, mutta elänilo oli tipotiessään. sain lähetteen psykologille tosin minut piti aika hyvin ylipuhua sinne. mutta menin. ja avauduin. löytyi yllättävän paljon asioita joita vaan olin siirtänyt taka-alalle, niitä sen enempää käsittelemättä. sen talven ja kevään aikana kävin useamman kerran juttelemassa ja joka kerran tuntui paremmalta.puhuin toki miehellenikin (mutta tiedättehän miehet!!!) mutta ulkopuoliselle puhuminen on eriasia ja ulkopuolinen näkee asiat eri tavalla. ennen en uskonut moiseen puhumiseen, mutta nykyään puhun sen puolesta. voisi sanoa että puhuminen pelasti munt suosta ja toi valon jälleen arkeen. joten puhu puhu ja puhu, puhu paha olo pois jonka jälkeen voit aloittaa puhtaalta pöydältä! ja pidä hyvä ihminen lomaa! eläimet on hoidettava, totta, mutta ota lomaa muusta. hoitaja eläimille ja lähdette miehen kanssa vaikka vaan risteilylle! se tekee ihmeitä! minä voin tulla hoitamaan eläimet. mulla on ollut 2 heppaa ja 2 ponia aikoinaan joten eiköhän se taito takaraivossa yhä ole ;) :hug:

äittä onnittelut plussasta! mahtavaa!

orchid samassa veneessä seilataan... 2 ekaa kerrasta, kolmannessa meni vuosi, nyt takana n.7kk...

(.) ei mitään...

masukki
 
Kiitos kaikille onnitteluista, tulkaapas pian perässä :heart:
plussatuulia *puhaltel* ++++++++++++++++++++++++++ :whistle:

Miracle:
Ymmärrän hyvin pahan mielesi ja en ottanutkaan sitä mitenkään henkilökohtaisesti vaan ymmärsin heti yskän ja siks halusinkin poistaa kuvan piakkoin! Turha se tuossa on esillä olla kun hyvin voi ne käydä kurkkaamassa joille se tuntuu ihan hyvältä. Olen vielä pahoillani että ajattelemattomuutani lykkäsin sen tuohon eteen!

Piti vielä sanoa että onhan sulla jotain kunnollista särkylääkettä noihin kipuihin?? Kipuja ei tarvii sietää vaan lääkäriin vaan heti ja kertomaan miten asia on jos ei meinaa hellittää!

Jaksuja hirveesti kaikille surullisiin ja rankkoihin hetkiin :hug: Itsekin kahlailin epätoivossa ja surussa tosi pitkään mutta yrittäkää jaksaa uskoa että teidänkin päivä koittaa vielä!

Keäisin voimahali terkuin
Tini ja Pingu rv 18+2
 
voitteks kertoo kokemuksia et kuin nopeesti teillä menkat alkoi km jälkeen? Ku mietin et miten sitä sit oviksenki huomaa ja ovuloikohan sit olleskaan kun km on ollu ja mis vaihees uutta munasolua keho siel alkais kypsytteleen.. :ashamed:
 
^ No mulla tuli ainakin kuukautiset ihan normaalisti, kun tyhjennyinkin ihan omin avuin. Kierto ollut mulla aina jotain 31-33 ja ovuloin joskus vähän jälkeen puolivälin.

Olikos Hannaleena kun mietti sitä miten oireet oviksesta tulee aiemmin kun testit näyttää. Oon huomannut että mullakin ne ovisoireet tulee kyllä pari päivää ennen tärppipäivää.. Näin olen ollut olevinaan huomannut.. :)

Ja kiitos kaikille lohduttavista sanoista. Eihän sitä inhimillisyyttään pitäisi hävetä, mutta en sit tiedä onko se niin luonteessa ettei voi rasittaa ketään omilla ongelmillaan. Vaik jos itseäni ajattelen, en ikinä ajattele kenestäkään joka minulle tulee ongelmistaan avautumaan, että se olis mulle rasite. Haluan aina olla tukena, mut jotenkin se itse tuettuna oleminen tuntuu tosi vaikealta.
 
No voi sun nenä. Omanapaista vuodattelua tulee täältä nyt... Töissä alkoi tänään mahakivut, tulin kotiin testasin negaa, mutta vuotoa ei ole vielä tullut. Toivo on siis nyt menetetty.. :'( . Ei olisi pitänyt vielä iloita. En oo jaksanut mihinkään soitella ja kysyä "ohjeita". Odottelen vuodon alkamista :ashamed: .
 
masukki08 : Tavallaan kiva tietää että on joku täällä jolla on ollut samoja fiiliksiä kun itsellä. Nyt tuntuu kyllä siltä että pakkohan nämä on saada käsitellä jossain, jos suurin osa ajasta elämässä on sitä että on väsynyt kaikkeen vaikka oikeesti mun elämässä on kaikki hyvin. Se on myös se asia mikä tekee tästä omasta mielestä typerää, kun kaikki on hyvin, mut kun sitä jotain painoa vaan on kumminkin sit kertynyt aikojen saatossa ja onhan se reppu joskus tyhjennettävä. Kiitos sulle paljon noista sanoista. Ehkä mä tässä jossain vaihessa otan edes muutaman päivän taas sitä "omaa lomaa" jospa tuo kukkaro antaisi vähän myöten ja tosiaan vois lähteä johonkin missä ei tarvitse stressata huomisesta ja muista, keskittyä vaan itseen ja rakkaaseen. Ja siinä mielessäkin on hyvä että koiran voi pistää vanhemmille ja hevonenkin tulee hoidettua tallissa ilman minuakin, mutta kun itse pitää olla aina niitä hoitamassa, eihän niitäkään voi jättää muiden harteille ;)
 
Lissuli, ni oliks sul samanmoinen kierto silti vaikka vuoto olikin pidempikestoista ku tavalliset menkat? Eli jos mul ollu kierto 31-36 kieppeillä ni aattelenko sen samanmoiseks sit nytkin ja kp 1 ois se eka vuotopvä km:ssä? (siis olettaen et kierto pysyttelis samoissa)
 
Sus soo
Mymmyryy
Voi ei! Vetää nyt kyllä ihan sanattomaksi. :hug:

Kaikille surullisille
. Kyllä kaikki aina järjestyy!

(.) Meikäläinen on sitten nettipimennossa viikonlopun. Me siirrytään lomailemaan Etelä-Suomeen ja ihan kaksistaan. Toivottavasti siellä päin on aurinkoiset ja lämpimät säät!
Meillä kun on ihan vielä lumi maassa. Lapset oli vielä just äsken kelkkamäessä


Hyvää viikonloppua kaikille!
- Sussoo-
 
Nuista ensimmäisistä menkoista piti minunkin vielä kysymäni, unohtui ihan kun tuo mymmyryyn viesti suretti niin :'(

Eli galluppia siitä millaiset on olleet ekat menkat km:n/kaavinnan jälkeen...minulle ainakin sanottiin, että ekat menkat on todennäkoisimmin normaalia runsaammat ja kivuliaammat.

Nyt tilanne on se, että eilen tuli kerran pyyhkiessä paperiin sellaista ihan vaaleanpunaista "limaa", tai sellaista persikan väristä tai jotain...Tänään sitten äsken sama juttu.

Mitään vuotoa ei kuitenkaan ole, eikä minkäänlaisia menkkaisia tuntemuksia.
Yleensä menkkakivut on minulla kovat jo päivää ennen kuin alkaa, eikä ikinä ole tullut mitään "esivuotoja", vaan on heti alkanut kunnolla vuotamaan kun on alkaakseen.

Eli mitäs tämä nyt sitten on?
En nyt näitä menkoiksikaan kutsuisi, ole kyllä mitään tietoakaan niistä kovasti luvatuista kovista kivuista ja runsaasta vuodosta...
Onko muilla ollut tällaista ennen kuin vuoto on kunnolla alkanut? Eli voiskos tässä nyt odotella menkkoja pian alkavaksi vai mitähän tämä nyt on...?

Ihmetyttää...

-Meritähti-
 
Pitkästä aikaa tännekin!!
Tulin pikaseen ilmoittamaan että meille syntyi 27.3.2008 rv 41+4 käynnistyksen jälkeen aivan ihana sydämet valloittanut peikkoprinsessa hienoin missinmitoin 4800g ja 53cm. Synnytys sujui hienosti, äiti on toipunut täysin, ei repeämiä eikä tikkejä. Neiti on kiltti kuin mikä, itkee vain nälkäänsä ja jos kakka kiusaa. Raskaus olikin tarpeeksi hankala, oli raskaushepatoosia ja toksemiaepäilyä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin! Profiilissa neidistä 5 vrk:n ikäisenä otettu kuva.

Aurinkoista kevättä ja plussatuulia kaikille!!!

:heart: :Ninni ja "Alexandra" 8 vrk
 
Onnea Ninni! :heart:

Mymmyryy, voi miten ikäviä uutisia. itkujen itku. Jaksamista teille. :hug:

Gallupiin: ekat kuukautiset 27 päivää kaavinnasta, todella runsasta vuotoa 6 päivää. Alkoivat pienenä tuhruna ed. päivänä, ei mitään muita oireita etukäteen eikä vuodon aikanakaan. Toiset sitten antoivat odottaa sen 36 päivää ja alkoivat suoraan vuolaina. Pituudesta ei vielä tietoa.
 
Mymmyryy älä vielä toivosta luovu kun ei vuotoakaan ole tullut :hug: Jospa se nega tuli vaan siksi että oli liian laimea pissi.. Lähettelen roppakaupalla tarriksia pienelle!!! :heart: :heart: :heart:

Ninni sydämelliset onnittelut pienen tytön syntymän johdosta :flower: :) :heart:

Lissuli kovasti voimia sulle toivotan :hug: Onneksi saat apua :heart:

Kiirusta pukkaa kaiken aikaa, joten meikäläisen palstavierailut senkun harvenee. Mut ei voi minkään. Ens viikolla töihin ja sen myötä entistä vähemmän ehdin varmaan netissä pyöriä, mut yritän kuitenkin =) Jos joku tahtoo ottaa listan päivityksen hoitaakseen, ilmoittautukoon :attn: :D
 

Yhteistyössä