kivuliaista supistuksista kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

ph

Vieras
eli avaako/kypsyttääkö kipeät,päivittäin (rasituksen yhteydessä/jälkeen), tulevat supistukset paikkoja?

viime lääkärin aikaan tilanne oli hyvä, mutta sen jälkeen on alkanut todella kipeät supistukset joita tulee päivittäin kun tekee jotain "rasittavaa" (kävelee,siivoaa,pyöräilee,laittaa pyykit kuivumaan jne). Ne on siis oikeesti todella kipeitä ja niitä tuli eilenkin 20minuuttia 3minuutin välein. Sitten illalla vielä tuli sängyssä neljä todella kipeää ja pitkäkestoista supistusta, jonka jälkeen meni maha jälleen kerran täysin kuralle :x eli rajuja nämä on, mutta avaako ne aina välttämättä paikkoja? Voiko siis vaan olla että tulee supistuksia, ilman että kohdunsuun tilalle siitä muuttuu?

Mulla oli just tuollaista molemmissa raskauksissa. Esikoisella alkoi kohdunsuu avautua sisäpuolelta, istukka oli tuossa vaiheessa marginaalinen ja vuoteli vähän, jäin saikulle. Esikko syntyi rv33 kun rajujen supistelujen jälkeen meni vedet ja sairaalassa istukka irtosi täysin. Oli aika haipakkaa, mutta hengissä selvittiin.

Kuopuksesta istukka oli kohdunsuulla aivan loppuun asti. Kipeitä supistuksia oli kuten esikostakin, mutta eivät availleet paikkoja yhtään. Otin tosi iisisti, kun pienestäkin rasituksesta tuli heti kipeitä tiheitä supistelusarjoja. Mullakin heitti mahan aina aivan sekaisin. Vauva kuiten pysyi sisällä ja sektoitiin rv 39+2.

Että ei sitä koskaan etukäteen tiedä miten käy. Kannattaa käydä tarkastuttamassa äitipolilla tilanne, jos vaivaa. Tai ainakin soittaa sinne ja kysyä neuvoa. Mä kävin kakkosesta pötköttelemässä käyrillä ja ventolinea nappaamassa ehkä viisi kertaa, turhaan varmaan, mutta enpä uskaltanut olla koskaan tilannetta tarkastamatta. Esikon kanssa kun molempien henki oli hiuskarvan varassa.

Mulla on sellainen tuntuma, että pitempiaikaiset jomottelut saattavat aukoa paremmin paikkoja kuitenkin. Mutta älä luota muhun, en ole kätilö :)

Lepää. Juo PALJON vettä, kun supistelee ala tankata 0,5-1litra saman tien. Makaa kyljellään, älä selällään.

Onnea odotukseen!

Mulla alkoi rv 22 ja jatkuivat koko loppuraskauden. Eivät avanneet tai tehneet mitään muutakaan. Synnytys rv 41+6 :whistle:

Tuli muutamaan otteeseen loppuaikana ihmeteltyä, että on se kumma.. Eka saa pelätä, että syntyy ennen aikojaan ja kun viikot olivat sellaiset, että ois saanut tulla, ei tapahtunut mitään. :D

Täältäkin paljon onnea loppuodotukseen! =) :heart:

kiitos :)
vettä tosiaan juonkin paljon päivänmittaan. Mä olen ite kans jostainsyystä kuvitellu että sellaset "menkkakivut" ois enemmän niitä avaavia, mutta en sitten tiedä mistä moisen saanu päähäni :D istukka aijemmissa raskauksissa ollut aina etuseinämässä, eikä koskaan supistellut ennen h-hetkeä, yli LA:n syntyneet. Nyt sitten istukka takaseinämässä ja supistelee näin perkeleesti. eihän noilla nyt mitään yhteyttä ole, mutta hoksasin vaan kun tuossa istukan paikasta puhuit :D

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Mulla alkoi rv 22 ja jatkuivat koko loppuraskauden. Eivät avanneet tai tehneet mitään muutakaan. Synnytys rv 41+6 :whistle:

Tuli muutamaan otteeseen loppuaikana ihmeteltyä, että on se kumma.. Eka saa pelätä, että syntyy ennen aikojaan ja kun viikot olivat sellaiset, että ois saanut tulla, ei tapahtunut mitään. :D

Täältäkin paljon onnea loppuodotukseen! =) :heart:

tätä vähän epäilen omalla kohdallanikin :D :kieh: että nyt käsketään olla tekemättä mitään ja kärsitään silti kauheista kivuista, ja silti menee tasan tarkkaan yliajalle :D

Kyllä mä sinuna nyt rauhoittuisin hetkeksi ja katsoisin loppuuko supistukset. Mulla on molemmissa raskauksissa ollut ennenaikaisia supistuksia rv 20+ eteenpäin. Ekassa ei tehneet mitään, tokassa paikat oli auki rv 27 eteenpäin. Syntyi kuitenkin onneksi laskettuna aikana, mut sen verran kypsyminen vaikutti, että oli oikea syöksysynnytys!

Onko sulla paljon aikaa edellisestä synnytyksestä? Se voi vaikuttaa aika tavalla tuohon kohdunsuun kypsymiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Kyllä mä sinuna nyt rauhoittuisin hetkeksi ja katsoisin loppuuko supistukset. Mulla on molemmissa raskauksissa ollut ennenaikaisia supistuksia rv 20+ eteenpäin. Ekassa ei tehneet mitään, tokassa paikat oli auki rv 27 eteenpäin. Syntyi kuitenkin onneksi laskettuna aikana, mut sen verran kypsyminen vaikutti, että oli oikea syöksysynnytys!

Onko sulla paljon aikaa edellisestä synnytyksestä? Se voi vaikuttaa aika tavalla tuohon kohdunsuun kypsymiseen.

tulee olemaan vähän reilut 4vuotta, onko se paljon vai vähän?

Alkuperäinen kirjoittaja ph:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:

tulee olemaan vähän reilut 4vuotta, onko se paljon vai vähän?

Mulle sanottiin ä-polilla, että jos keho ei ole edellisestä raskaudesta ehtinyt kunnolla palautumaan niin paikat voi alkaa supistusten takia aikaisin kypsymään. Mä ajattelin että tarkoitettiin suunnilleen vuoden- parin ikäeroa, mut se oli vaan oma ajatukseni..

Yleensäkin uudelleensynnyttäjillä voi paikat kypsyä ajoissa eikä mitään silti tapahdu ennen la. Kun se synnytys lähtee käyntiin niin ei sitä oikein voi pidätellä. Siksi varoivaisuus olisi kohdallaan jos tuollaisia tuntemuksia nyt on. Mä melkein voin varmaksi sanoa, että saikkua sulle napsahtaa samantein jos neuvolaan soittelet ja töissä olet. Mutta kannattaa soittaa ja vaikka pyytää lähete polille tarkastusta varten, jos eivät sieltä sitä itse ehdota.

Tsemppiä loppuodotukseen! :wave:

Yhteistyössä