Kivaa, pääsen sisustamaan

02.06.2010
674
0
16
Lastenhuone on mun tämän kesän projekti. :)

Tämä tietokone pöytineen on siirrettävä muualle, se vaatii parin reiän poraamisen seinään kun en viitsi vetää koko kämpän läpi piuhaa nettiä varten ja ainoa pistoke on tässä huoneessa. Pienoinen suunnitteluvirhe siis... No, yksi reikä sinne tai tänne. Piuha tulee kulkemaan vaatehuoneen läpi tulevaan tietokonenurkkaukseen. Kun siitä on päästy, jäljellä on enää mukavin osuus eli huoneen muuttaminen pikkupojan omaksi sopeksi.

Koiran pentuaikanaan järsimät seinät on nyt ekaa kertaa pakkeloitu ja hiottu ja näyttää siltä, että toinen kerta (huomenna tai illalla kun poika nukkuu) on jo viimeinen. Hienosti tasoittui, joka paikka ei tarvitse edes sitä toista pakkelikerrosta.

Löysin viime talvena yltiökivan tapetin huutiksesta tuohon päätyseinään, sisustuksen värit otan siitä ja sipaisen kolme muuta seinää valkoisella. Poika saa satukirjoille ja osalle leluista tuon meidän vanhan pikkukirjahyllyn/laatikoston, lasiovi vain pois ja se on oikein hyvä.

Sänky on hankittuna, mutta värisävyn etsiminen tuottaa vielä päänvaivaa. En osaa valita kahden parhaan vaihtoehdon väliltä.

Koko juttu tulee näillä näkymin maksamaan maksimissaan 200? materiaaleineen päivineen, ei ole minusta kauhean paha hinta kun siinä on tapetit, maalit ja tekstilit plus säilytysratkaisut leluille. Ja tuosta satanen meni siihen kivaan tapettiin. Harvoin maksan mistään suosiolla satasta, mutta tämän yhden kerran osui niin kiva idea kohdalle, ettei paljoa kirpaissut. Sitä paisti se satanenhan meni jo viime talvena, joten nyt on budjetoitava enää satku... :whistle:

Kiva lukea suunnitelmia. :) Meillä on esikoinen vasta odotusasteella (LA joulukuussa), mutta olen jo alkanut ideoita tulevan satenhuoneen sisustusta. En tosin noinkaan tarkasti vielä tässä vaiheessa, kun sukupuolestakaan ei ole tietoa.

No niin, olkoonkin, ettei ketään kiinnosta, mutta täältä tulee :D

Tänään on siis kolme seinää saatu maalattua, huomenna teen viimeiseen seinään linjeeraukset tapetointia varten. Mies saa luvan tuoda tullessaan nettipistokkeen ja liisteriä. Budjetti pitää, maalaushomma ja neljä säilytyskoria maksoivat yhteensä 11,30?. Valkoista maalia sattui olemaan kotona varaston hyllyllä.

Tässä eräänä päivänä olin ihan täpinöissäni, kun löysin kivan värisiä liinavaatteita lapselle ja tänään (hups - eilen, siis) justiinsa passelin värisiä korejakin. Liekö käynyt niin uskomaton säkä, että kerrankin on muodissa ja helposti saatavana semmoista tavaraa, joka kelpaa tällaisen krantunkin eukon makuun?

Taas lisää hehkutusta :D

Uskomatonta kyllä, appiukko kävi laittamassa mulle piuhan näinkin pian, kokeilen tässä juuri netin toimintaa oleskelutilasta käsin :) Oli oikein leppoisaa irrotella koneen piuhat, siirtää kamat tänne, purkaa tietokonepöytä, kantaa se tänne ja koota uudelleen ja laitella pistokkeet takaisin paikoilleen YKSIN. Mies on vasta tulossa töistä ja poika päikkäreillä. Kukaan ei siis ole tiellä eikä tekemässä asioita eri järjestyksessä kuin itse olin ajatellut. ;)

Onhan tässä toki mööpelien kantamista miehellekin, niitä pitää sijoitella uudelleen, kun tietokonepöytä lohkaisee oman osansa neliöistä.

Mutta itse asiaan: Mikään ei estä tapetoimasta pojan huonetta vaikka heti huomenna. Sitten on jäljellä viimeinen keikka maalikauppaan että saan sängystä siistin - ja jostakin on kaivettava sänkyyn sopiva patja. Anopilla kuulemma on, mutta kun se on 30 vuotta vanha, niin ostan tilalle ihan uuden...

Yhteistyössä