Kissan outo käytös, osaisko joku selittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaahan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kertokaahan

Vieras
Kissa 1: tuli meille luoutusikäisenä, tyttö. Kiintyi heti mieheen eikä ole minun syliini tullut.

Kissa 2: tuli meille 7kk ikäisenä, uros, noin kuukausi sen jälkeen kuin kissa 1 tuli. Heti haettaessa jo kiehnasi kovin, ekana yönä tuli naaman viereen kehräämään ja syliinkin. Tämän jälkeen ei ole syliin tullut eikä kehrännyt. Kun nukkuu ja silittää niin alkaa kehräämään ja kiemurtelee oikein, hereilläollessa ei kehrää, jos silittää ni lähtee pois. Jos meille tulee vieras niin sen syliin saattaa hypätä. Oli erään kissavahdin syliin hypännyt tassuttelemaan ja kehräämään :o en ollut uskoa

Miks tää kissa on tällainen? Ensin tuntui tosi silittelyä rakastavalta kissalta ja nyt ei tykkää koskemisesta kuin nukkuessaan. Kissa 1 ymmärrän että on ottanut tavallaan emokseen mieheni. Tää uusin tulokas ollut meillä 3vk ja toinen 2kk

No kovin vähän aikaa tuo kissa 2 on teillä vasta ollut, niin ei siitä vielä voi sanoa oikein mitään. Mutta tuli mieleen, että yritätkö kovasti lähestyä kissaa, ottaa syliin ja silitellä? Kissa helposti "ahdistuu" liiasta tunkeilusta ja hakeutuu mieluummin sellaisen ihmisen lähelle/syliin, joka ei "ahdistele" liialla lähestymisellään. Meillä on siis kolme kissaa, neljäs kuoli marraskuussa. Usein meidän kissat tunkee sellaisten ihmisten lähelle ja syliinkin, jotka eivät niin kauheasti kissoista välitä.
Nuorin kissa on ollut meillä nyt reilu 3 kuukautta ja on nyt vasta viime viikkoina alkanut tulla mun syliin kehräämään ja puskemaan. Mieheni syllin tunki heti alusta asti.

Mies kyll ottaa molempia syliin ja silittelee kokoajan. Tää mieheen rakastunut tunkee itse syliin mutta toinen tuli vain ekoina päivinä syliin.

Pitääpä kokeilla olla yks päivä ettei silitä ollenkaan. Kun haettiin hänet niin puski ihan kokoajan autossa kun pidin kättä kantokopan sisällä.

Yhteistyössä