Klo 17 ja lapset jo pyjamassa

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Meilläkin poika yövaatteissaan kun ei oo aamulla herättyään ees pukenu ns."päivävaatteita" =)=)=) Ulkona sataa lotisee ja se haluu vaan leikkiä ja pelailla sisällä.Kyllä se mulle passaa =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -----:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt sitten odotetaan vaan, että tulis nukkuma-aika.
ohhoh, kylläpä teillä aikaisin mennään tuutimaan, minkä ikäisiä? millä lapset 4 ja 5 ja nukahtavat joskus ysin aikaan näin kesällä.
Jep jep, meilläkin 2, 4 ja 5. Eikä todellakaan olla tavallisesti tähän aikaaan uni kamppeissa. Ollaanoltu tänään toi 5h ulkana ja vaihdettu jo niin monet kuivat vaatteet. Nyt on pyykkiä jo sellanen vuori, että pistin kaverit suihkuun ja pyjamat päälle. Eihän tässä enää minnekään kuitenkaan mennä. Unille sit puol 9.
 
;) Meillä on oikeasti muutama lapsi pyjamassa klo.17 aikaan kylpemisen jälkeen ja syövät iltapalaansa. Menevät lastenohjelmien jälkeen hammaspesulle ja pisulle, iltasadut luetaan ja jäävät nukkumaan omaan huoneeseensa. Nukahtavat kuin tukit ja nukkuvat heräämättä aamuun asti. Iältään nämä kaksi ovat 5v ja 4v. Ei se mikään "ihme" ole jos aikaisin nukkumaan menee kun touhutaan suurin osa päivästä ulkona kaikkea tehden happirikkaassa ilmassa oli sää mikä tahansa. Me ulkoilemme vaikka sataisi ja leikimme myös ulkoilmassa vaikka sisätiloissa suojassa olemmekin silloin kun lapset leikkivät naveton vintillä siistissä leikki- ja touhupaikassa. Ruokailut tapahtuvat myös säännöllisesti päivän aikana, on aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Jos heitä ei "laittaisi" ajoissa nukkumaan niin nukahtaisivat vaikka istuvalleen ja itse nuo myös pyytävät ja kysyvät, että "Koska mennään nukkumaan, olen väsynyt jo?". ;) Kolme muuta lastamme menevät sitten hieman myöhemmin yöunilleen. Pienin vielä nukkuu päiväunetkin n.2,5 tuntia joka päivä. Hän menee yöunilleen n.klo.20-20.30. Tuleva ekaluokkalainen menee nukkumaan klo.20.30 näin kesäaikaan, mutta koulun alettua klo.20. Näin nuoret lapset vaativat sen vähintään 10 tuntia yöunta ja sitä mieltä olen itsekkin suurperheen äitinä. Vanhin lapsistamme menee kesäaikaan lomallansa koulusta nukkumaan n.klo.22.30 ja nukkuukin kauemmin kuin toiset lapset. Jokaisessa perheessä omalla heille sopivalla tavallaan ja arvoillaan myös nukkumaanmenon kanssa niin kuin kaiken muunkin kanssa. ;)
 

Yhteistyössä