Kissan heitteille jättö? Auttakaahan auttavaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt harmaana

Vieras
Naapurustossa on pariskunta eronnut, jäi talo tyhjilleen. Niillä oli kissa, kiltti ja seurallinen. Seurasi aina emäntää kun oli vaunuja työntelemässä.
Tää ero on tapahtunut hiljan ja hiljaisuudess, en tiennyt ennen eilistä jolloin vanhemman naapurin rouvan kanssa tuli puhetta. Tai puhe alkoi niiden kissasta kun näin sen kömpivan yhden pensaan alta mun ja poikani luokse.
Tää rouva sanoi, että se jäi. Mies on käynyt sitä ruokkimassa kahden-kolmen päivän välein, mutta sisällä se ei sitten muuton jälkeen ole olllut. Kevättalvellakin se värjötteli -10 asteessa ja oli kärppänä paikalla kun rouva kävi aamulehden hakemassa. Sanoi, että kun se mies tulee ja menee niin on alkanut ruokkia kissaa.
No, mun kävi sääliksi sitä kissaa, kun ei entinen kotikissa, sisällä viihtyvä kissa nyt voi ulkona elämäänsä viettää, ilman mitään konkreettista paikkaa ja hellivää kättä. Ja sanoin, että mä alan ruokkii sitä nyt ja soitan sille miehelle että mikä tilanne ja kerron että me mielellämme otamme sen.
Mies sitten kertoi, että se on oikeesti sen exän mutta mies käy ruokkimassa. Kertoi syitä kissan villiin ulkonäköön ym ja sanoi, että kyllä ex sen käy hakemassa itselle nyt kun on löytänyt uuden talon, muutto on kahden kolmen viikon sisällä.
Kaikesta huolimatta mä annoin tälle kissalle eilen ruoan ja tänä aamuna se oli oven takana ja annoin sille ruoan. Sitten iltapäivällä se kävi pihassa ja nyt illalla. ja oikein kiehnas rapsutusta ja sain harjatakin sitä.
Joten onko kyseessä alunperin kissan heitteille jättö ja mitä itse tässä tapauksessa tekisitte? Odottaisitte sen kaks kolme viikkoa ja miettisitte joka päivä mitä kissalle tapahtuu vai ruokkisitte sitä kaks kolme viikkoa ja odottaisitte että se tullaan noutamaan?

Ei noin voi tehdä!! Herranjumala, ei kissaa jätetä kahdeks,kolmeks viikoks ulos odottamaan että saa kämpän hankittua, hyi helvetti että vihaan tollasia lemmikinottajia jotka ei paskan vertaa välitä tiukan paikan tullen eläimestä. Nyt otat ihan kylmänviileesti vaan sen kisun sinne teidän hoteisiin jos vaan haluatte ja pystytte siihen. muussa tapauksessa soitat tai viet itse suoraan sen kissan löytöeläinkotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Mielestäni on selvä heitteillejättö! Ilmoituksen tekisin

Mä ajattelin että mä soittaisin sille miehelle uudestaan ja kertoisin että mä olen sen nyt itselle ottanut. Ihmettelen suuresti miksi mies käy ruokkimassa jos kuitenkin on exän kissa? Jos se ex lähti kauas tästä kaupungista niin sitä suuremmalla syyllä se olis heti pitänyt ottaa mukaan, eikä vasta kuukausien päästä.

Ottaisin kisun vain itselleni ihan törkeästi, koska en todellakaan luottaisi että se tullaan hakemaan, noita on kyllä nähty :ashamed:

Ja löytöeläinkotiin en ainakaan täällä veisi, koska kissoja kuulemma pidetään 2vk ja jos ei omistaja nouda, kisu lopetetaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ottaisin kisun vain itselleni ihan törkeästi, koska en todellakaan luottaisi että se tullaan hakemaan, noita on kyllä nähty :ashamed:

Ja löytöeläinkotiin en ainakaan täällä veisi, koska kissoja kuulemma pidetään 2vk ja jos ei omistaja nouda, kisu lopetetaan :(

No näin mäkin ajattelin. Kävin tänään hankkimassa kissan astiat ja paljon ruokaa. Sitten mä ajattelin antaa sille punkkilääkityksen, se vaan on hakusessa että kestääköhän kaikki kissat kaikkia ja mitä sitten jos ei kestäkään. Se ei kuitenkaa vielä (puoltoista päivän jälkeen) ole niin läheinen että jäisi tähän meidän pihapiiriin yöksi tai edes niihin pariin petiin joita sille terassille laitoin. Mutta pikkuhiljaa luottamus kasvaa, puolin jos toisinkin.

Kunnilla on velvollisuus huolehtia löytyeläimistä. soittaisin siihen "firmaan" minkä kanssa heillä on sopimus ja kertoisin tilanteen, heillä on kokemusta ja tietoa mitä tehdä. Jos tietäisin omistajien puh numerot, antaisin ne samalla.

Kysy samalla, voitko ottaa kissan teille ja anna yhteytietosi, jos se onnistuu.

p.s. Miksi et kysy suoraan naapurilta, voisitko hoitaa kissaa tilapäisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:
Kunnilla on velvollisuus huolehtia löytyeläimistä. soittaisin siihen "firmaan" minkä kanssa heillä on sopimus ja kertoisin tilanteen, heillä on kokemusta ja tietoa mitä tehdä. Jos tietäisin omistajien puh numerot, antaisin ne samalla.

Mutta siinä samalla? Antaisitko saman menon jatkua, eli mies käy ruokkimassa silloin tällöin vai ruokkisitko sinä sitä?

En mä muuten halua tukea tälle mun touhulle, mutta kun musta tuntuu että mä nyt kiinnyn kuitenkin siihen niin etten sitä halua mihinkään antaa enää. Se nimittäin on tosi suloinen, pieni ja pörröinen. Nyt varsinkin se on taas kivan näköinen kun sain harjattua sen :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

No näin mäkin ajattelin. Kävin tänään hankkimassa kissan astiat ja paljon ruokaa. Sitten mä ajattelin antaa sille punkkilääkityksen, se vaan on hakusessa että kestääköhän kaikki kissat kaikkia ja mitä sitten jos ei kestäkään. Se ei kuitenkaa vielä (puoltoista päivän jälkeen) ole niin läheinen että jäisi tähän meidän pihapiiriin yöksi tai edes niihin pariin petiin joita sille terassille laitoin. Mutta pikkuhiljaa luottamus kasvaa, puolin jos toisinkin.

En ole koskaan kuullut että kissat olisi olleet millekään punkkiliuoksille allergisia, mutta sitä ei tietenkään voi satavarmaksi etukäteen tietää. Parashan se olisi jos kattia pystyy vähän tarkkailemaan sen jälkeen niin ei ainakaan tule ylläreitä. Ihoärsytykset luulisi olevan yleisimmät oireet jos valeluliuosta käyttää.

En nyt oikein tiedä voiko toivottaa kisulle onnea että omistaja tulisi hakemaan, mutta toivottavasti se ei ainakaan löytöeläintaloon päädy jos siellä on tuo sama periaate kuin täällä, kuitenkin vaikuttaa mukavalta kisulta :/

Mä ajattelin että mä soittaisin sille miehelle uudestaan ja kertoisin että mä olen sen nyt itselle ottanut. Ihmettelen suuresti miksi mies käy ruokkimassa jos kuitenkin on exän kissa? Jos se ex lähti kauas tästä kaupungista niin sitä suuremmalla syyllä se olis heti pitänyt ottaa mukaan, eikä vasta kuukausien päästä.

Jospa se mies kuitenkin välittää siitä kissasta, mut exä ei?

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:

Jospa se mies kuitenkin välittää siitä kissasta, mut exä ei?

Mutta miksi sitten se mies sanoi, että kun se ex muuttaa omakotitaloon kahden kolmen viikon päästä niin se tulee hakee kissan?

Mua ihmetyttää ihan oikeasti asenne, että jätetään kissa entiselle asuinalueelle villiintymään ja sitten luullaan että voidaan tulla hakee se pois tosta vaan. Jos ne vähäänkään välittäis tosta, niin olis vaikka maksanut jollekin naapurille sen ruokkimisesta... prkle, ovat kuin se joku tavara joka noudetaan hetken päästä pois.

Mutta siinä samalla? Antaisitko saman menon jatkua, eli mies käy ruokkimassa silloin tällöin vai ruokkisitko sinä sitä?

Tiedän niin vähän kissojen hoidosta, että kysyisin samalla, kummin kannattaa tehdä.

Mä vähän oon kanssa ulalla, mietin just mitä damagee mä teen tolle kissalle, jos nyt ruokin ja kun nyt ruokin ja jos se tullaankin hakee pois. Voipi olla että kissa sitten muistelee vanhoilla päivillä että olipas kiva täti kun piti mut hengissä?? :)

sanot sille emännälle että kissaa ei ole näkynyt!!
ei tuollainen omistaja ansaitse kissaa! sama kuin jättäisi keskelle metsää ja hakis kolemn vuoden päästä kun on taas aikaa ja rahaa katille, ja olettais että "kyllä kissa pärjää".. :O
että voi taas raivostuttaa!!!!

toine vaihtoehto; soitat paikalliselle eläinsuojeluvaltuutetulle. ilmotat tarinasi rehellisesti, ja annat yhteystietosi. kyllä ne siitä jatkavat. ja kaiken mutkan jälkeen se voi olla että kissa jää sulle. tai sitten menee omistajalle, mutta mustalle listalle.. kunnes toisin todistaa. ;)

Mä vähän oon kanssa ulalla, mietin just mitä damagee mä teen tolle kissalle, jos nyt ruokin ja kun nyt ruokin ja jos se tullaankin hakee pois. Voipi olla että kissa sitten muistelee vanhoilla päivillä että olipas kiva täti kun piti mut hengissä?? :)

Arvaanko oikein, että vaikka mitä järkeilet, et voi olla auttamatta kissaa.

:heart:

Näin juuri! Täällä alkoi ukkostaa äsken ja sataa kaatamalla. Ajattelin mennä huutelee ovelle tätä kissaa, mutta siellä se jo olikin oven takana. Otin sisälle, kun ei kissat sateesta tykkää.. Nyt se on täällä... vähän on outoa varmaan molemmille !

[Ajattelin mennä huutelee ovelle tätä kissaa, mutta siellä se jo olikin oven takana. Otin sisälle, kun ei kissat sateesta tykkää.. Nyt se on täällä... vähän on outoa varmaan molemmille !

katsot sitten huomenna, miten asia virallisesti menee

:flower: Meillä oli löytökissa muutama viikko sitten pari tuntia odottamassa löytöeläinpaikkaan menoa ja haikeaa se oli kun kissa haettiin. Tämä kissa pääsi tod näk kotiinsa seuraavana päivänä, sillä sillä oli tatuointi ja se oli hyvinhoidetun ja rakastetun oloinen.

Jep, näin teen. Thanks.

Yhteistyössä