kissan ja koiran omistajat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Annan kaikkea lihaa raakana. Myös kanaa ja kalaa. Pakastettuna kalasta kuolee madot. Madotan eläimet kahdesti vuodessa. Raakoja luita annan koiralle. Syö ne kokonaan ja on kovin onnellinen niistä.

Annoin aikaisemmin pakastettua raakaa lihaa, mutta sitten säikähdin kun joku pelotteli trikiinimadosta ja sen jälkeen olen paistanut, silläkin uhalla, että vitamiineja tuhoutuu..

[QUOTE="vieras";26121951]annatteko niille raakaa lihaa ja jos niin mitä? Entä kalaa? Entä oikeita luita raakana?[/QUOTE]

Kalanperkeitä annan koirille raakana. Oikeita luita annan raakana, sellaisia pakasteesta ostettavia koiranluita ja sitten syksyisin hirvenluita metsästysaikana. Raakaa lihaa annan välillä, mutta en kanan koska siinä on salmonellariski, ja sianlihassa trikiiniloisten, joten annan vaan naudanlihaa raakana koska se on turvallisinta.

Meidän molemmat koirat syövät kaiken ruokansa raakana, aamulla syövät kasvis-liha (nauta, lohi, kana, tms) "mössön" ja illalla lihaisia luita :)) Ja mä olen ihan ymmärtänytkin niin että raaka on parempaa kuin jokin paistettu tai muuten käsitelty? Ei ainakaan ole lisäainemoskaa !

[QUOTE="neilikka";26121968]Annoin aikaisemmin pakastettua raakaa lihaa, mutta sitten säikähdin kun joku pelotteli trikiinimadosta ja sen jälkeen olen paistanut, silläkin uhalla, että vitamiineja tuhoutuu..[/QUOTE]

Mistä näitä sikiää :headwall:

[QUOTE="mie";26122144]Meidän molemmat koirat syövät kaiken ruokansa raakana, aamulla syövät kasvis-liha (nauta, lohi, kana, tms) "mössön" ja illalla lihaisia luita :)) Ja mä olen ihan ymmärtänytkin niin että raaka on parempaa kuin jokin paistettu tai muuten käsitelty? Ei ainakaan ole lisäainemoskaa ![/QUOTE]

Raaka tuore liha on tosiaan kissoille ja koirille parempi vaihtoehto kuin paistettu tai käsitelty. Sitähän ne luonnossakin söisivät, ei koira mitään grilliä kyhäisi ja alkaisi jänispaistia grillaamaan ennen kuin sen söisi :D

Meidän kissat saavat syömisensä raakana. Syövät lihaa,elimiä,kieltä,kalaa. En edes pilkkois,mutta kokonaisena kulettavat pitkin kämppää,joten mukavuussyistä palottelen.

Annan aina välillä. Yleensä annan joko ihan jauhelihaa raakana (nauta, sika tai broileri) johon joukkoon voin rikkoa raa'an kananmunan, tai sitten annan kaluttavaksi raakoja kanansiipiä. Muista raaoista lihoista meidän vanhuksella menee maha ihan sekaisin ja tulee ilmavaivoja. Kalkkunankauloja annan joskus myös, nyt ne on pitkän aikaa ollut aina loppu kun on pitänyt ostaa.

Isäni oli antamassa vähän raakaa pekonia koiralleni ja sitten sanoin että se olisi vaarallista kun kävin katsomassa netistä ja sitten rupesin tarkentamaan asiaa ja sanotaan että voisi syödä raakaa pekonia ja myös sanotaan että olisi vaarallista jtn en tiedä mitä tehdä asialle. Kyse on siis Tanskandogista joka on melkein 8v

Siis mikä sun ongelma oli? söikö se koira sitä pekonia vai ei? jos ei, niin älkää antako jos ette ole varmoja saako syödä. jos söi, niin älkää nyt ainakaan enempää antako. siis Jassulle tämä

[QUOTE="Jassu";29456578]Isäni oli antamassa vähän raakaa pekonia koiralleni ja sitten sanoin että se olisi vaarallista kun kävin katsomassa netistä ja sitten rupesin tarkentamaan asiaa ja sanotaan että voisi syödä raakaa pekonia ja myös sanotaan että olisi vaarallista jtn en tiedä mitä tehdä asialle. Kyse on siis Tanskandogista joka on melkein 8v[/QUOTE]

Ei todellakaan mitään suolaista koiralle tai muullekaan eläimelle.

Yhteistyössä