Kissojen omistajat! Kuinka minimoitte kissanvessasta tulevat hajut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22955458]Mä laitan aina 3/4 säkkiä siihen laatikkoon kerralla,eli on ihan paksusti. No mä ihmettelen kans,mutta näitä lukiessa tuli sellanen ahaa-elämys että voiko tosiaan ravinto vaikuttaa niin paljon? Kissa on tosiaan sisäkissa,kuvamuona on Royal Caninia,tuoreruoka yleensä possunsuikaleita mutta syö sillointällöin myös niitä halpis pussiruokia/pateita. Kun tuntuu että jo seuraavana päivänä siitä kun laatikon on pessyt,se haisee taas ihan samalle.[/QUOTE]

Ja ap olen,epähuomiossa väärä nimimerkki :)

Miedän naapuruston kissanomistajat minimoivat oman kissavessansa hajuja, kusettamalla kattinsa meidän pihaan. Jumalauta mikä paskan ja kusen katku meidän hiekka-alueilla on.

meillä myös rainbow hiekkaa, 2 krt viikossa otetaan kakat+pissat pois ja lisätään hiekkaa. kerran kahdessa kuukaudessa pestään koko laatikko. Eikä haise, paitsi hetken aikaa silloin kun kissa on juuri käynyt kakilla, joka ei meitä häiritse. Laatikon yläpuolelle seinään kiinnitetty semmoinen wc-hajunpoistaja-pyörylä (joita saa ihan ruokakaupoista). Kissan vessassa on "ovi", ja jonkinlainen hajusuodatin katossa myös, en tiedä paljonko ne auttavat.

Voisko se ruokavalio tosiaan vaikuttaa? Meillä käytetään vain eläinkaupasta saatavia naksuja + tuoretta tai pakastekalaa. Kissa ei ulkoile ollenkaan, paitsi hieman kesäisin.
Mulla kans tuo WC-raikastin lootan vieressä. Mutta että 2x viikossa vaan siivootte tuotokset?

Mä vaihdan yleensä hiekan 2-3 kertaa viikossa, ja jos haisee, niin yleensä se auttaa, kun lapioi kakat roskikseen sieltä hiekan seasta. Meidän kissa kyllä käy ulkonakin paljon, joten sekin taitaa lieventää tuolta laatikosta tulevia hajuja:)

Yhteistyössä