Kissan omistajille kysymys

• Viestiketjun aloittaja 2:n kisun omistaja
  • Ensimmäinen viesti
2:n kisun omistaja
Elikkä miten olette saaneet minimoitua kissanhiekan kulkeutumisen astian ulkopuolelle?
Meillä kattomallinen kulmawc, jonka edessä sellanen pieni matto. Hiekkana käytämme mikrohiekkaa Ever Cleania, joka on valitettavasti hirmu hienoa ja kulkeutuu pahasti. Lisäksi meillä kisujen wc vielä kylpyhuoneessa ja hiekka kastuessaan sotkee kovasti lattiaa.
Onko jollain hyväksi todettua ideaa ettei leviäisi niin paljon?

Meillä silloin kun kissat käy vessassa, ni pyyhkivät hyvin tassunsa edessä olevaan kumimattoon. Harvemmin ne enää vessaa käyttää, mutta silloin tällöin. Tuo kastuminen onkin se, mikä likaannuttaa sit paikkoja... Meillä on käytössä ihan Rainbown paakkuuntuva hiekka, ni se ei pahemmin kulkeudu mihinkään vessan ulkopuolelle.

vieras
Meillä on sellainen ihan peruslaatikko, jossa on kuitenkin katto. Ja en mä oo huomannu että sieltä mitään hiekkaa pois tulisi joskus kissa ruoputtaa kunnolla niin hiukan lentää mut se on satunnaista.
Käytetään sitä Rainbown valkoista paakkuuntuvaa

Black Panther
Ei todellakaan ole mitään hyväksi todettua ideaa jaettavaksi :LOL: Kovin mielelläni itsekin ottaisin niitä vastaan. Meillä myös kaksi kissaa, korkealaitainen kissanhiekkalaatikko ja sen edessä urakuvioitu muovimatto, hiekkana Everclean ja hiekkaa on ympäri kämppää!!! |O

Meillä on vessan ovensuussa harja, jolla sitten harjataan pahimmat hiekkadyynit pois lähimmän parin neliön alueelta. :D

Rikkaimuri.. B) Meillä kans katollinen hiekkalaatikko ja käytössä pirkan paakkuuntuva kissanhiekka.En tiedä onko kissasta kuinka paljon kiinni se hiekan määrä joka laatikon edustalle kulkeutuu,mut meillä sitä ainakin tulee tosi vähän. =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mj:
Miten olis ihan ruohomatto? Mulla on pari pitkäkarvasta kattia joilla varpaidenväleissäkin pitkät karvat joihin tarttuu.. Tätä mietin seuraavaks..
Mulla on hiekkisen edessä ruohomatto! Se poistaa suurimman osan, ihan jokunen kulkeutuu pidemmälle. Suosittelen =)

Black Panther
En tiedä ap:n kissoista, mutta meillä kaksi kollia, joilla molemmilla pitkä, pitkä historia virtsakiteistä yms. Ruohomattoa kokeiltiin, mutta toinen kissoista rupesi karttamaan laatikolle menoa (kokeilkaapa itse kävellä ruohomatolla paljain jaloin!). Puupellettejä käytin pari vuotta ennen tuohon Evercleaniin siirtymistä, mutta ilmeisesti tuolla herkkiksellä kävi nekin "jalkapohjiin", ja pissavaivat alkoivat vaivata (etsi pehmeämpiä paikkoja).

Muuten nuo puupelletit on kyllä loistavia, koska ne ei pölyä, eikä niitä kulkeudu niin helposti muualle. Ja jos kulkeutuukin, niin ne saa helposti poimittua pois.

Ap
Taidan kokeilla seuraavaksi tuollaista ruohomattoa. On käynyt aiemminkin mielessä. En vain haluaisi vaihtaa kissanhiekka merkkiä koska muuten tuo on todella hyvää hiekkaa. Ei haise.

Yhteistyössä