Kiva yö tulossa *turhis-ruikutus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anatolia

Aktiivinen jäsen
24.08.2010
32 527
5
36
Pojalla laryngiitti. Ei vielä niin paha että pitää päivystykseen lähteä, mutta yön aikana 99,9% varmasti yltyy niin pahaksi. Näin on aina ollut ja varmaan tulee taas olemaan.

Ei se muuten mitään, mutta kaikki kaverit ja naapureista ne joiden apua voisin pyytää ovat bilettämässä (kulttuuripääkaupungin avajaiset nääs). Mies töissä, eikä sitä saa kiinni (kts. aikaisempi suluissa oleva selitys). Isovanhemmat ei käytettävissä tänä viikonloppuna.

Eli sitten KUN poika alkaa tukehtumaan, niin jätän joko 7 v tytön kotiin yksin nukkumaan, tai herätän hänetkin viettämään tuntikausien laatuaikaa päivystyksessä lauantaiyönä :kieh:

Ruikruikruik valivalivali....pakko saada kitistä nyt :D, poika on todellinen ajoituksen mestari näiden asioiden suhteen. Vaikka eihän tuo tahallaan sairastu.

Anna pojalle jo etukäteen höyryhengitystä viemällä höyrystyneeseen suihkuhuoneeseen. Voi laukaista tilanteen, ettei tarvitse yöllä lähteä päivystykseen. Kohoasento ja viileä huoneilma nukkuessa voi myöskin auttaa.

Vatsatauti...ihanaa :D, paranemisia muksuille.

Eniten ketuttaa se, että la-yönä päivystys on täynnä juoppoja, uhittelevia vähemmistökansalaisia puukkoineen, ja muuta yhteiskunnan kermaa. Viimeeksi kun oltiin niin yksi unelmamies hakkasi muijaansa siellä (ennakoin tapahtuman ja lähetin lapset vessaan käsienpesulle siksi aikaa) ja yksi ukko kusi kännissä lattialle hoitajan rääkyessä että tätä tämä hoitoalan glamour on :laugh:. Parempaa kuin tositeevee :popcorn: mutta ei ihan lasten silmille sopivaa.

Tuo on kyllä ikävää :( Meillä kans pojalla ollut jotain 15 kurkunpääntulehdusta. Pitääkö sun useinkin viedä poikasi päivystykseen? Kylmä ilma ei auta? Kortisonitabut auttaisivat, mutta mistäpä niitä tähän aikaan saa...

Viileää ilmaa ja höyryhengitystä ollaan harrastettu, mutta ihan joka kerta pojan hengitys vetää niistä huolimatta ahtaalle kun hän on nukkunut jonkin aikaa.

Noooo, mä oon niin tottunut tähän...ainahan me ollaan jossain spiralla, hakemassa joko adrenaliinia tai Ventolineä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja häblälä;22911888:
Tuo on kyllä ikävää :( Meillä kans pojalla ollut jotain 15 kurkunpääntulehdusta. Pitääkö sun useinkin viedä poikasi päivystykseen? Kylmä ilma ei auta? Kortisonitabut auttaisivat, mutta mistäpä niitä tähän aikaan saa...

Meidän keittiön lääkekaapista :whistle:, eilen jo aloitin antamaan niitä.

Viileää ilmaa ja höyryhengitystä ollaan harrastettu, mutta ihan joka kerta pojan hengitys vetää niistä huolimatta ahtaalle kun hän on nukkunut jonkin aikaa.

Noooo, mä oon niin tottunut tähän...ainahan me ollaan jossain spiralla, hakemassa joko adrenaliinia tai Ventolineä :kieh:

Me ollaan onneksi jouduttu vain kahdesti lähtemään päivystykseen. Muuten on lauennut kylmällä ilmalla. Tässä pari viikkoa sitten istuttiin parvekkeella neljä kertaa yön aikana ja muun ajan yöstä vahdin hengitystä :/

Meillä tytön laryngiitti (1,5v ensimmäinen) äityi kans niin pahaksi että pakko oli keskellä yötä mennä ensiapuun. Yöllä sai sellaisen ihme kohtauksen jota edeltävästi yski ja itki , sitten kuului vain sellaista tukehtumiskorinaa eikä saanut henkeä ihan toviin. Minä nappasin äkkiä syliin ja hetikohta meni ohi, mutta kyllä oli niin pihisevää hengitystä ettei voinut kotiin jäädä. Voihan nenä, harmistunut olen teidän puolesta!

Alkuperäinen kirjoittaja häblälä;22911925:
Ai saako niitä kotiin muutenkin!? Me ollaan saatu vain kun käyty lääkärillä. Pöh. Olis kyllä tarpeen täälläkin...

Saatiin erään päivystyskäynnin yhteydessä resepti, sillä kertaa astma veti hengityksen ahtaalle ja tarvittiin 3 päivän kortisonikuuri (3 tablettia päivässä), mutta niitä myytiin vain 30 tbl pakkauksessa joten lääkärin piti kirjoittaa sellaista meille.

Kovin mielelläni en anna lapselle kortisonia mutta joskus on pakko, ja se joskus on nyt.

Saatiin erään päivystyskäynnin yhteydessä resepti, sillä kertaa astma veti hengityksen ahtaalle ja tarvittiin 3 päivän kortisonikuuri (3 tablettia päivässä), mutta niitä myytiin vain 30 tbl pakkauksessa joten lääkärin piti kirjoittaa sellaista meille.

Kovin mielelläni en anna lapselle kortisonia mutta joskus on pakko, ja se joskus on nyt.

Juu kovin useinhan niitä ei saa antaa. Tsemppiä teille yöhön! Toivottavasti menee hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja häblälä;22912005:
Juu kovin useinhan niitä ei saa antaa. Tsemppiä teille yöhön! Toivottavasti menee hyvin.

Kiitos :)

Ihanaa, kun lapsilla on taipumus a) kurkunpääntulehduksiin ja b) kuumekouristuksiin. Jopa meidän 7 vee saa edelleen kurkunpääntulehduksia aika ajoin, vaikka lääkäri jo pieni ikuisuus sitten lohdutti mua sillä että ei se juurikaan yli kolmevuotiaiden riesa ole :D

Me ostettiin Instrusta oma kone, mikä tuottaa kylmää vesihöyryä.Joskus lainattiin kotiin tk:sta, mutta sitten kun oli useammin, niin mies päätti ostaa oman koneen kotiin.Pojan kanssa joskus jouduttiin osastolle yöksi.Poika oli 5v kun sairastu ekan kerran.

Viimeksi muokattu:
Meillä kans on nuoremmalla (2v.) ollut nyt kahden viimeiden flunssan alussa laryngiitti. Oon saanut molemmilla kerroilla ne laukeamaan kylmällä ilmalla eli ollaan istuttu avoinaisen ikkunan ääressä. Kyllä ne yöt silti menee ihan piloille ja tavisflunssakin ärsyttää nykyään ja paljon. Teillä on vielä kurjempi tilanne, kun joudutte usein lähtemään ensiapuun. Tsemppiä!

Me ostettiin Instrusta oma kone, mikä tuottaa kylmää vesihöyryä.Joskus lainattiin kotiin tk:sta, mutta sitten kun oli useammin, niin mies päätti ostaa oman koneen kotiin.Pojan kanssa joskus jouduttiin osastolle yöksi.Poika oli 5v kun sairastu ekan kerran.

Mä olin myös hankkimassa sellaista jossain vaiheessa, mutta sitten tuli pieni tauko näihin vaivoihin ja se jäi. Ja koska höyryn lisäksi tarvitaan aina joko adrenaliinia (laryngiittiin) tai Ventolinea (astmaan) niin en tiiä osaisinko sellaista kotona käyttää.

Olen tässä samalla ollut puhelimessa tk-päivystyksen kanssa viimeiset 45 min (ei tosin putkeen). Ekana soitti perushoitaja, sitten sairaanhoitaja ja viimeiseksi puhuin päivystävän lääkärin kanssa. Laskivat pojalle sopivan kerta-annoksen kortisonia (kun siis kerroin että sitä on kaapissa & kysyin voiko sitä antaa) ja 2,5 tablettia annan nyt sitä pojalle, jospa se auttaisi ja vältyttäisiin päivystysreissulta. Sanoivat myös, että jonojen ohi päästään, jos sinne pitää lähteä (lapsi+hengitysvaikeus = kiireellisyysjärjestyksen kärjessä).

Kerroin sinne soittaessani, että tilanne on nyt se etten pääsisi päivystykseen koska kotona on myös nukkumassa jo oleva 7 v, ja siksi saatiin pientä erityiskohtelua. Yleensä homma menee niin, että soitan sinne ja jätän numeroni tietokoneelle, hoitaja soittaa takaisin ja käskee lähteä sinne näytille. Tottakai lähdemme nytkin, jos kortisonista ei ole apua (ihan heti se ei edes vaikuta).

Hyvää palvelua :)

[QUOTE="vieras";22912597]Voi voi. Anatolia lainatakseni on se kurjaa kun lähellä ei ole KETÄÄN. Melkoista sakkia kun kaikki sukulaiset ja tutut ryyppäämässä.[/QUOTE]

Ööö...isovanhemmat on mökillä, ja kaveriporukka (kaksikin sellaista) meni kulttuuripääkaupungin avajaisia juhlimaan (sinne minunkin piti mennä, mutta toisin kävi). Eli ne, jotka yleensä ovat lasten kanssa jos on tarvetta, ovat nyt poissa pelistä.

Monikin tuttu on varmasti kotona ja täysin selvinpäin, mutta moniko heistä yhtäkkiä yllättäen keskellä yötä kykenee irroittautumaan omista velvoitteistaan ja tulemaan meille - se on toinen juttu se. Kaikki ei asu ihan tässä mun naapurustossa kuitenkaan.

Saittepa hyvää palvelua tosiaan. :) Toivottavasti yö meni hyvin, mä olen mennyt jo kymmenen aikaan nukkumaan ja nukkunut aamuun asti. :D Vatsatautisetkin vaan kuorsasi koko yön. Toivottavasti teidän laryngiitti olis tältä erää ohi. :hug:

Yö meni ihmeen hyvin. Kaksi kertaa käytiin pikaisesti takapihassa istuskelemassa, ja nukuttiin melkein koko yö ikkuna auki. Kortisonit ilmeisesti auttoi kun aamuyöllä tilanne rauhoittui ja nyt poika kuulostaa jo ihan hyvältä, ääni ei ole enää käheä eikä yski yhtään :)

Yhteistyössä