Kiva. Koira karkasi.

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Mä en voi käsittää mikä tässä on se juttu.
Lähdettiiun pihasta poispäin peltotielle. Koira oli vapaana. Piti koko lenkin ajan huolen siitä että en katoa silmistä. Ja jos katosin, palasi heti takaisin etsimään mua. Jos menin piiloon tai kutsuin muuten vain, tuli heti luo.

Ja sitten, taas sama juttu. Kun tultiin pihalle, koira katosi. Lähti taas samaan suuntaan kun aina karkuretkillään. Ei reagoinut kutsuun, ei mitenkään. Lähti vain kauemmas. Enää ei ollut mitään väliä sillä olinko näköpiirissä vai en.

Mä en tajua tätä. Miks tää menee näin? Koira karkaa aina autotien suuntaan, tielle, jossa se ei koskaan ole saanut olla vapaana. Aina ollaan pelkkiä remmilenkkejä tehty siihen suuntaan. Miksi, oi miksi, se tottelee mua missä tahansa muualla. mutta heti kun se saa päähänsä lähteä autotielle, ei mulla ole sananvaltaa mihinkään.

En tajua, en.
Tästä tulee taas remmihoitoa sille, mutta ei sekään mitään auta.

ap
Leikkaamaton narttu. Ja ei, nää karkailut ei liity mitenkään juoksuun. Remmihoito tarkoittaa sitä, että ei pääse taas ainakaan pariin viikkoon lenkille ilman hihnaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Leikkaamaton narttu. Ja ei, nää karkailut ei liity mitenkään juoksuun. Remmihoito tarkoittaa sitä, että ei pääse taas ainakaan pariin viikkoon lenkille ilman hihnaa.
Jos se on kovin harvoin vapaana, ni silloin se on "tavallisempaa" karatakin.

Ota se ens kerralla kiinni hyvissä ajoin ennen kotipihaa ja palkitse se aina kun antaa kiltisti kiinni.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
En tajua, en.
Tästä tulee taas remmihoitoa sille, mutta ei sekään mitään auta.
Tarkoittaa mitä?

Jos sä vetelet sitä ympäri korvia kun se tulee takasin, ni ei se koskaan opi luottamaan suhun laumanjohtajana.
Ah. Ei todellakaan tarkoita mitään hakkaamista! En ole koskaan lyönyt tuota enkä tule koskaan lyömäänkään (enkä mitään muitakaan eläimiä, lapsia tai aikuisia, en ole väkivaltainen)
Remmihoito on vaan yksinkertaisesti sitä, että remmitön vapaus on taas poissuljettu täysin hetkeksi. Ei siis vapautta ulkona ilman hihnaa.

On teillä sairas mielikuvitus kun ensimmäisenä tulee hakkaamisen mieleen :/

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
No hyvä :)
Ootko kokeillu lahjoa vähän aikaa? Meidän haukku palaa ruotuun jos saa parit namit joskus.
Joka ikinen kerta, poikkeuksetta, kun se tulee vapaana mun luo, mä kiittelen sitä ja taputan ja kehun. Sama homma silloin kun "löytää" mut jos katoan remmittömällä lenkillä. Tuossa pihallakin vielä jos meen piiloon, se etsii mut, mutta sen löytämisen jälkeen lähtee omille teilleen.. Aina.

Pitänee kai se ottaa sitten kiinni ennen pihaan saapumista. Ihmetyttää vaan tää koiran logiikka.

-
Ootko kokeillu lahjoa vähän aikaa? Meidän haukku palaa ruotuun jos saa parit namit joskus.
Joka ikinen kerta, poikkeuksetta, kun se tulee vapaana mun luo, mä kiittelen sitä ja taputan ja kehun. Sama homma silloin kun "löytää" mut jos katoan remmittömällä lenkillä. Tuossa pihallakin vielä jos meen piiloon, se etsii mut, mutta sen löytämisen jälkeen lähtee omille teilleen.. Aina.

Pitänee kai se ottaa sitten kiinni ennen pihaan saapumista. Ihmetyttää vaan tää koiran logiikka.
Mikä siinä niin ihmeellistä on? Se ettei se halua samaa kuin sinä? :) Vaan se haluaa jatkaa ulkoilua ja sinä mitä ilmeisimmin olet jo suuntaamassa sisälle.

ap
On teillä sairas mielikuvitus kun ensimmäisenä tulee hakkaamisen mieleen :/
:D Ikinä en oo kuullu vapaudettomuudesta käytettävän ilmausta remmihoito. On vähän semmonen sana et herättää kysymyksiä.
Ok. Nyt kuuilit :D
Meillä se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että ei tule lenkkejä ilman hihnaa. Uskoisin kuitenkin koiran nauttivan hihnattomista lenkeistä vähintään yhtä paljon kuin mä, ja se on huomattavasti enemmän kuin sellaiset lenkit joissa koira kulkee hihnassa (vaikkakin kauniiisti mutta silti)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Mikä siinä niin ihmeellistä on? Se ettei se halua samaa kuin sinä? :) Vaan se haluaa jatkaa ulkoilua ja sinä mitä ilmeisimmin olet jo suuntaamassa sisälle.
Mutta mä oletan, että koska koira tottelee kaikkialla muualla mua saumattomasti, sama logiikka pätis myös kotipihaan. Mut ei. Ei toimi se logiikka.

Meidän lähtee painelemaan ympäri pihaa jos sillä on vielä ylimäärästä virtaa liikaa. Ei anna ottaa kiinni vaan ihan ärsyttääkseen juoksentelee just niin läheltä ettei vahingossakaan saa kii. Sit kun on riivaukset saatu karistettua niin tulee. Pysyy kyllä tontilla. Tontti on tosin aika iso.
Joskus naapurista käveli kotiin (1km) eikä antanu mun ottaa kiinni kun olin niin vihanen ja ilmeisesti liian äänekäskin. Jos hallitsen hermoni niin tulee ihan kiltisti. Eli pitää olla sopivan välinpitämätön.
Yleensä on tosi tottelevainen, mutta kakara kun on, saa hepuleita joskus.

...
Pidä lenkillä namejä mukana ja anna niitä sillon tällöin. Itse olen opettanut koirilleni tietyn äänensävyn jota huudettuna namia varmasti tulee. Tätä on hyvä käyttää jos koira menee korvat tukossa. Myös pussin rapistelu varma konsti. Mutta mun koirat onkin tosi persoja nameille. Namien on oltava jotain todella hyvää, esim frolic, makkara tms. Koirat on tosi riistaviettisiä mutta namin toivossa tekevät mitä vain :)

ap
Vajaa 4v kultsu on kyseessä. Kiukkuisella äänellä en sitä koskaan kutsu, ymmärrän sen että silloin koira ei välttämättä tule. Äänensävy on aina kiltti tai muuta vastaavaa.

No, tässä taas oottelen koska neiti suvaitsee saapua ikkunan alle ja haukullaan ilmoittaa että sopisi päästää sisälle.. huoh. Ei oo oikeasti kivaa. Pelottaa vahinkopennutkin.

Vajaa 4v kultsu on kyseessä. Kiukkuisella äänellä en sitä koskaan kutsu, ymmärrän sen että silloin koira ei välttämättä tule. Äänensävy on aina kiltti tai muuta vastaavaa.

No, tässä taas oottelen koska neiti suvaitsee saapua ikkunan alle ja haukullaan ilmoittaa että sopisi päästää sisälle.. huoh. Ei oo oikeasti kivaa. Pelottaa vahinkopennutkin.
Ootko kokeillu perkelettä? Meidän koira yleensä tottelee viimeistään kun huutaa ovelta: Seppo perkele tänne heti! Kaikuu yli koko laakson :D

Nana
Ihan klassikko. Se ei halua lopettaa lenkkiä. Kun kotipiha lähenee, koira lähtee.
Kokeile seuraavan kerran niin, että lähellä sitä paikkaa, missä normisti karkaa, vedät hirveetä juoksua kotiin ja kiljaiset välillä (naapurit tykkää). Koiralla menee pasmat ihan sekaisin ja uskon, että se juoksee sun perään. Juokset talon taakse ja otat vaikka kepin ja leikitte pihalla hetken. Sitten vasta menette sisälle.
Saat näin palkittua sen kotiintulosta ja se ei yhdistä pian enää kotiinmenoa tylsyyteen, vaan leikkiin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nana:
Ihan klassikko. Se ei halua lopettaa lenkkiä. Kun kotipiha lähenee, koira lähtee.
Kokeile seuraavan kerran niin, että lähellä sitä paikkaa, missä normisti karkaa, vedät hirveetä juoksua kotiin ja kiljaiset välillä (naapurit tykkää). Koiralla menee pasmat ihan sekaisin ja uskon, että se juoksee sun perään. Juokset talon taakse ja otat vaikka kepin ja leikitte pihalla hetken. Sitten vasta menette sisälle.
Saat näin palkittua sen kotiintulosta ja se ei yhdistä pian enää kotiinmenoa tylsyyteen, vaan leikkiin.
Pitää testata tätä seuraavan kerran :D
Koiran karkureissut ei yleensä kestä varttia kauempaa, ei nytkään. Tuollahan tuo oli oven takana odottelemassa sisäänpääsyä kun äsken kurkkasin. Siis karkulainen on saatu takaisin kotiin.

Eipä kai auta muu kuin jatkaa koiran logiikan ihmettelemistä ja pitää tosiaan testata tuo intiaanihuuto seuraavan kerran kun vapaalla lenkillä ollaan.

Nana
Alkuperäinen kirjoittaja Nana:
Pitää testata tätä seuraavan kerran :D
Koiran karkureissut ei yleensä kestä varttia kauempaa, ei nytkään. Tuollahan tuo oli oven takana odottelemassa sisäänpääsyä kun äsken kurkkasin. Siis karkulainen on saatu takaisin kotiin.

Eipä kai auta muu kuin jatkaa koiran logiikan ihmettelemistä ja pitää tosiaan testata tuo intiaanihuuto seuraavan kerran kun vapaalla lenkillä ollaan.
Ja tuosta on tullut jo tapa. Kantsii tosiaan katkaista se, niin vältyt enemmiltä ongelmilta.

Yhteistyössä