Kissanomistajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viipotin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viipotin

Jäsen
28.07.2007
452
0
16
Ennenkin olen vatvonut tätä kissanhiekka-asiaa, mutta vielä kysyn.
Eli olen kokeillut sekä tavis kaupan, että eläinkaupan hiekkaa. Rainbow paakkuuntuva ihan hyvä (josta täältä sain suositukset), mutta jostain syystä se ei peitä tuota kakan hajua, putsaan kyllä päivittäin.
Meillä astiaa ei voi pitää vessassa vaan on tuolla toisessa eteisessä, joten tila ei ole suljettu ja ihan kuin haju "leijailisi" sieltä muuallekin.
Sitten ostin eläinkaupasta sellaista paakkuuntuvaa mikrohiekkaa, mutta kerren kun kissa kuopii niin se mikrohiekka on kekoina pitkin lattiaa.

Eli kysyisinkin vielä, onko sellaista hiekkaa josta itsestään lähtisi joku raikas tuoksu?? Ja kuitenkin tykkään tuosta paakkuuntuvasta.
Sitten toinen kysymys, onko sellainen kannellinen "mökkimäinen" astia hyvä? Pitääkö se paremmin hajut ja hiekat sisällään?
Kiitos vielä kerran tiedoista. Meillä tämä kissa-asukas ollut vielä niin vähän aikaa ja ensimmäinen sisäkissa joten nämä asiat on vähän niikuin hakusessa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Dior:
Meillä 2 kisua ja molemmilla kannelliset vessat. Hiekkoja ollaan kokeiltu monenlaisia ja paras ollaan valittu: eläinkaupasta (ainakin Faunattaresta löytyy) Extreme Classic, 16kg säkki. Se on paakkuuntuvaa ja siinä on suitsukkeen kaltainen haju, jota ensin "pelästyy", mutta me ei ainakaan hetken kuluttua huomata sitä hajua eikä ulostekaan haise vessoista. Hintaa en muista mutta alle 20?.

Juuri tätä kannattaa ostaa!!

Ei muuten tuoksu suitsukkeelta vaan vauvatalkilta. :D

Kyllä se koppivessa vähän paremmin hiekat sisällään pitää, ainakaan ei lennä laidan yli hiekka silloin kun kissa tarmokkaasti peittää jätöksiään :D Ja parasta on tähän asti ollu Ever Clean ja oliskohan ollu vihreä raita siinä paketissa, niitä on montaa väriä riippuen hajustuksesta :D

Meillä on justiinsa tuota Rainbowin hiekkaa eikä kyllä haise, ellen sitten ole jättänyt siivoomista väliin useamman päivän ajan... Voisiko haju tosiaan johtua ruuasta?

Kiitti vastauksista.
Tuo meidän kissa on vielä pentu ja vasta meillä ollut pari viikkoa. Syö Royal Canin raksuja ja Whiskasin junior-purkkiruokaa.
Kakan haju ei mitenkään vahva ole, mutta välillä tulee sellainen lemahdus mielestäni kauemmaksikin.
Täytyy varmaan sellainen koppivessa hommata niin pysyy ne hiekatkin paremmin. Ainakin tuo mikrohiekka on tosi leviäväistä.

meillä tuota kristalli hiekan näköistä jossa sinisiä kuulia... pitää kyyllä hajut paremmin pois kuin tuo raibow... se mitä on tehty piimaakivaestä tai jostain sellaisesta... en tiedä mitä tehdään väärin mutta se pussi minkäpitäisi kestää kahdella kissalla kk:n kestää meillä yhdellä kissalla kk:n..

Haa! Mulla on näköjään kohtalotoveri. Mä olen kyllästymiseen asti vatvonut (täälläkin kysellyt) tuota kissanhiekan hajuongelmaa! Meillä ollut alusta asti koppimallin hiekkis ja olen kokeillut ihan kaikki hiton hiekat läpi ja aina vaan haisee! Ostin sitten uuden hiekkiksen missä se suodatin katolla ja luukku (paitsi kissa ei osaa sitä luukkua käyttää ja piti ottaa pois), ja edelleen se perhana haisee!!!!!

Ja mä putsaan sen hiekan joka ikinen kerta kun huomaan ton katin siellä käyvän, eli monesti päivässä! Musta tuntuu et mä tuun hulluks kohta ton hajun kanssa, ja kaikki muut väittää että ei täällä haise. Tuo on nyt 4kk ikäinen ja syö pääasiassa niitä whiskas junior-ruokia, ja olen jopa tarjonnut eri merkkisiä ruokiakin, eli en usko että ruuasta johtuu.

Yhteistyössä