Kaikkiaan kolme kissaa...
Kissanhiekan olen jo vuosia ostanut pellettinä. Eli iso muovisäkki, oisko siinä nyt peräti 20 kg? On huomattavasti halvempaa (siinä 8 euron huitamilla, jos ei muisti heitä).
Kuivaruuan olen ostanut eläinkaupasta, sillä ymmärtääkseni siinä on suurin ero markettiruokiin. Onkohan siinä nyt se 10 kg? No kuitenkin iso säkki, huomattavasti halvempi kilohinta pieniin pusseihin verrattuna, eikä tarvi koko ajan rampata hakemassa. Riippuu minkälaista ruokaa ottaa, meillä esim yhdellä kissalla ruuansulatusongelmia, niin on ollut sitä royalin arvokkaampaa. Oisko kanta-alennusten jälkeen jotain 60 euroa se säkki?
Purkkiruokaa olen ostanut pitkään marketista, latzin 6 purkin pakkauksia, vaihtelee 4-5 euroon. Aikalailla se purkki (400 g) menee päivässä.
Sitten pitää varautua yllätyksiin. Viimeisen vuoden aikana 2 vanhempaa kissaa ovat joutuneet eläinlääkärikäynnille. Toisella oli reikä silmässä ja toiselle tuli selittämätön kuume, joka kyllä meni antibiootilla ohi. Lisäksi, jos annat kissallesi aika ajoin raakaa lihaa ja kalaa, tulee muistaa madotukset. En muista mitä ne maksaa. Niitäkin on monen hintaisia, ottaako tahnana vai pillerinä jne. Joillain kissoilla on myös hammaskiviongelmat, joten saattaa olla että kerta vuoteen joutuu käyttää lääkärillä.
Älyttömän vaikeata sanoa, miten nuo säkit kestävät meillä käytössä. Pellettisäkkejä ostan yleensä kaks kerralla, joten pitkään se kestää. Samoin kuivaruoka...