Kiukkuan täällä...miehen ostamisesta (lapselle leluja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivotar

Vieras
Ei taas!!!

Äsken kantoi kotiin lapselle keltaisen muumi vyölaukun
- Meillä reppuja, laukkuja ja muitakin pussukoita pilvin pimein...
Sitten sellainen soiva äänikirja, jossa luki, että mieluiten alle 3v... Lapsi 3v. Ei siinä mitään, mut en tykkää yhtään tommosista soivista hommeleista. Paljonhan toikin maksoi?

Sit just viime viikolla osti "screaming car" eli SOIVAN AUTON... Vitti palaa käpy! Kilkuti, kilkuti sekä semmoisen "lasten "radion" joka soittaa sävelmää.

Siis pointti on tää, et kaikki se summa mitkä noihin "turhiin" leluihin on menny, niillä olis voinu oikeesti ostaa jtn järkevää lelua, mitä lapsi tarvitsee TAI sitten ostaa vaikka keväthanskat/pipon.

Oon joskus sanonu, ettei soivia leluja, mut näin paljon miuta taas kuunnellaan.

Sit aivan sama kaikessa herkuissa. Isä ostaa tosi usein tikkareita/karkkia/pillimehuja vaikka oon koittanu sanoa, ettei tarvi aina kerralla ostaa esim. 3 tikkaria, karkkipussin, 4 karkkiaskia...!!! Vitti, viimeeksi eilen oli ilmestynyt kotiin laatikollinen (27 kpl) Trip mehua!! :( kyllähän ne säilyy, mutta se periaate -ei kuunnella eikä välitetä mielipiteistä. Muutenkin ällöttää tuo makeen ostaminen, esim. tikkarit on miusta ihan turhia sokeria vaan. kyllä meillä tottakai makeeta syödään, mut miksi sitä pitää melkein joka kauppareissulla ostaa?

Oon miettiny et olisko tää joku miehen omantunnon juttu. Se on tosi vähän lapsen kanssa ja sit kun ovat tuolla kaupungilla jne. niin ikään kuin yrittää saada jotain "hyvä isä" sädekehää lapsen silmissä ostamalla kaikkee leluja/herkkuja ja sit sit kautta olis ns. hyvä isä!!! Toihan on ihan perseestä tuo ajattelu, jos se noin menee? :/

Nytkin lähtivät ulos, mitähän sieltä tulee mukana...?

Jotenki tuli vähän just semmonen fiilis,et rahalla ja kaikella uudella&nameilla hyvitellään.
Mut sotis pahasti omaa arvomaailmaa vastaan,ja vissiin sunkin.Oisko keskustelun paikka?

Ymmärrän sua, meillä ollaan kans miehen kanssa vähän eri linjoilla tuon lelujen oston kanssa. Kyllä! Joskus, mutta mä en halua, että lapsi hukkuu roinaan ja ei kohta arvosta kun ylikalliita turhuuksia. Muutenkin nykyään on sellaista ilmassa, että kaikki mulle heti nyt äkkiä.

Esimerkkinä: osti kaikki 4 teletappihahmoa pojalle, vaikka tällä siis ennestään oli jo 1. No kun se niin tykkäs niistä ja hän ties, että ilahtuu kovasti!! Niin, mutta MIKSI, kun oli siitä yhdestäkin jo onnessaan? Ei ymmärrä.

No toisaalta, sitten saattaa olla kyllä parin kk tauko, ettei osta - leluja. Mut karkkia se kantaa viikottain. Minä sitten vaivihkaa syön osan kyllä itsekin!! Ne tikkarit etenkin.

Ymmärrän että toi on varmasti tosi raivostuttavaa. Mutta koita ajatella positiivisesti: ainakin miehesi on kiinnostunut lapsestaan, haluaa viettää aikaa hänen kanssaan ja ilahduttaa :)

Haluutko ite kotisi täyteen kiliseviä/ja äänteleviä leluja?! :D
Niille rahoille mitkä noihin kaikkiin "turhiin" kilkuttimiin on mennyt, olis voinu kepeesti ostaa jotain hyödyllistäkin tai semmosta mikä pitäis muutenkin kohta ostaa.

Mutta onhan se myös sun miehesi lapsi. Mikä oikeus vain sinulla siis on päättää millaisilla leluilla teillä leikitään?
Mutta tottakai teidän kantsis keskustella pelisäännöistä. Vaikka niin kai olette jo tehneetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Haluutko ite kotisi täyteen kiliseviä/ja äänteleviä leluja?! :D
Niille rahoille mitkä noihin kaikkiin "turhiin" kilkuttimiin on mennyt, olis voinu kepeesti ostaa jotain hyödyllistäkin tai semmosta mikä pitäis muutenkin kohta ostaa.

En halua, mut onneksi mun mies ei muutamaa autorataa lukuunottamatta ole leluja ostanutkaan.

Yhteiset pelisäännöt pitää olla, mutta myös kummankin arvojen mukaiset.

tunnustan itse sortuvani leluihin, juuri niihin mitä en lapsena saanut. Alle kaksi veella on aika hieno junarata, onneksi osaa jo leikkiä sillä ihan hyvin. Mutta se tulisi vähemmälläkin toimeen. Mutta uskallan tunnustaa julkisesti, että se on äidillekin.

No joo, nyt alkaa oma kiukku jo laantua. Eihän tää toki ole maata kaatava juttu,mutta kun se lelujen osto (vähistä rahoista vielä) nyt on ollu viime viikkoista ja tän viikkoista ja kaikki on ollu sitä bling bling -osastoa... Ehkäpä se nyt ei ihan toviin taas ostele. :)

Yhteistyössä