kiva juttu.. oma vikanihan tää on vaan mut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi rähmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi rähmä

Vieras
mun piti valmistua nyt keväällä.. en sitten kuitenkaan valmistunut... opinnäytetyö jäi kesken... kaikki tuttuni luulee että olen valmistunut.. :/ en kehdannut sanoa vastaan kun luulivat mun valmistuneen.. nyt yks tuttu vinkkas että hänen työpaikallaan etsitään työntekijää ja tutun mielestä mä olisin sopiva siihen ja onhan mulla koulutuskin siihen.. mutta totuushan on ettei mulla ole :/ olisin itsekin halunnut hakea kyseistä työpaikkaa... mutten voi typerän valheeni takia.. se kuitenkin paljastuisi jos sinne hakisin... :( koskaan enää en tee tällaista.. tää oli kyllä mun eka ja viimeinen valhe...

Joo voisin hyvin kuvitella, että olisin tehnyt saman tempun. Sen verran voimakkaaksi paineen menestymisestä kokee etenkin sukulaisten taholta, että näin olisi saattanut käydä. No sinuna vääntäisin tällä hetkellä melko niska limassa sitä opinnäytetyötä ja pyrkisin valmistumaan oikeasti mahdollisimman pian.

Mä aikanaa väitin vanhemmilleni viime hetkeen asti että valmistun. Eli saivat tietää asiasta vasta edellisenä iltana. Paineet oli niin kovat ja olin kuvitellut tyhmänä järkkääväni asian jotenkin.

Jep mä kuvittelen edelleenkin saavani asian jotenkin fiksattua niin ettei kukaan saa koskaan tietää tästä... ainakin toistaiseksi minä olen ainoa joka tietää etten valmistunut... ajattelin että saisin opinnäytetyön valmiiksi ennen kuin koulut alkaa elokuussa mutta eipä taida onnistua...

Mä en ymmärrä. Mitä helvetin väliä sillä on mitä muut ajattelee? Sama kun en ymmärrä, että pitää valehdella että itse oli suhteessa se jättäjä vaikka oikeasti oli jätetty. En vaan voi käsittää. Mä olen kyllä kertonut sukulaisille kaikki epäonnistumisenikin. Jokainen meistä epäonnistuu joskus. Kyllä ne sen ymmärtää ja jos ei ymmärrä niin se on niiden ongelma.

ehkä se on siksi että mun epäonnistumisista tehään aina niin isoa numeroa että mä varmasti muistan ne joka sekunnin elämässäni... Olen myös itse aika itse kriittinen ja mun on itsekin vaikea hyväksyä että nyt mä epäonnistuin oikein kunnolla..

[QUOTE="vieras";26667010]Mä en ymmärrä. Mitä helvetin väliä sillä on mitä muut ajattelee?[/QUOTE]

Se on kyllä erittäin hyvä kysymys, jota pyrkii koko ajan ratkaisemaan. Sitä on vain sellainen persoona, että käytännössä kaikki elämän asiat perustuvat siihen, mitä muut ajattelevat, niin hyvät kuin pahatkin. Eli jos ajatellaan vaikka niin pitkälle, että olisin ainoa ihminen tässä maailmassa, niin tuskin olisin hengissä kovin kauaa. En näkisi mitään pointtia elää, jos ei olisi mitään mitä jakaa kenenkään muun ihmisen kanssa.

Se on kyllä erittäin hyvä kysymys, jota pyrkii koko ajan ratkaisemaan. Sitä on vain sellainen persoona, että käytännössä kaikki elämän asiat perustuvat siihen, mitä muut ajattelevat, niin hyvät kuin pahatkin. Eli jos ajatellaan vaikka niin pitkälle, että olisin ainoa ihminen tässä maailmassa, niin tuskin olisin hengissä kovin kauaa. En näkisi mitään pointtia elää, jos ei olisi mitään mitä jakaa kenenkään muun ihmisen kanssa.

Suosittelen kyllä ammattiapua, jos on niin pitkälle mennyt, että kaikki elämän asiat perustuvat siihen mitä muut ajattelevat.

[QUOTE="vieras";26667036]Suosittelen kyllä ammattiapua, jos on niin pitkälle mennyt, että kaikki elämän asiat perustuvat siihen mitä muut ajattelevat.[/QUOTE]

No ehkä vähän kärjistin, mutta joka tapauksessa kyllä sillä on merkitystä monesti. Miellän tämän kyllä varsin yleiseksi persoonallisuuden piirteeksi. Toki pitäisi olla monissa asioissa itsekkäämpi ja paremman itsetunnon omaava ja vähät välittää muiden mielipiteistä. Tätä kohti :)

No ehkä vähän kärjistin, mutta joka tapauksessa kyllä sillä on merkitystä monesti. Miellän tämän kyllä varsin yleiseksi persoonallisuuden piirteeksi. Toki pitäisi olla monissa asioissa itsekkäämpi ja paremman itsetunnon omaava ja vähät välittää muiden mielipiteistä. Tätä kohti :)

Totta kai jokaiseen ihmiseen vaikuttaa muiden mielipiteet. Mutta jos ne vaikuttaa niin paljon, että omat elämänvalinnat riippuvat muiden mielipiteistä niin sitten on kyllä kyseessä jo ongelma. Mutta toivottavasti selvität sen.

[QUOTE="vieras";26667087]Totta kai jokaiseen ihmiseen vaikuttaa muiden mielipiteet. Mutta jos ne vaikuttaa niin paljon, että omat elämänvalinnat riippuvat muiden mielipiteistä niin sitten on kyllä kyseessä jo ongelma. Mutta toivottavasti selvität sen.[/QUOTE]

No en nyt sanoisi, että isot valinnat olisi ohjautuneet muiden sanelemina. Lähinnä tarkoitin tällaisia yleisiä omaan persoonaan liittyviä asioita eri tilanteissa, joissa miettii, että "mitähän se minusta ajatteli, kun sanoin/tein noin". Pikkuasioista tekee monesti liian suuria.

[QUOTE="vieras";26667092]Etkö saa sitä opinnäytetyötä valmiiksi piakkoin?[/QUOTE]

Mä oon aika sormi suussa tän opinnäytetyön kanssa. Ehkä joillain ihmeellä voisin saada sen valmiiksi elokuun puoleen väliin. Mulla lapsia jotka hieman rajoittaa tuota tekemistä. Arvelen vaan että se työpaikka on mennyttä jo siinä vaiheessa kun mä olen saanut sen työn valmiiksi...

Minäkin luulin, etten saa valmiiksi, mutta sitten sain ihan parissa illassa koko jutun kirjoitettua, noin 6-7 tuntia siihen muistaakseni meni. Sitä ennen olin kirjoittanut 7 sivua.

[QUOTE="aapee";26667145]Mä oon aika sormi suussa tän opinnäytetyön kanssa. Ehkä joillain ihmeellä voisin saada sen valmiiksi elokuun puoleen väliin. Mulla lapsia jotka hieman rajoittaa tuota tekemistä. Arvelen vaan että se työpaikka on mennyttä jo siinä vaiheessa kun mä olen saanut sen työn valmiiksi...[/QUOTE]

Ihan sama jos se työpaikka on mennyt. Valmistutpahan ainakin! Ja sanot vaikka vaan, että ei se työpaikka ollut sellanen mitä haluat että et sen takia hakenut.

[QUOTE="aapee";26667145]Mä oon aika sormi suussa tän opinnäytetyön kanssa. Ehkä joillain ihmeellä voisin saada sen valmiiksi elokuun puoleen väliin. Mulla lapsia jotka hieman rajoittaa tuota tekemistä. Arvelen vaan että se työpaikka on mennyttä jo siinä vaiheessa kun mä olen saanut sen työn valmiiksi...[/QUOTE]

Opparin saa tehtyä parissa viikossa silloinkin jos vain ns. yöt sitä vääntää. Eli aloittaa kun lapset menevät nukkumaan ja tekee sitä yhteen-kahteen yöllä. Nyt vaan niskasta itseäsi kiinni ja alat tekemään. Aikaa on vielä vaikka kuinka!!

musta vaan tuntuu etten saa väännettyä tän enempää materiaalia tästä aiheesta... tuntuu välillä että pakko aloittaa uudestaan ja valita joku ihan muu aihe...

[QUOTE="aapee";26667191]musta vaan tuntuu etten saa väännettyä tän enempää materiaalia tästä aiheesta... tuntuu välillä että pakko aloittaa uudestaan ja valita joku ihan muu aihe...[/QUOTE]

Laajenna hieman sitä aihetta. Ota joku sivujuoni siihen mukaan tms.

Minä vitkastelin oman opparin kanssa niin kauan, että jouduin kirjallisesti anomaan lisäaikaa. Tosi noloa. Loppujen lopuksi sain rutistettua sen kasaan ja tulos oli yhtä "hyvä", kuin jos olisin tehnyt sen vuotta aikaisemmin, viimeisen viikon aikana, ja valmistunut muiden kanssa samaan aikaan. Mä olin vaan niin kriittinen sen kirjoittamiseni kanssa, etten uskaltanut edes kunnolla aloittaa.

Ja sen kuluneen vuoden aikana en ollut edes 'oikeissa' töissä, vaan tein jotain lyhyitä pätkiä ja muun ajan vaan pyörittelin peukaloitani ja ihmettelin kirjoitusongelmaani.

Ole sinä fiksumpi kuin minä!

ja kuinka monta sivua on sopiva määrä?? kun ei ohjeissa ole mainittu mitään sivumäärää. vain ainostaan että tekstin pitää olla selkeää helposti luettavaa ja kiertelyä jaa kaartelua saman asian toistamista pitää välttää.

kyseessä siis merkonomin opinnäytetyö..