Klexane, antakaas vinkkejä miten pistää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viblsp-

Aktiivinen jäsen
11.11.2008
8 146
0
36
Eli mies pistää mulle vatsanahkaan tuon illalla. Vinkkejä vielä voisin kaivata, mitä miehelle antaa, vaikka varmasti pakkauksessa ohjeet. Hirvitti sairaalassa ja hirvittää vieläkin.

Vatsanahkaa peukalon ja etusormen väliin puristuksiin. Sitten vaan napakasti neula nahasta läpi upoksiin asti ja hitaasti painaen tyhjennä ruisku. Valitse pistospaikka niin ettei siinä näy verisuonta.

Pistää voi myös reiteen. Jos joutuu kauan pistämään niin pistospaikkaa kannattaa vaihdella.

No sellainen vinkki,että kunnon tukeva ote vatsan ihosta,siis ihan kunnon poimu sormien väliin ja siihen napakka pistos. Vähän vaikea kyllä antaa neuvoja,kun olisi helpompaa näyttää ihan livenä miten se pistetään. Miksi se sua hirvittää? Pistoksen ei oikein pistettynä pitäisi sattua,mutta lääkeaine kyllä kirvelee ja sille ei mahda mitään.

Ihan vain ohihuomautuksena... miksi joku toinen pistää sinua vatsanahkaan etkä sinä itse? Äitini saa tällä hetkellä kahta lääkettä neulan kautta ja pistää itse vatsanahkaan tulevan ruiskun, minä pistän sitten sen pakaraan tulevan. Nuo vatsanahkaan pistettävät ruiskut kun kannattaa muutoinkin yleensä pistää istualteen ja ottaa nahkapoimu sormien väliin, niin aika hankalaa olisi jonkun toisen pistää...

Kiitos, entä pitääkö se neula työntää pystysuorassa, vai voiko sivusta tai vinossa? Mie en uskaltanu kattoa sitä pistämistä, hyvä kun ei taju lähteny, vaikkei sitten oikein missään tuntunutkaan. Sitä sanottiin, että navan lähelle, mutta paikkaa vaihdellen, eikä liian lähelle napaa kuitenkaan. Hyi että, inhottaa koko homma. :/

Ihan vain ohihuomautuksena... miksi joku toinen pistää sinua vatsanahkaan etkä sinä itse? Äitini saa tällä hetkellä kahta lääkettä neulan kautta ja pistää itse vatsanahkaan tulevan ruiskun, minä pistän sitten sen pakaraan tulevan. Nuo vatsanahkaan pistettävät ruiskut kun kannattaa muutoinkin yleensä pistää istualteen ja ottaa nahkapoimu sormien väliin, niin aika hankalaa olisi jonkun toisen pistää...

Mie en pysty. Sairaalassa laittoivat ja oikeasti meinasin panikoida, mikä nyt hävettää ja henkilökuntaa huvitti, kun tällainen reippaasti tatuoitu nainen siellä pientä neulaa pelkää, mutta kun en tiiä itekään mikä siinä on... Sama kuin hemoglobiinin ottaminen, se on hirveää. Niiden piti miestä opettaa, mutta se sitten jäi.

Mie en pysty. Sairaalassa laittoivat ja oikeasti meinasin panikoida, mikä nyt hävettää ja henkilökuntaa huvitti, kun tällainen reippaasti tatuoitu nainen siellä pientä neulaa pelkää, mutta kun en tiiä itekään mikä siinä on... Sama kuin hemoglobiinin ottaminen, se on hirveää. Niiden piti miestä opettaa, mutta se sitten jäi.

:D

Noh, eiköhän ne oo siellä sairaalassa kaikkeen tottuneet. Toivottavasti se on sitten noin helpompaa sulle, muuten te panikoitte joka kerta molemmat siellä ;) Tsemppiä!

Mä oon pistänyt jotain muuta lääkettä vatsaan, ja se laitettiin ainakin kohtisuoraan se piikki ja niin syvälle kuin piikkiä riitti. Sitten hitaasti ruiskutettiin lääke ja vedettiin saman tien ruisku hitaasti ulos. Eikä tuntunut yhtään. Pistin istualteen ja puristin vatsanahkaa sormien välissä. Näin ihon pinta on napakka eikä anna periksi neulalle.

Tää oli tosiaan toinen lääke, eli lue se pakkauksen ohje huolellisesti!!!

Laita reippaasti vaan, ajattele miksi sen teet ja anna mennä. Huomaat ettei satu yhtään.

[QUOTE="vieras";23857667]Mä oon pistänyt jotain muuta lääkettä vatsaan, ja se laitettiin ainakin kohtisuoraan se piikki ja niin syvälle kuin piikkiä riitti. Sitten hitaasti ruiskutettiin lääke ja vedettiin saman tien ruisku hitaasti ulos. Eikä tuntunut yhtään. Pistin istualteen ja puristin vatsanahkaa sormien välissä. Näin ihon pinta on napakka eikä anna periksi neulalle.

Tää oli tosiaan toinen lääke, eli lue se pakkauksen ohje huolellisesti!!!

Laita reippaasti vaan, ajattele miksi sen teet ja anna mennä. Huomaat ettei satu yhtään.[/QUOTE]

Juu kokonaan menee tuossakin se neula, kysyin silmät lautasina siitä. Ehkä se neulan pituus siinä nyt mättää. Vaikkei se ole kuin joku 1cm, mutta silti, apuvaa... En pysty tosiaan itse, siitä oon varma.

Eli napakka ote nahkalöllöstä, piikki pystyyn ja syvälle ja hidas tyhjennys. Eiköhän näillä pärjätä... Kiitos. :flower:

Yhteistyössä