Klaukkala? Millanen paikka asua? JNE.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Essi81

Aktiivinen jäsen
18.06.2004
7 816
0
36
Olisin kiinnostunut tietämään. Klaukkalassa olen käynyt. Ilmeisesti siellä on ihan hyvät palvelut? Mites päivähoito? Terveydenhoito? Työpaikkatilanne? Ja sitten alueista missä asua? Meillä olis harkinnassa ostaa klaukkalasta asunto... Mutta mitään paikasta tietämättä... läpi ollaan vaan ajeltu.

Kiitos jos joku viitsisi kertoa :)

Me hankittiin just talo Lepsämästä. Mä olin aluks paikkakunnan vaihdosta vastaan pidemmän työmatkan ym takia mut oli sen verran edullisempi ku Vantaan puolella vastaavat et sinne päädytään. Ainakin mitä ite oon Klaukkalan keskustaa katellu niin palveluita on tosi hyvin, ei tosin vaatekauppoja kun vissiin pari mut muuten löytyy tarvittavat. Ja eipä sieltä esim Jumboon ihan mahoton matka oo.
Mut mäkin kuulisin mielelläni kokemuksia ko paikasta. Oon aiemminkin kyselly vaan ei oo vastauksia tullu ihmeemmin.
Mua kiinnostas lähinnä avoin päiväkoti, onko kovin tiivis piiri vai onko uudenkin helppo päästä mukaan? No, on tietty aika paljon henkilöstä ja luonteesta kiinni mut noin yleisesti ottaen...
Ja onko jonkun lapsi sielä päiväkodissa mis on pienempi ryhmä ja sisarukset samassa? Mikä nyt nimi olikaan? Kaikki tiedot otetaan kiitollisena vastaan! :flower: :D

Nopeasti kasvava paikka. Päivähoidosta tiedän että siellä on tarjolla jokaista muotoa normaalista päivähoidosta vuoropäiväkotiin.

Kaikki palvelut lähellä paitsi työkkäri ja terveyskeskus päivystys ne löytyy sitten kirkolta.

Voisin muuttaa jos olis ajankohtaista. Tietty mulla painais vaaassa vakkari duuni siellä.

Meillä taas tilanne se että nyt asutaan hyrylässä ja mies vihdissä töissä. Joten klaukkala olis tossa välimaastossa. Itselläni osaaika työ täällä mutta kokoainanen sieltä suunnasta olis hyvä. Neidin hoitopaikan vaihto vaan hiukan mietityttää. Ja käyttääkö klaukkala Hyvinkään sairaalaa? Siitä en meinaa luovu. Jumboon tosiaan sieltä ei mahoton matka onneksi ole. :whistle:

Mä asuin pikkulikkana Klaukkalassa ja ainut mikä sieltä on jäänyt oikein pelkona muistiin,oli helvetinmoiset ukonilmat,vaakasalamoita ja pallosalamoita tuikki joka ukkosella ja aina se tuli päälle. Salama tuli pistorasiasta sisälle ja poltti eteisen seinää pieneltä matkalta..No en tiedä tän päivän kuulumisista mitään,Yksi hauska asia sieläkin oli,kummitus metsä :D Siinä metsässä niiltä puilta löytyi kasvot ja muutenkin oli koko metsä saniaisten ympäröimä.

Mie siellä asuin elämäni ensimmäiset 19 vuotta ja kiva paikka oli.
Ei mulla ainakaan valittamista. Tosin bussiliikenne on hanurista ja kallista (meinaan, jos esim Stadiin haluaa mennä) ja ymmärtääkseni se ei ole siitä juuri viidessä vuodessa parantunut. Ainakin näin ovat pari kaveria sanoneet, jotka siellä vielä asuvat. Kouluja ja päiväkotejahan siellä on paljon, mut suuret ryhmät siellä taitaa olla ongelmana niinkuin joka paikassa muuallakin. Vaateostoksille kyllä tosiaan melkein tarttee lähteä kauemmas, mut muuten palvelut löytyy. Klaukkala kuuluu Hyvinkään aluesairaalan piiriin.

Muutettiin pois Klaukkalasta 2002. Tykättiin ihan hirveästi asua, työt vain veivät eri puolelle Suomea...

Asuttiin Klaukkalan keskustassa, töissä olin päiväkodissa. Palvelut oli silloin ihan hyvät, lasten kanssa pääsi lääkärille suht nopeasti (huomattavasti paremmin kuin nyk. asuinkunnassa), päivystys tosin kirkolla mutta ei sinne ole liian pitkä matka. Hyvinkään sairaalaa käytettiin kun poitsu joutui sairaalaan ollessaan 1 kk:n ikäinen. Synnytin kuitenkin kättärillä...

Päiväkoteja rakennettiin silloin todella kiivaalla tahdilla väkiluvun kasvun takia, ryhmät oli silloin ihan normaalin kokoisia. Avoimessa en koskaan käynyt.

Vaatteet ostin muualta, muita kauppoja löytyy ihan Klaukkalastakin...

Muista asuinalueista en niin tiedä kun tosiaan asuimme keskustassa. Lepsämä on rauhallista aluetta.

Siinäpä mun kokemukset... =)

Yhteistyössä