Kissojen omistajat!

RouvaMadHatter

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 106
2
36
Miten paljon teidän kissat syö päivässä? Onko ruokakupissa aina muroja vai annatteko tiettyinä aikoina tietyn verran?

Meillä on kaksi 5kk ikäistä poikakissaa ja ne söisivät niin paljon kuin vain antaisi.

Meillä on ollut kissoja kymmenkunta näitä ennen ja on ollut periaate että kupissa on aina muroja, aamulla ja illalla ollaan täytetty eikä kuppi ole ollut koskaan tyhjä siltikään. Mössöjä annetaan kerran päivässä.

Nämä pojat syövät heti ruokakupit tyhjiksi vaikka täyttäisi kupit kymmenen kertaa päivässä ja sitten käyvät muropussin kimppuun, järsivät siihen aukkoja ja syövät muroja niistä raoista :whistle: ..

Ja kakkaavat ja pissivät älyttömästi. Isoja hiekka-astioita on neljä ja kahdesti päivässä tyhjennetään ja ovat aina iiihan täynnä jätöksiä. Hiekkaa menee varmaan kolme 5 kilon säkkiä viikossa.

Nämä pojat saavat meidät vararikkoon |O :D !

Mitä ruokaa syövät? Markettiruokien laaduissa on huikeita eroja ja osassa on laatu laskenut huomattavasti. Eläinkaupan muroilla säästää, kun sitä kuluu paljin vähemmän. Ulosteen määräkin vähenee, kun ruuasta suurin osa menee hyötykäyttöön. Onhan kissat madotettu?

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Mitä ruokaa syövät? Markettiruokien laaduissa on huikeita eroja ja osassa on laatu laskenut huomattavasti. Eläinkaupan muroilla säästää, kun sitä kuluu paljin vähemmän. Ulosteen määräkin vähenee, kun ruuasta suurin osa menee hyötykäyttöön. Onhan kissat madotettu?

Madotettu on, kerran elokuussa ja toisen kerran nyt lokakuun lopulla. Ihan marketista saatavaa annetaan, vaihdellen Friskies, Kitekat, Latz, mitä näitä on, ihan niitä halpis Pirkkaa sun muuta ei anneta.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSweeneyTodd:
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:

Madotettu on, kerran elokuussa ja toisen kerran nyt lokakuun lopulla. Ihan marketista saatavaa annetaan, vaihdellen Friskies, Kitekat, Latz, mitä näitä on, ihan niitä halpis Pirkkaa sun muuta ei anneta.

Suosittelen lämpimästi eläinkaupasta laadukkaita raksuja, joista suurin osa on lihaa, eikä jauhoja. Osta pussi, kokeile muutama viikko, ero on huima.

Mä oon aina vähän rajoittanut pentujen syömistä, ettei saa liikaa energiaa ja siksi kasva liian nopeasti... Voi tulla luustovikoja. Olen antanut ruokaa kolmesti päivässä, aamulla, päivällä ja illalla. Luulen, että teidänkin pojille riittäisi sama! Ehän kissan noin paljon kuulu ulostaakkaan.... Meidän kisut on pentuina kakkinut 3-5 krt/päivä. Nyt aikuisina 1-2 krt/päivä.
Vettä tietty koko ajan kupissa. Nyt aikuisina meidän kisut osaa jo itse säännöstellä syömistä, joten kupissa aina ruokaa... Mitä ruokaa muuten syötät? Jos saavat kissanpentujen kuivamuonaa 3 krt päivä riittää kyllä hyvin....

Meillä joutunut hivenen hienosäätelemään pennuilla syömistä. Saattaa ylensyönti aiheuttaa ripuliakin. Royal Canin raksuja käytän ja liha+kana lisänä. Nyt nuorena kyllä ovat kupit koko ajan täysinä raksuista..saavat ollakin vähän pyöreitä koska kyllä ne ehtivät siitä laihtua kun siitosikään ehtivät.

Meillä on 4 kissaa, nirsoja rontteja. Kupissa on aina eläinkaupasta saatavia raksuja ja Latzin niitä pusseja(nirsoille kelpaa myös raaka possunsuikale) suostuvat vaan syömään... :attn: Se sellanen 12 pussin pakkaus maksaa 4,59e ja niitä menee päivässä 1-1½pkt, eli vararikkoon syövät täälläkin. Mutten viitsi turhaan pitää nälässä ja periaatteella että syövät kyllä kun on nälkä.
Vanhin kissa tuntuu olevan pöydällä aina kun keittiöön menee. Ylipainosia kissamme ei kuitenkaan ole.
Kissanhiekkaankin menee 10e/vko, joten nyt kun rupeen laskemaan niin aika iso menoerä/kk nuo rontit on :o :heart:

Yhteistyössä