kiva kiva.. siis tarttuuko jalkasieni NÄIN helposti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä tarttuu ja siksi minua inhottaakin vieraat jotka kesällä kylään tullessa marssivat sisälle paljain jaloin.
Onneksi näin ei kovinkaan moni tee ja jos tekee ehdotan hyvin pian että juodaan kahvit terassilla.

Tiedän olen herkkis, mutta en voi mitään kun se asia ällöttää.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kyllä tarttuu ja siksi minua inhottaakin vieraat jotka kesällä kylään tullessa marssivat sisälle paljain jaloin.
Onneksi näin ei kovinkaan moni tee ja jos tekee ehdotan hyvin pian että juodaan kahvit terassilla.

Olisko sit parempi tulla kengät jalassa sisälle?
Mie kävelen kaikki kesät sandaaleissa, eikä miulle ole tullu mieleenkään, että pitäs vierasille mennessä pukea eteisessä sukat jalkaan, kun heittää sandaalit jalasta :o
Tosin miulla ei mitään sientä olekaan :D

Mulla on jalkasieni ja kynsisilsa, tiedän, -kuvottavaa, mutta tää on kiusallinen vaiva joka ei ihan heti katoa vaikka lääkitys olisikin päällä. Kyllä mä kylässä käytän sukkia ja kotonakin yritän käyttää kuumallakin säällä etten tartuttaisi muille tätä vaivaa.. mut suihkutilat on samat ja harmittaa jo valmiiksi ajatus siitä että kohta miehen ja lasten jalat saattaa kärsiä sienestä.. =(

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Olisko sit parempi tulla kengät jalassa sisälle?
Mie kävelen kaikki kesät sandaaleissa, eikä miulle ole tullu mieleenkään, että pitäs vierasille mennessä pukea eteisessä sukat jalkaan, kun heittää sandaalit jalasta :o
Tosin miulla ei mitään sientä olekaan :D

Sukat jalkaan tietenkin vaikka sitten eteisessä.
En kulje omassa kotonanikaan paljain jaloin päivisin kun koko päivän marssin sisälle ja ulos. Aina on jotkut töppöset eteisessä jotka laitan jalkaan kun tulen sisälle.
Kuljen itsekin sandaaleissa ja niiden kanssa sukkien käyttäminen näyttäisi tyhmältä, mutta paljaisiin varpaisiin tarttuu kaikkea likaa ulkoa ja ei ole kivaa mennä kotiin mattoja sotkemaan sellaisilla jaloilla.
Miehenikään ei kulje paljain jaloin sisällä. Ainoastaan lapsemme tallustelee niin.
Illalla suihkun jälkeen olen paljain jaloin, mutta se on eri juttu.

Ei jalkasieni kovin helposti tartu. Siis kuivalta lattialta on tartuntaa aika vaikea saada. Tartunnan pelossa ei sukkia tarvitse pitää. Kosteat tilat, kuten uimahallit ja yleiset saunat onkin sitten eri juttu...

Miehelä' on jatkuvasti jalkasieni ja mulla ei o mitään, eikä todella ole varottu. Toiset saa sen helpommin ja toiset ei näköjään lainkaan. No, meillä se hiivan sairastajakin on mies, noi kaikki sienettykkää siitä :D

Yhteistyössä