kissan kaulassa karvaton alue ja "reikä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
tai en tiiä kaulassa,ehkä ennemminkin niskan puolella.. sellanen peukalonpään kokonen karvaton alue jonka keskellä punainen piste. äiti meinas et se on tapellu, mut mä vähän epäilen kun näyttäs et se alue kutiais :/ kissa on ihan kunnossa muuten,syö ja nukkuu ja on pirtee, mut ihmetyttää mikä voi olla ja mitä tehdä sille :/ tuli mieleen joku punkin purema tms :x
ja eläinlääkäriä oon yrittäny saada koko aamun kiinni,mut ei vastaa :|

ei oo kun yks eläinlääkäri ja kun soitan toiseen kuntaan,niin ne ksäkee soittaa oman kunnan eläinlääkärille |O
ei siinä,ei kissalla hengenhätää tunnu olevan,mut vois olla |O

Meillä on kaks kissaa ja toisella on kans tossa kaulan alueella tuommonen.. Ensin en huomannut sitä, mutta aloin ihmetellä kun meiltä löytyi kotoa aina veriroiskeita ihmeellisistä paikoista.. Tutkiessani kissat huomasin sitten, että toisella kissalla karvaton kohta kaulassa, jossa kanssa sellainen haava (reiän näköinen).. meidän kissat on sisäkissoja, joten päättelin että tullut siitä kun keskenään nahistelleet.. kissoja salaa seuratessani huomasin sitten, että kun tappelevat keskenään, niin toinen kissa tarraa aina hampaillaan kiinni tuosta samaisesta kohti.. Ja kun tappeluita ei vähään aikaan ole ja haava olisi parantumasssa, niin tämä kissa, jolla haava on, rappa itse ruven irti haavasta, kai se kutisee sitten.. Mutta vaikea oli saada menemään umpeen.. Voisko teilläkin olla, että tapellut toisen kissan kanssa? Rappaako kissa sitä kohtaa?

juu pommitan sitä ell vielä,mut se kyl varmaan soittaa takasinkin sitten kun pystyy :)
voi hyvinki olla et on tapellu :ashamed: ja jatkuvasti kyllä rapsuttaa sitä :/ mietin jo et pistän jonku sideharson sen kaulan ympärille :whistle:

Kuulostaa punkin puremalta. Meidän ulkokissalle tulee punkinpoiston jälkeen puremakohtaan pieni patti, jossa punainen piste. Ympäristö kaljuuntuu raapimisesta, koska kutiaa.
(Paikkaan jossa punkki on ollut kiinnittyneenä saattaa tulla punoittava, hieman kohollaan oleva paukama. Reaktio johtuu ihon paikallisesta yliherkkyys- tai vierasesinereaktiosta)
Olen eläimille tarkoitetulla hunajavoiteella koittanut pahinta kutinaa hillitä.