Kiukun purkausta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laulava Lomittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laulava Lomittaja

Vieras
Jo on jumaliste aikoihin eletty..

Poika tulee äkäsenä kuin takmukselle potkastu karhu..Joku oli tehnyt KOULUUN ilmotuksen, poika ois ollut humalssa eilen kylällä!! Oli joutunut sitten koululkuraattorin puheille asiasta. Koko jutussa ei ole mitään perää.
Nyt laitin luokanvalvojalle viestin, jossa ilmoitin että minä tahdon tietää kuka sen ilmoituksen teki.

Mulla on vakaa epäilys tekijästä..Katsotaan nyt mitä luokanvalvoja vastaa, vai vastaako mitään.

Onhan tuo poika 15 ikävuoteensa mennessä kerenny koheltaa ja puuhata, mutta tämä on jo liikaa! Viinaksien kanssa ei ole puleerannut tähän päivään, sen verran minä rintaperillistäni tunnen ja tiedän.

No jos joku moista soittaa koululle ja kuraattori siteen kysyy pojalta asain paikkaansapitävyyttä, niin eikö se sitten ole hyvin hoidettu asia... Ei kai se kuramoottori ruvennu poikaa syyttelemään vaan halusi virkansa puolesta asian selvittää.

Eipä munkaan äiti olisi uskonut, että juotiin joskus kaverin kanssa kännit koulun jälkeen.. Kumminkin niin että oli jo selvinnyt siihen mennessä kun piti mennä kotiin. Itse olin myös sellainen, että todella hyvin osasin äidille vakuutella syyttömyyttäni ja haukuin äidille niitä ihmisiä jotka mua syytteli, että miten kehtaavatkin.

En tarkoita että poikasi oikeasti olisi ollut humalassa eilen, mutta voihan sitäkin vaihtoehtoa miettiä..

Tosi erikoista jos ei koulusta ole otettu sinuun yhteyttä! En kyllä jättäis asiaa tuohon myöskään.

Sehän tässä kummeksuttaakin! Meinaan kyllä kysellä hieman korkeemmalta taholta, mikä on koulun käytäntö tälläisissä asioissa. Olettais nyt, jotta mulle tulis soitto kotiin ekana.. Suututtaa niin että ei meinaa sukan pysyä jaloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24579904:
no oliko poika illalla kotona, jotta sulla on vahva näyttö asiasta esittää.

Poika oli 7-8 hengen porukassa pelaamassa kentällä. Ja tuon on nähnyt eräs kaveriporukan äiti ja isä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24579938:
tuo nyt ei mitään takaa, on ne voinut ilvehtiä sielläkin viinasten kanssa

Sanos muuta.
Itsekin teininä sanoin äidille, että mennään kaveriporukalla pelaamaan yhden kotiin lautapelejä. Mitä vielä, perskännithän siellä vedettiin B)

Minäkin aina menin teininä "kaverille yöksi, katotaan leffoja ja tehdään pitsaa =)" Höpsis, dokaamaan mentiin. Teinit on ihan mahtavia valehtelijoita. Itse aina haukuin äidin kanssa sellaisia nuoria jotka joi, ja sain äidin uskomaan että olen kännäilyä vastaan, vaikka itsekin join.

Taas yksi sinisilmäinen äiti :heart:

Mikään ei ole nokkelampi kuin teini-ikäinen tai rapajuoppo. Kumpikin keksii keinon, miten juoda salassa!
Niin että kaikki teinit ryyppää? Ja on kahdenlaisia vanhempia: niitä jotka tietää sen ja niitä jotka eivät tiedä?

Mitäs jos vain uskoisitte, että on olemassa myös nuoria, jotka eivät kokeile kaikkia rajoja?

Mä luulen, että koulun on parempi kysyä asiaa ensin oppilaalta, kuin äidiltä (kun yläasteikäisestä kyse). Ihan jo siksi, että jos lapsi oikeasti on ollut juopottelemassa vanhemmiltaan salaa, he ehkä helpommin myöntävät sen kuraattorille, kuin vanhemmilleen. Toinen on, että yläasteella lapset ovat aina mukana keskusteluissa, mitä vanhemmat koululla tekevät.

Joopa...mie olin sellanen kiltti tyttö, ihan oikeesti, silti kaverin kanssa juotiin viinaa ENNEN kouluun menoa!! Ei vaan jääty koskaan kiinni, kun meijän ope oli ihan deeku...ei varmaan huomannu.
JA varmasti mun äitikin olis sanonu just noin...kyllä minä lapseni tunnen...

Yhteistyössä