Kivaahan se on, että lapselle annetaan vastuuta (koirasta)

...mutta kun se lapsi, tässä tapauksessa ala-asteikäinen, ei ymmärrä.

Ei ymmärrä, ettei koiran saa antaa pissata kenenkään ovenpieliin.

Ei ymmärrä, että koiran kakat pitää kerätä pois, eikä niitä kasoja saa jättää jalkakäytävälle tai sen reunaan.

Ei ymmärrä, ettei koiraa saa viedä lasten leikkipaikalle, vaan ensin viedään koira sisälle, sitten mennään itse leikkimään.

|O

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
tai sitten sille ei ole annettu ohjeita!!! ei se ymmärtämisestä ole kiinni...paitsi jos on aikuinen joka antaa koiran tehdä kaikkea tota...ja sitäkin näkee
On sille annettu ohjeet, useammankin aikuisen toimesta jo :saint:

"Onks sulla kakkapussi mukana?"
- ei oo
"Okei, ei sitte"
:headwall:

Äly hoi
Eilen meinattiin ajaa tuossa lähitiellä flexin päässä olevan suomenpystykorvan päälle kun pieni lapsi sitä ulkoilutti eikä pidentänyt hihnaa yhtään. vaikka ajettiin mateluvauhtia ohi, koira meinasi hyökkäämällä autoa päin teloa itsensä. Kyllä hirvittää että vanhemmat antaa lapsen viedä koiraa kun varmaan itsekin TÄYTYY tietää koiran tavat.
Ei se auta että sanoo "älä vie kauas", kun onnettomuus voi vaania jo omalla kadulla.

Zoe-F
Sori mä oon puunhalaaja ja mun koira vaan lannottaa.:saint: :D Toisin ku ihmiset jotka heittää roskiaan luontoon :kieh:

Tosin mun koira ei ees kehtais kakkii mihinkää keskelle jalkakäytävää tms. Sen on aina päästävä johonki piiloo, ja sinne mä en perässä ryömi.
Mut oven pieleen kuseminen on musta rumaa, meillä jotkut antaa koiran tehä tohon ruusupuskaan. Talvella tosi kivan näkönen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
tai sitten sille ei ole annettu ohjeita!!! ei se ymmärtämisestä ole kiinni...paitsi jos on aikuinen joka antaa koiran tehdä kaikkea tota...ja sitäkin näkee
On sille annettu ohjeet, useammankin aikuisen toimesta jo :saint:

"Onks sulla kakkapussi mukana?"
- ei oo
"Okei, ei sitte"
:headwall:
onko vanhemmat antanut ohjeet ja sen kakkapussin mukaan? Jos ei kotona tapana käyttää niin mistäs se sen pussin saisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Sori mä oon puunhalaaja ja mun koira vaan lannottaa.:saint: :D Toisin ku ihmiset jotka heittää roskiaan luontoon :kieh:

Tosin mun koira ei ees kehtais kakkii mihinkää keskelle jalkakäytävää tms. Sen on aina päästävä johonki piiloo, ja sinne mä en perässä ryömi.
Mut oven pieleen kuseminen on musta rumaa, meillä jotkut antaa koiran tehä tohon ruusupuskaan. Talvella tosi kivan näkönen.
No, tuo "lannoittaa" jalkakäytävää ja tuota pihaa missä lapset leikkii. Ei kivaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi:
Eilen meinattiin ajaa tuossa lähitiellä flexin päässä olevan suomenpystykorvan päälle kun pieni lapsi sitä ulkoilutti eikä pidentänyt hihnaa yhtään. vaikka ajettiin mateluvauhtia ohi, koira meinasi hyökkäämällä autoa päin teloa itsensä. Kyllä hirvittää että vanhemmat antaa lapsen viedä koiraa kun varmaan itsekin TÄYTYY tietää koiran tavat.
Ei se auta että sanoo "älä vie kauas", kun onnettomuus voi vaania jo omalla kadulla.
Tuo ei välttämättä pida paikaansa. Koira voi käyttäytyä ihan eritavalla silloin kun aikuisia ei ole paikalla :/

No, tuo "lannoittaa" jalkakäytävää ja tuota pihaa missä lapset leikkii. Ei kivaa :/
Sano sille ipanalle, et "tiedätkö sinä, että tuo on rikos, että antaa koiransa kakata tielle/pihalle, eikä siivoa...?" sano vielä samassa virkkeessä sana 'poliisi', ni voi olla että kakat saa jatkossa kyytiä.

Zoe-F

No juu ei, kyllä koirakin pystyy oottaa et pääsee johonki missä saa kakkaa. Mun koira ei (mun vanhempien talon pihassa esim) pihaankaan kaki vaan menee johonkin syrjään. On se ittellekki inha jos astuu läjään tai saa kaapia sitä ruohonleikkurin ruohosäiliöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Kerää joskus ne kakat pussiin ja vie sille muksulle, sanot vaan et hei sulta unohtui nää :xmas:
Älä yllytä :D

Ollaanhan me, minä ja muut, kerättykin näitä kakkoja jo pois.
Meillä kylläkin yks ihan aikuinen naapuri antoi koiran aina kakata meidän pihaan. Kun kävin palauttamassa unohtuneet niin tavat muuttui :D

DOGI
Hankitteko koiran lapselle? Toivottavasti ette, koska mun mielestä koira on liian suuri juttu olemaan ala-aste-ikäisen huolehdittavana. Oikeesti. Kun koiran hommaa, niin koko perhe ja pääasiassa vanhemmat on siitä vastuussa. Koira on perheen jäsen, niinhän sanotaan. Ei koiran kasvattaminen oo ollenkaan helppoa. Ei kannata odottaa liikoja lapselta.

Jos haluaa antaa lapselle vastuuta, niin olisi kannattanu ottaa ehkä marsu/hamsteri tai jokin muu vastaava. Ja siltikin se häkki saattaa aika usein jäädä siivoamatta...

*
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi:
Tuo ei välttämättä pida paikaansa. Koira voi käyttäytyä ihan eritavalla silloin kun aikuisia ei ole paikalla :/
Voihan se näinkin olla. MUTTA mitä olisi tapahtunut jos oltais ajettu koiran päälle? Eihän mekään voida tietää mitkä sen tavat on. Ei ole myöskään kovin turvallista siirtyä ajamaan tien väärää puolta autolla, mutta tajuttiin jo kauempaa että nyt pitää mennä etanavauhtia ohi, näyttää tuo homma siltä. Ja onneksi niin tehtiin, muuten ois käynyt pahasti.
En mä syytä lasta ärsyttäväksi, olen vain huolissani miten turhasta ois taas voinut tulla vahinko! (Kuinka moni muu autoilija varoo tuollaista, tiedän tälläkin kadulla pari jotka kaahaa kuin kaistapäät.)

Alkuperäinen kirjoittaja DOGI:
Hankitteko koiran lapselle? Toivottavasti ette, koska mun mielestä koira on liian suuri juttu olemaan ala-aste-ikäisen huolehdittavana. Oikeesti. Kun koiran hommaa, niin koko perhe ja pääasiassa vanhemmat on siitä vastuussa. Koira on perheen jäsen, niinhän sanotaan. Ei koiran kasvattaminen oo ollenkaan helppoa. Ei kannata odottaa liikoja lapselta.

Jos haluaa antaa lapselle vastuuta, niin olisi kannattanu ottaa ehkä marsu/hamsteri tai jokin muu vastaava. Ja siltikin se häkki saattaa aika usein jäädä siivoamatta...
No, me ei olla hankittu koiraa lapsille tai aikuisillekaan. En hankkisi hamsteriakaan lapselle, vastuu siitäkin on oikeasti kuitenkin aikuisella.

vieras
onko vanhemmat antanut ohjeet ja sen kakkapussin mukaan? Jos ei kotona tapana käyttää niin mistäs se sen pussin saisi?
Kun vanhemmat lenkittää koiraa, lapsen kanssa tai ilman, on kakkapussi kyllä mukana :)
Kannattaisiko ottaa puheeksi vanhempien kanssa kun seuraavan kerran näette heitä?

tai sitten jatkaa tuohon lapsen kakkapussia koskevaan "ei oo" vastaukseen jotenkin muuten kuin "ok".

Täytyyhän se aikuisten toimesta tehdä lapselle selväksi miten koiran kanssa kuljetaan. Kai lapsi nyt senkin uskoo jos leikkikentällä vieras äiti tulee sanomaan ettei tänne sovi koiria tuoda? Mutta jos äidit vain kyräilevä itsekseen puuttumatta tilanteeseen millään lailla niin eihän lapsi ymmärrä toimineensa väärin.

Yhteistyössä