Kissasta luopuminen

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Niinhän siinä kävi,että lapsi kissalle allerginen.
Nyt pitäisi 4 vuotiaalle kissa neidille löytää uusi hyvä koti.
Minnekkähän olisi hyvä laittaa ilmoituksia annettavasta kissasta,että ilmoitus tulisi huomatuksi?

ex kissan omistaja
Voi mä ottaisin heti (1 ollu) mut mies on allerginen ja ei pysty...ihania ovat!
Hesy ottaa mut laita kaveri viemään ja sano et löyty, muuten eivät ota vastaan. Siis jos et löydä kunnon kotia!

lemmikkipalstat ja siellä apula :ashamed:
Ikävää että on allerginen. Onko kissa ollut teillä kauan?
Ja ylempi! V*ittumaista toimintaa ja hesy ei muutenkaan varoissaan ja niiden kustannettavaksi! :kieh: :kieh:
Muutenkin talot täynnä kissoja, *kun se oli niiiin söpö pienenä** :eek: :kieh:

vieras
poika on 12 vuotias.ollut syntymästään asti eläinten kanssa tekemisissä.
nyt alkanut oireilemaan ja testit osoittivat kissa allergian.

kissa on ollut 12 viikkoisesta pennusta meillä.eli neljä vuotta.
niin lapsirakas ja kaikin puolin kiltti sisäkissa.
yritetään nyt tuttavat kartoittaa jos jollakin olisi mahdollisuus ottaa luokseen,niin tietäisi varmuudella olevan hyvässä kodissa.

harmi
Eipä se auta kun luopua sitten:/Apulaan ilmotusta ja kauppoihin..

Meillä mä en oireile omiin kissoihin mitenkään,mut jos kylässä käydään niin meinaan saada kohtauksen jos kissa tulee lähelle.
Sanovat että omiin kissoihin tulee jotenki immuuniksi?

tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minnekkähän olisi hyvä laittaa ilmoituksia annettavasta kissasta,että ilmoitus tulisi huomatuksi?
Saako poika kissasta selkeät oireet??? Mun serkkukin on erittäin allerginen kissoille, mut se ei ole omille kissoille ollenkaan allerginen. Eli jos ei oirehdi, niin ei sit tarvi luopua kissasta.

Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja ex kissan omistaja:
Voi mä ottaisin heti (1 ollu) mut mies on allerginen ja ei pysty...ihania ovat!
Hesy ottaa mut laita kaveri viemään ja sano et löyty, muuten eivät ota vastaan. Siis jos et löydä kunnon kotia!
No just! Täysin edesvastuutonta tuohua.

Sitä paitsi ikinä en voisi kissaa jättää jonnekkin, mistä en tiedä, millaisen kodin tulevaisuudessa saa. Eläinsuojelu joutuu muuten lopettamaankin eläimiä, jotka ovat vuosikausia olleet siellä, eikä kotia löydy. Tilanpuutteen ja resurssipulan vuoksi.

kinuski
Alkuperäinen kirjoittaja kissat ei o heittopussei:
uskomatonta et ois tullut noin yhtäkkii kun kissa ollu jo kauan perheessä.Lääkitystä peliin.
Vaikka mäkin olen henkeen ja vereen eläinrakas ja meilläkin 2 kissaa, mutta tottakai lapsi menee lemmikin edelle. Mitä järkeä syödä ympäri vuoden allergialääkkeitä? Ja kyllä se allergia voi puhjeta ihan yhtäkkiä.

Ap: tosi ikävä juttu teille :hug: Laita apulaan ilmoitus jos ei lähipiiristä löydy ketään joka ottaisi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Saako poika kissasta selkeät oireet??? Mun serkkukin on erittäin allerginen kissoille, mut se ei ole omille kissoille ollenkaan allerginen. Eli jos ei oirehdi, niin ei sit tarvi luopua kissasta.
sepäs se kun ei oirehdi tyypillisesti eli aivastelua,silmä,nuha jne oireita.
pitkä kestoista ihottumaa ainoastaan ollut.lääkäri arvioi ihottuman johtuvan kissa allergiasta,kun kaikki muut testit olivat ok.

jos ei kissasta luovuta,niin paheneeko allergia astmaksi aikaa myöten kun altistus jatkuu?

tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
sepäs se kun ei oirehdi tyypillisesti eli aivastelua,silmä,nuha jne oireita.
pitkä kestoista ihottumaa ainoastaan ollut.lääkäri arvioi ihottuman johtuvan kissa allergiasta,kun kaikki muut testit olivat ok.

jos ei kissasta luovuta,niin paheneeko allergia astmaksi aikaa myöten kun altistus jatkuu?
Mun on todella vaikea vastata tohon, kun mulla ei ole itsellä mitään allergioita eikä mun lapsillakaan ole. SIllä mun serkulla on ollut muiden eläinten kanssa just näitä silmäoireita (verestystä) ja hengitysoireita. Astma liittyy kyllä enemmän hengitysteihin, joten luulis ettei sillä olis ihottuman kanssa tekemistä. Mä saattasin jopa käyttää lapsen vielä ihotautilääkärillä ja uusissa testeissä, ennekuin luovun kissasta, mut en todellakaan osaa sanoa, että mikä olis paras vaihtoehto.

varmastiko kissalle?
Mä en myöskään noihin testeihin luottaisi. Itselleni on testattu nuorena kaikki eläinallergiat, monet ruoka-aineet yms. Ja tuolloin 80-luvulla lääkäreiden suositus/määräys oli ettei mitään eläintä meidän taloon.

Käsittääkseni nuo suositukset ovat nykyään ihan erilaiset (siedättyminen yms..) eli juttelisin kyllä useamman lääkärin kanssa tuosta tilanteesta.

Reilu kaksikymppisenä minulta testattiin uusiksi allergiat ja edelleen näytti eläinallergiaa (marsu ja kissa vahvimpana) Kuitenkin talosta läytyy 2 koiraa, 2 kissaa ja marsu ja kani tällä hetkellä.Eikä mitään oireita, ainoastaan heinien laiton ajan kädet kutisevat ja nenä alkaa vuotaa. Eli en nyt heti lähtisi luopumaan kissasta, vaan selvittaisin tilannetta. Esim kissa muualle hoitoon vähäksi aikaan yms.

vieras
Mä sain 2-vuotiaalle kisulle uuden kodin apulan kautta, mutta uudet omistajat eivät enää lupauksista huolimatta lähetä sähköpostilla kuvia ja ovatpa vauhtaneet jopa s-postiosoitteenkin. Aika törkeää, varsinkin kun sanoin heille miten kova paikka se 10-vuotiaalle tytölleni oli joutua luopumaan rakkaasta lemmikistä :(

Yhteistyössä