Kissaihmiset!! Tuleeko toisista hiekoista kakan haju selkeämmin läpi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kujakatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
Ainut mun mielestä hyvä hiekka on everglean, (vihreällä raidalla ) vaikka on kallista, mutta maksaa kyllä itsensä takaisin! (n.20e/n.10kg) Ei haise, paakkuuntuu tosi hyvin, riittä kahdelle kissalle kuukaudeksi. Olen muitakin mikrohiekkoja kokeillut, mutta aina palannut tohon!

Pakko myöntää olet oikeassa,everclean on hyvä mikrohiekka mutta pirskatin tyyris

:/
Toi extreme on melkein yhtä hyvä,mutta paljon halvempi :)

mun mielestä se oli huonoa.. :/

Joo,ei kaikki tykkää...ennen käytin pestelliä siitäkin tykkäsin,mutta täältäpäin sitä ei saa

:/

Ainut mun mielestä hyvä hiekka on everclean, (vihreällä raidalla ) vaikka on kallista, mutta maksaa kyllä itsensä takaisin! (n.20e/n.10kg) Ei haise, paakkuuntuu tosi hyvin, riittä kahdelle kissalle kuukaudeksi. Olen muitakin mikrohiekkoja kokeillut, mutta aina palannut tohon!

Evercleania kannatan minäkin. Tosin meillä ei ole kissaa vaan pupu ja häkki ja häkissä oleva hiekka-astia on ihan asuinhuoneessa. Ei ole hajuhaittoja

=)

Itse olen todennut (varmasti kaikki kokeilleena) Sanicatin (mustista ja mirristä) parhaaksi perushiekaksi. Tuota evercleania on niin paljon kehuttu, että taidan seuraavana palkkapäivänä ostaa sitä ja kokeilla :)

Mustin ja Mirrin paakkuuntuva mikrohiekka (en muista merkkiä) on tosi riittoisaa. Meillä vessa siivotaan joka ilta.

Kristallihiekasta jäi kanilla käpäliin liisteri, karvat meni kovaksi köntiksi -nou tänks.

Mutta tiedättekö mikä vaikuttaa siihen kakan hajuun? Se, mitä kissa syö! Pentuna teollisella ruualla ollessaan kissamme kakki haisi hirveälle. Sitten siirryimme tuoreruokintaan (vain illalla saa pikkuisen raksuja), eikä hajuongelmia ole. Lisää tuoreruokinnasta esim. Mirjam Nummisen nettisivuilla (syksyn the kissakirjan kirjoittaja).

Vielä oikein mehevä kuvaus: Teollisen ruuan kakka on kauhea jötkäle, paljon tulee sulamatonta ulos. Tuoreruuan kissa hyödyntää paljon paremmin, pieni kiekura vaan tulee ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja aukua:
Mustin ja Mirrin paakkuuntuva mikrohiekka (en muista merkkiä) on tosi riittoisaa. Meillä vessa siivotaan joka ilta.

Kristallihiekasta jäi kanilla käpäliin liisteri, karvat meni kovaksi köntiksi -nou tänks.

Mutta tiedättekö mikä vaikuttaa siihen kakan hajuun? Se, mitä kissa syö! Pentuna teollisella ruualla ollessaan kissamme kakki haisi hirveälle. Sitten siirryimme tuoreruokintaan (vain illalla saa pikkuisen raksuja), eikä hajuongelmia ole. Lisää tuoreruokinnasta esim. Mirjam Nummisen nettisivuilla (syksyn the kissakirjan kirjoittaja).

voitko laittaa osoitteen?!? minuu kiinnostaa tuo kissojen tuore ruokinta.

Toiset hiekat vaan pitää hajun paremmin ja muodostaa siistimpiä paakkuja.

Vuosien kokemuksen ja kymmenien merkkien (paakkuuntuvat hiekat/paakkuuntumattomat/kristallit/mikrohiekat/eläinkaupan ja marketin jne) kokeilun jälkeen olen todennut, että kissanhiekoissa hinta vastaa hyvin laatua ja köyhän ei todella kannata ostaa halpaa!

Meillä käytetään vaan Ever cleania nykyään. Paketin hinta on kova, mutta on erittäin riittoisaa, joten käyttö tulee edulliseksi. Eikä tule hajuhaittoja. (toisella merkeillä hiekkalaatikko haisee, vaikka se tyhjennetään useita kertoja päivässä)

Meillä käytetään revittyä sanomalehteä :) 4 kissaa on eikä laatikko haise ;) Ilmeisesti painomusteessa on jotain mikä peittää/neutraloi hajun :/ who knows. Paljoa eivät kyllä laatikolla käy, kun ulos tekevät mieluummin tarpeensa. Asutaan maalla ja kissat ulkoilee suurimman osan päivästä, yöksi tulevat sisälle näin talvella.

Kun asuttiin kerrostalossa kissoilla oli Cassius- hiekkaa tai Rainbown kissanhelmiä. Kummastakin tykkäsin (hyvä imukyky, ei haissut), mutta kulkeutuvat tassuissa joka paikkaan :x

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
kulkeutuvat tassuissa joka paikkaan :x

Hei A:n äippä =)

Joo toi on ärsyttävää toi helmien kulkeutuminen.
Meillä on kissanvessan edessä sellainen "kumimatto", jonka tarkoitus on pysäyttää hiekat jne.
Kyllä niitä silti aina löytyy ympäri kämppää, imurille töitä |O

kristalli hiekka saa meiltä plussaa.... vie kaikki hajut hyvin....
siskolla oli pellettejä ja vain ulko kompostiin voi laittaa... pikakompostoriin liian jähmeetä tavaraa.....

Alkuperäinen kirjoittaja kujan katti:
Mä olen käyttänyt tuolla meidän pennulla eläinkaupasta sellaista paakkuuntuvaa mikrohiekkaa, mutta se loppui ja meitin kylältä ei sitä saanut ja kaupunkiin en jaksanut lähteä. Ostin sitten tuota Rainbow-hiekkaa, jota täälläkin kehuttu ja kun kissa kävi sinne pökäleet vääntämässä niin hyi hitto kun lemusi koko kämppä :( . Taitaa niissä olla eroja kuitenki?
Mikä muuten peittäisi hajut parhaiten? Onko kokemusta siitä jostain ....fresh tai jotain jota saa hajustettunakin? Sitä ei ainakaan ollut Lahden mustissa ja mirrissä, mutta oiskohan Faunattaressa...

Fresh and easy (tms) se valkoinen kissanhiekka kuitenkin, on kaikista parasta. Ei haise, eikä paakkuunnu lattioihin kiinni. Meillä ei nykyisin muuta käytetäkään kuin tuota..suosittelen :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja aukua:

voitko laittaa osoitteen?!? minuu kiinnostaa tuo kissojen tuore ruokinta.

Tässä linkki: http://www.ipsitilla.fi/Sivukartta.htm

Itse siinä teen eron Mirjamin neuvoihin, että en kypsennä kissalle mitään ruokaa. Eihän nuo luonnon pedotkaan käy oravan koipea grillaamaan! Jäljittelen siis kissan parasta ravinnonlähdettä, hiirtä: paljon proteiinia vähärasvaisesta lihasta (hirvi, poro, peura, nauta, kana, jänis, metsäkanalinnut, sorsa, lammas, sei, katkarapu, simpukka, muut kalat), kuitua ja vihreää vain vähän (sen verran, mitä hiiren vatsalaukku sisältäisi). Joskus munankeltuaista. Ja myös siis lihan lisäksi niitä sisäelimiä kuten pötsiä ja esim. sydäntä. Meidän kissamme eivät suostu syömään jauhelihaa, se on ilmeisesti pilalla kun sen rakenne on rikottu. Tiesitkö, että kanan luut ovat tappavan teräviä kypsennettyinä, mutta raakana pehmeitä ja mitä parhainta ruokaa! Kokeile vaikka kuinka taipuisia ja pehmeitä ne ovat (jos Sinulla on tilava pakastin, esim. Kennel-Rehulta saa kanansiipiä). Meillä koira syö raaoista kanan siivistä kaiken muun, paitsi kissoille leikkaan saksilla ne kärkipäät, joissa on pienimmät luut. Sinne uppoaa, lihoinen ja luineen, kissan napaan.

Sitten yksi Pirskatti päivässä ja pikkuisen e-epa -kapselin sisältä öljyä ruuan päälle.

Meillä turkki kiiltää, korvissa ei ole mitään töhkää, anaalirauhaset ei vaivaa, ei ole hammaskiveä (lihan sitkeys puhdistaa hampaat, ja kissa suorastaan nauttii, kun paiskoo joskus lihakönttiä hengiltä -jotkut ystäväni ostavat tamperelaisesta eläinkaupasta jopa pakastettuja tipuja, ja kissa nyppii höyhenet ja nuijii tipun hengiltä ihan petona... ja sitten syö, vain nokka jää syömättä.)

En tajua missä vaiheessa ihmiset on saatu uskomaan, että paras ruoka eläimelle tulee tehtaan tuutista??? En itsekään syö eineksiä aina ja joka päivä.

mä käytän kaikenlaisia hiekkoja, kaksi kissaa... ei ole kovin paljon eroa, kakat pitää joka tapauksessa siivota päivittäin. Usein se haju leviää kämppään jo, kun kissa niitä vääntää :))

Sen sijaan pissan hajussa on hiekkakohtaisia eroja!

Yhteistyössä