KM jälkeen ovisplussa ja menkat alkaa samaan aikaan?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maikalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maikalainen

Uusi jäsen
27.03.2013
6
0
1
Tässä hiukan taustaa;
Tämä oli sitten sarjassaan jo 7:s spontaani keskenmeno, ajallisesti päästiin kaikista pisimmälle: 6+5 oli viikot. Vuoto alkoi aivan yllättäen ilman mitään kipuja, ei siis kerrassaan mitään kuumotuksia tai selkäsärkyjä eikä pistoja tai muitakaan tuntemuksia tuona päivänä saati sitten sen pahemmin vuodonkaan alettua. Viikkoa aikasemmin kyllä heräsin hetkeksi yöllä kun alavatsa jotenkin kramppasi kauttaaltaan, sekin meni hyvin nopeasti ohitse enkä sitä sen koommin ajatellut. Tutkimuksissa on käyty Felicitaksella että julkisella tässä 5v sisällä, ei mitään vikaa tai poikkeavuuksia minussa. Mieskin on tässä välissä vaihtunut. Noh, tuostapa syystä sitten en käyttänyt Felicitakselta varmuuden vuoksi aikaa sitten määrättyjä lugeja+klexanea, vaikka tammikuun lopulla selvis että oon raskaana(voinette kuvitella miten harmittaa, kun olisi ehkä voinut tämän estää)...ajattelin että keskenmenojen pelot saa exän mukana heittää menemään...olin tosi ilonen ja energinen kun raskaus selvisi, kävin urheilemassa monta kertaa viikossa; kuntosalilla ja hiihtämässä, eikä se tuntunut missään välissä mitenkään huonolla tavalla rankalta. Ultraan olisivat huolineet vasta viikoilla 11+2 edellisten km takia..tulipa sitten omineen tutkittua näitä km jäännöksiä, ja tuulimuna tämä ei ainakaan ollut; ulos tuli istukka ja sellainen sisältä höytyväinen "pallo", jossa oli ihan pienenpieni toukka sisällä ja siinä toukassa keskellä punertavampi alue.. Mulle on muutama vuosi sitten tehty kohdunkaulan loopkonisaatio ja nyt vain heräs itellä epäilys että oliskohan näin, että kohdunkaulan heikkous ois näiden kaikkien keskenmenojen syy...2010 mulla oli kaikenkaikkiaan 6km ja tällöinkin urheilin aika paljon. Kyse ei silti oo mistään kilpaurheilijasta vaan ihan perus punttaajasta, joka koittaa päästä eroon ylim.kiloista :D Painoindeksi kiikkuu 24-25.5 tienoolla. Kaiketi kohdunkaulan heikkoutta on vähän hankala selvitellä ja tukilangatkin laitetaan vasta aikaisintaan viikolla 12. Tuntuu pikkasen toivottomalta jos tämä on syy, koska mä oon vielä oikein fyysisesti raskaassa työssä, joten rennosti ottaminen tarkottais saitsua heti, mutta kuka lääkäri sellasta myöntää ennaltaehkäisemisen mielessä oli tilanne mikä tahansa(tässä mainittakoon että en ole saanut kovinkaan myötätuntoista kohtelua tk:ssa keskenmenojen jälkeen, koska ovat tapahtuneet "niin alkuvaiheessa") :P

Noh se siitä...nyt hiukkasen päälle 4vkoa km vuodon alkamisen jälkeen tein positiivisen ovulaatiotestin päivä negatiivisen r-testin jälkeen..mul on tasanen kierto, parin päivän heittoja toki on joskus...loppuvuoteen useampi kierto oli tasan 30pv. Nyt sitten kp 31 tuli tämä ovulaatiotestin plussa ja samalla alkaa niukat menkat..plussaa seur. pv(su 17.3) o-testi oli neg. Testaamaan ajoi 12-14.3 päivien vaihtelevasti kummankin munasarjan kova tylppämäinen vihlaisu..mua vihlas kaikenkaikkiaan yht. 3x noina sarjoihin, että kävely loppu seinään ja heitti kaksinkerroin :O Menkat oli tosiaan oikein niukat ja jokseenki limaiset/vaaleanpunaset, pöntöllä käydessä holahti kirkkaampaa verta eniten siinä 18-19pv, mutta seassa ei ollu missään välissä mitään limakalvon riekaleita tms. sit vuoto hiipu ja kesti kaikenkaikkiaan melkein viikon..tämä ajan kulumisen odottelu/epätietoisuus omasta tilanteesta on todella turhauttavaa, koska tahtois vaan tietää onko jo tärpänny uudestaan..josko nää "menkat" olikin jotain muuta..vai oonko mä vaan km jälkeen kroppani kanssa vain muuten vaan sekasin :P Saiko tästä mitään tolkkua? :D Kellään vastaavaa tilannetta ollut? Aikaisemmin oon palstaillu tuolla helistimen puolella, mutta näytti että siellä ei kovin aktiivisia keskusteluita ollut(...tai sitten kaikki on siirtyny suljettuihin ryhmiin)

keskenmenon jälkeenhän vuoto saattaa välillä loppua ja sitten alkaa taas uudestaan, joillakinhan tätä kestää jopa useita viikkoja. Itellä kesti kkm-vuoto 12 päivää, sitten loppui, sitten alkoi taas, loppui ja taas tuli tuhrua...tuhruttelu loppui oikeastaan vasta kun aloitin terolutit.
En osaa sen tarkemmin kyllä sanoa mistä voi olla kysymys. Itselläni tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 24.2 ja mulla ei oo ollu ovista kkm:n jälkeen ilmeisesti ollenkaan. Nyt on menkkavuoto alkamassa terolutien ansiosta.

Eli olisko nuo sun vuodot nyt ihan normaalia km-vuotoja, ja sulla vaan sattui olemaan ovis samoihin aikoihin.

Yhteistyössä