"kivaa", eskarilainen ei halua eskariin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "madame"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"madame"

Vieras
joka aamu kauhea vänkääminen asiasta. tätäkö tää sitten on, 9 ja puoli vuotta! joka aamu, sano että ei mee kouluunkaan kun siellä ei oo edes leluja.plaah

Meillä menee onneksi taas ihan mielellään. En tiedä miksi oli yhdessä vaiheessa ettei halunnut. Voi olla että siellä oli taas luokkakaveri kiusaillut...:| Joskus poika kiusaa ihan kaikkia ja todella paljon.....meidän tyttö ei oikein pidä koko pojasta.

meillä ei jossain vaiheessa sykyllä halunnut lapsi lähteä, aloin kyselemään kovasti et mitä siellä tapahtuu. Sit viimen sano että ensin yksi lapsi lällätteli hänelle nimitteli ja sit siihen osallistuivat jo kaikki muutkin. Sain heti keskusteluajan eskariin ja toin asian esille. Kiinnittivät huomiota kovasti siihen, että yksikään ei sano enää sillä nimellä. Kun se loppui on lapsi lähtenyt sinne ihan mielellään.

Meillä poika ei haluaisi kouluun,on ekalla.Ei ole kiusaamista eikä muuta pahaa,sanoo vaan että osaa jo kaiken ja haluaisi olla kotona puuhailemassa pikkusisarusten ja naapurin lapsien kanssa :/ Yrittänyt selittää että on hänen velvollisuus mutta ei oikein ole auttanut.Eskariin lähti mielellään kun siellä sai leikkiä. En tiedä miten tuon saisi kiinnostumaan koulusta ettei tarvitsisi joka aamu asiasta vääntää.....

No eipä se lapsi noista asioista päätä, pakkohan se on mennä. Suomessa on oppivelvollisuus. Sinä itse voit päättää miten reagoit lapsen kiukkuun aamuisin.

No johan on taas. Missäköhän tässä ketjussa lukee, että lasta ei huvita, niin olkoon nyt sit menemäti?
Kai tuo sun sanoma on itsestäänselvyys. MUTTA, jos nyt pilkkua halutaan viilata, niin oppivelvollisuus ei koske eskaria, josta ap puhuu, ja pakko ei ole koululaisenkaan mihinkään aamuisin mennä, jos suorittaa kotiopetuksen.

Meilläkin poika sanoi eskarivuotena, että ei mene kouluun kun siellä ei saa leikkiä...pitää vaan tehdä typeriä tehtäviä. Nyt on jo toinen ääni kellossa, vaati sen vuoden kasvaa koululaiseksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei anna ymmärrä;23099174:
No johan on taas. Missäköhän tässä ketjussa lukee, että lasta ei huvita, niin olkoon nyt sit menemäti?
Kai tuo sun sanoma on itsestäänselvyys. MUTTA, jos nyt pilkkua halutaan viilata, niin oppivelvollisuus ei koske eskaria, josta ap puhuu, ja pakko ei ole koululaisenkaan mihinkään aamuisin mennä, jos suorittaa kotiopetuksen.

No mutta sullahan on siinä sitten neuvo valmiina. Lapsi pysyköön kotona, ei haittaa vaikka vanhemmat joutuvat irtisanoutumaan duuneistaan, pääasia ettei lapsen tarvitse mennä eskariin kun se ei sinne halua mennä.

Meidän poika ei halunnut mennä eskariin, niinpä hän jäi vielä vuodeksi kotiin (olin itse silloin kotona hoitamassa pienempiä).Eka luokalle hän lähti innokkaasti ja hyvin on kaikin puolin mennyt, vaikka itse mieti jääkö hän jostakin tärkeästä paitsi, kun ei ole eskarissa.

Yhteistyössä