klamydia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyrmistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyrmistynyt

Vieras
voiko olla mahdollista että klamydia on ollu elimistössä 7 vuoden ajan eikä ole tullut ilmi edes raskauden aikana? eikä ole tarttunut kumppaniin sinä aikana? olisko syytä epäillä miehen petturuutta?onko kellään vastaavaa tapahtunu??

voi kai se olla mahdollista, siis eikö sulta ole otettu klamydiatestiä kuin viimeksi 7 vuotta sitten? Jos testi on otettu niin kyllä se olisi siinä näkynyt. Naisillahan klamydia voi olla oireeton, mutta miehillä kyllä aiheuttaa oireet. Mutta tota kyllä ihmettelen ettei olisi tarttunut mieheen... Mutta kaipa sellaistakin saattaisi tapahtua.

En tiedä kuinka luotettava sun miehes on, vaikea sanoa pitäiskö epäillä.

Kyllä mä uskon että se ois raskauksissa ainakin huomattu/ kun vauva syntyy/ on syntynyt.
Ja 7vuoden aikana kyllä tarttuu klamydia aivan varmasti kumppaniin.

Kyllä klamydia on voinut olla 7 vuotta, mutta jos sinulle on tehty välissä kalamydiatesti joka on ollut negatiivinen niin on hyvin epätodennäköistä että sinulla sellainen olisi ollut nämä kaikki vuodet. Joskus testi voi tosin kertoa valheellisesti negatiivisen tuloksen mutta sekin on suht harvinaista.

Klamydia ei välttämättä tartu kumppaniin mutta on erittäin epätodennäköistä ettei se olisi tarttunut 7 vuoden aikana kumppaniin, jos siis olette ilman kondomia seksia harrastaneet.
Yleensä klamydia kyllä tarttuu jos on tartunnan saaneen kanssa enemmän kuin kerran pari suojaamattomassa yhdynnässä.

On siis erittäin ymmärrettävää epäillä kumppania petturuudesta. Itse en näkisi edes vaihtoehtoa siihen, jos olisin kuvaamassasi tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kysäseppäs ukoltas.:
Kyllä mä uskon että se ois raskauksissa ainakin huomattu/ kun vauva syntyy/ on syntynyt.

Miten se olisi huomattu raskauden tai synnytyksen aikana jos ei oo testiä tehty? Eihän se mitenkään päällepäin näy.

Alkuperäinen kirjoittaja Ailakki:
Eikös klamydia testata heti ensimmäisellä neuvolakerralla rutiinitarkastuksissa?? Saatan kyllä olla väärässäkin, oikaiskaa tarvittaessa.

Ei mulla ainakaan ole testattu, on varmaan neuvola/kunta kohtaista että testataanko.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kysäseppäs ukoltas.:

Miten se olisi huomattu raskauden tai synnytyksen aikana jos ei oo testiä tehty? Eihän se mitenkään päällepäin näy.

Sanoin, että minä uskon. Ei oo itellä ollut koskaan mitän tautia, joten faktana en voi sanoa.

Ei sitä välttämättä huomata raskauksissa. Mullakin huomattiin vasta toisessa raskaudessa, että tauti on. Ja se oli kyllä sitten esikkoa odottaessa jo. Tosin meillä oli se molemmilla.

Mulla epäillään nyt myös klamydiaa kohdunkaulan epämääräisten muutosten vuoksi. Minulla ei ole ikinä ollut mitään oireita eikä miehelläkään. Tulisiko miehelle sitten selvät oireet kuten joku sanoi??

Ei klamydiaa mun tietääkseni mitenkään rutiinilla neuvolassa testata. Sitä varten pitää mennä erikseen terveyskeskuksen labraan antamaan näyte, kuten minä tein.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Ei klamydiaa mun tietääkseni mitenkään rutiinilla neuvolassa testata. Sitä varten pitää mennä erikseen terveyskeskuksen labraan antamaan näyte, kuten minä tein.

Tuo riippuu paikkakunnasta. Täällä ei testata, mutta taas viereisällä paikkakunnalla missä kaveri asuu testataan. Ja joissakin testataan jos on ollut hyvin vähän aikaa yhdessä ja joissakin jos ei oo naimisissa. Myös jos lapsen isä ei oo tiedoissa joissakin paikoissa testataan.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Mulla epäillään nyt myös klamydiaa kohdunkaulan epämääräisten muutosten vuoksi. Minulla ei ole ikinä ollut mitään oireita eikä miehelläkään. Tulisiko miehelle sitten selvät oireet kuten joku sanoi??

Ei edes miehelle tule aina oireita ja se on fakta! Useimmin tulee kuin naisille muttei edelleenkään kummankaan sukupuolen oireettomuus kerro siitä, ettei ole sukupuolitautia. Ainut keino saada varmuus, on tehdä testi.

Tästä tapauksesta on siis jo useempi vuosi,mutta on jääny selvittämättömänä jääny vaivaan mieltä:(.Oltiin siis oltu yhdessä sillon 7 vuotta ja oli jo yhteinen lapsikin.Tulin uudestaan raskaaksi ja siinä raskaustestin yhteydessä oli joteskin saatu selville klamydia.en kyllämuista miten,olin niin shokissa pitkään.
Minä olin ollu satavarmasti uskollinen ja mies vannoi samaa. kyllä oli vaikeita aikoja!! raskaus meni alussa kesken ja alkoi monen vuoden aviokriisi:(...asiaa käytiin läpi vaikka miten mutta selvyyttä ei tullut.Tavallaan uskon miehen viattomuutta mutta silti:(.
nyt elämä on taas ok...pieni tyttö on syntynyt perheeseemme:)...mutta vieläkin asia tulee mieleen aikaajoin.ikinä ei tule varmuutta ellei mies tunnusta mahdollista syyllisyyttään.piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyrmistynyt:
Tästä tapauksesta on siis jo useempi vuosi,mutta on jääny selvittämättömänä jääny vaivaan mieltä:(.Oltiin siis oltu yhdessä sillon 7 vuotta ja oli jo yhteinen lapsikin.Tulin uudestaan raskaaksi ja siinä raskaustestin yhteydessä oli joteskin saatu selville klamydia.en kyllämuista miten,olin niin shokissa pitkään.
Minä olin ollu satavarmasti uskollinen ja mies vannoi samaa. kyllä oli vaikeita aikoja!! raskaus meni alussa kesken ja alkoi monen vuoden aviokriisi:(...asiaa käytiin läpi vaikka miten mutta selvyyttä ei tullut.Tavallaan uskon miehen viattomuutta mutta silti:(.
nyt elämä on taas ok...pieni tyttö on syntynyt perheeseemme:)...mutta vieläkin asia tulee mieleen aikaajoin.ikinä ei tule varmuutta ellei mies tunnusta mahdollista syyllisyyttään.piste.

Ja olet siis VARMA, että miehesi testattiin ja hänen testi oli NEGATIIVINEN. Jos oli, niin eihän sinullakaan voi olla mieheltä saatua klamydiaa.

Jos testi taas oli miehellä(kin) POSITIIVINEN, niin olette voineet saada sen klamydian mistä tahansa, eikä pettämisestä välttämättä ole kyse.

Lähinnä tuo kuulostaa siltä että sinun olisi pitänyt pettää miestäsi JOS muka miehesi testitulos oli negatiivinen. Edelleenkin se on lähes mahdotonta ettei tartuntaa olisi miehelläsi jos se on sinulla ja seksiä ilma kortsua olette harrastaneet useammin kuin kerran tai kaksi.

On siis lähes mahdotonta että miehelläsi ei ole ollut klamydiaa, jos sinulla se oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyrmistynyt:

Pelkää tunnustaa kun pelkää ehkä niin kovasti menettävänsä perheensä. jos mies on käynyt vieraissa ja sitten testattu esim. salassa ja testi on ollut neg, niin se on silti voinut olla sillä piilevänä. testi pitää joskus tehdä useaan kertaan. löytyikö mieheltä sun löydöksen jälkeen klamydia testeissä?

Tuon keskenmenon syy saattaa olla juuri tuo todettu klamydia. Kaverilla todettiin klamydia ja mies oli vakuuttanut olevansa syytön, mutta kun asiaa oli hiukan paremmin selvitelty, mies joutui tunnustamaan, että oli pettänyt. Sikamaisinta oli, että ensin syytti ja lykkäsi kaiken vastuun kaverilleni.

Meillä ainakin klamydia-testi otetaan aina ensimmäisellä neuvolakäynnillä samassa yhteydessä kun hiv-ja veritestitkin.
Jos ap:llä on toisessa raskaudessa otettu klamydia testi niin luultavammin se on otettu ensimmäisessä raskaudessakin. Ja se ei voi olla piilevänä vaan näkyy aina testeissä, oireeton se voi olla kyllä molemmilla ja yleensä onkin,tai oireet on niin lieviä ettei niitä välttämättä huomaa.
Mies on voinut hyvinkin hoitaa itseltään klamydian pois lääkkeillä mutta ei ole uskaltanut ap:lle niitä syöttää. (tiedän tällaisenkin tapauksen) Yleensä terveyskeskuksesta annetaan lääkkeet molemmille!
Useimmiten klamydia oireilee kuitenkin jossain vaiheessa ja kun se on pitempään ollut niin tulee ainakin naiselle alavatsakipuja,yleensä toispuoleisia. On TODELLA harvinaista että se voisi 7 vuotta olla oireettomana ja siinä ajassa se olisi ehtinyt jo vahingoittaa munatorvia.