Kivunlievitys galluppi

Mitä kivunlievitystä olette käyttäneet synnytyksessä? Entä miten se/ne vaikutti..veikö kivut?

Minulla itsellä oli epiduraali ja ilokaasu.Epiduraalista minulle jäi huonot muistot.Ensinnäkin minä olen aina luullut,että se vie todella hyvin kivut..tai niin olen kuullut toisten kertovan..mutta minulla se ei vienyt kuin juuri ja juuri vatsan seudulta kivut.Kun jotkut ovat kertoneet,että melkein koko alapää on ollut siitä tunnoton..ja se neulan työntäminen selkään sattui aivan hirveästi minun tapauksessa,melkein pahemmin kuin supistukset..kun lääkäri oli sen neulan lopulta saanut paikoilleen,niin hän sanoi minulle:"Yritä liikuttaa jalkoja.."..vasta näin jälkeenpäin on ajatellut kuinka "vaarallinen" toimenpide se on..ilokaasu oli hyvä kokemus..Nyt mietinkin,että mitähän sitä kivunlievitystä käyttäisi,jos uskaltaisi vielä tulla raskaaksi.. :/
 
Ilokaasu ekassa ja vain pakollinen muutama veto tokassa:
pahoinvointia ja jotenkin typerä olo
Ekassa ja tokassa mös kauratyyny: lämpö auttoi kyllä ja teki supistuksista jotenkin pehmeämmät! :flower:
Tokassa sain vielä spinaalin ja sen jälkeen en mitään tuntenutkaan ennenkuin puudutus alkoi lakkaamaan synnytyksen jälkeen n tunnin päästä.
Spinaali oli taivaallinen, rentoutumisen ansiosta vauva pääsi laskeutumaan aivan häpyhuulille asti synnytyskanavassa eikä tarttenut kuin muutama ponistus että pää syntyi, eikä siihenkään liittynyt minkäänlaista kipua.
Taivaallinen puudute :flower: :flower:
 
Mulla ekan lapsen kanssa oli se epiduraali ja en todellakaan tuntenu mitään vaikka kätilön mukaan oli kovat supistukset ( katto monitoorista). Mutta toisella kertaa tunsin kaikki supistukset ihan sika kipeenä mikään ei auttanu ja joku silloin sano et mitä useampi lapsi sitä kivuliaammat synnytykset. Liekkö pitävän paikkansa en usko.
 
Mulla kans epiduraali ja ilokaasu.Epiduraali ei poistanut kaikkia kipuja ja ilokaasu teki huonon olon, tuntui,että oli ainakin 10 promillen humalassa, yäk.Jos joskus vielä olen synnyttämässä, niin kokeilen varmasti jotain muuta kivunlievitystä :wave:
 
katja80
Ensimmäisessä synnytyksessä kohdunkaulan puudute jolla ei ollut vaikutusta. kaksi viimesintä synnytystä on menty ilman vai ammeessa köllien..ja vaikutti paljon paremmin kuin toi puudute ja ponnistusvaiheetki olleet näissä kahdes viimesimmissä vain pari minuuttia kun ekassa se oli melkein tunnin \|O
 
mie
Mie otin eka ilokaasua mutta se ei auttanut milläänlailla.Sitten sain epiduraalin joka autto hetkellisesti eli n. 2 tunnin ajan et sain levättyä.En ollu siis kumpaankaan tyytyväinen kun eivät siellä loppu päässä kumpikaan auttanut.Seuraavassa pyydänkin sitten jotain muuta,jos joskus vielä synnytyssaliin pääsen :)
 

Yhteistyössä