Kivunlievityksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heli-77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heli-77

Vieras
Tässä kun toista sitten toiv. muutaman vko:n päästä lähdet. synnyttämään niin mikä kivunlievitys on teidän mielestä ollut hyvä?
Esikoisesta sain ilokaasua ja epiduraalin.
Epiduraalin tehoa en henk.koht hirveesti tuntenut, johtuiko sitten et annettiin liian myöhään??

ekalta oli kaikki vesirakkulat ja joku piikku peppuun, mitään apua ei ollut! epiduraali sit aika ok. tokalta sain spinaalin ja se oli niin huippu että laitoin heti nukkumaan kun se alkoi vaikuttaan ja kätilö tuli herättään et ois paikat auki alappa ponnisteleen. en vieläkään tuntenut MITÄÄN niin kätilö katsoi käyrältä kun supisti ja neuvoi ponnistaan. nyt marraskuussa syntyy kolmas ja otan spinaalin

mulla laitettiin nyt tokassa synnytyksessä spinaali-puudutus!oli aivan yli ihana..kaikki kivut hävis samantien..ainoastaan tuli kamala kutina joka paikkaan..mikä kuulemma tulee suurimmalle osalle!mut kutinakin hävis kun puudutus lakkasi!mulla meni vajaa.1h spinaalin laitosta kun kätilö katsoi tilanteen ja sanoi no niin nyt saisit alkaa ponnistaan olin vaan et täh..ei ollu mitään tuntemusta!mut ei siltikään ponnistus kestäny ku 20min.ja jalatkin piti sen verran hyvin et pystyin jakkaralla ponnistamaan..mikä olikin oma toive jos sängyssä ei meinaa onnistua!

Ensimmäisellä otin kohdunkaulan puudutuksen ja ilokaasua.Ei auttanut yhtään ja ilokaasusta sain vaan pahan olon ja oksensin siihen asti, ku tyttö synty.
Toisella sain epiduraalin ja se oli taivaallista.Kivut lähti kokonaan ja koko synnytyksestä jäi kaikin puolin hyvä mieli.
Kolmas oli luomu.

ilokaasu ollut 2 kerralla hyvä!
epiduraali ei yhtään mitään vaikutusta(1.synnytys)
kohdunkaulanpuudutus oli helv..nen kokemus :/ EI ENÄÄ IKINÄ!!! Ei mitään apua ja tuskaisin hetki koko synnytyksessä!! (Ja tämä oli 2.synnytys)

ekasta oli epiduraali ja ilokaasu.autto alussa kun oli pitkä synnytys,lopussa tunsin kyllä kipua.tokassa en ehtinyt saada kun toisen pudendus piikin ja se sattui kamalasti siis se piikki eivät ehtineet toiselle puolelle laittaa kun lapsi alkoi syntymään!nyt marraskuussaa kolmas enkä ota mitään.melki luomuna meni edellinenkin :)