Kissaihmiset HOI!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pentu tuli taloon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joka päivä poista kakat ja joka toinen/ joka kolmas päivä vaihdan hiekat kokonaan... kaadan hiekat muovipussiin, ja huuhtelen hiekkalaatikon kloriitilla. ja vedellä.. ja kuivaan laatikon paperilla. jonka jälkeen kaadan uudet puhtaat hiekat tilalle..

Tota hiekkaahan kuluu sit ihan älyttömästi. Oon kyllä putsannut kakat ja pissat pois useammam kerran päivässä ja lisäilly hiekkaa. Kissa ollut nyt 2 viikkoa joten taidanpa mennä peseen sen laatikon HETI!!! Kiitos neuvoista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tota hiekkaahan kuluu sit ihan älyttömästi. Oon kyllä putsannut kakat ja pissat pois useammam kerran päivässä ja lisäilly hiekkaa. Kissa ollut nyt 2 viikkoa joten taidanpa mennä peseen sen laatikon HETI!!! Kiitos neuvoista.

niin ja meillä käytössä tota pellettiä ja ostetaan sitä maatalouskaupasta ja 20kg säkki maksaa alta 8?

Mitäköhän hiekkaa noin usein laatikkoa pesevät käyttää? Itsellä nyt käytössä mikrohiekka everclean ja laatikon pesu on harvoin tarpeen. Hiekkaa ei myöskään ole tarkoitus vaihtaa kokonaan kahden viikon välein. Olen huomannut, että mitä halvempi ja huonompi hiekka, sen isompi on siivouksen tarve. Hyvin paakkuuntuva hiekka ei myöskään sotke laatikkoa. Toki laatikko pitää tyhjentää joka päivä ja tarpeen mukaan. Meillä on molemmissa kerroksissa oma laatikko, joten vessakäynnit myös jakaantuvat kahteen paikkaan.

[Olen kyllä kuullut, että toiset kissat oppivat. Eikö se putoa sinne pönttöön???

quote="hyytikyppynen"]Kakat ja pissat pois pariki kertaa päivässä, hiekan vaihto vähintään kerran viikossa ja laatikon pesen kans kerran viikossa.

Ei siellä lootalla käy kakalla ko tuo minikisu, isompi käy pöntöllä paskalla. Uskokaa tai älkää... :whistle: [/quote]

Ihan pienenä ne kyllä kuseksii ihan älyttömän paljon ja pitää vaihtaa hiekka melkein joka päivä. Mutta nyt puolen vuoden ikäisenä esim. vaihdan hiekan ja pesen astian vaan joka toinen-joka kolmas päivä. Kakat tietysti otan pois ja pissien päälle voin vähän toisena päivänä laittaa lisää hiekkaa.

Minä käytän kissanhiekkana Rainbow'n paakkuuntuvaa valkoista kissanhiekkaa (eli ei mitään eläinkauppakamaa), ja vaihdan koko hiekan ja pesen laatikon noin kerran kuussa tai harvemminkin. Tärkeintä on laittaa hiekkaa riittävästi, eli niin että ne pissat eivät mene laatikon pohjaan asti. Silloin kissat eivät myöskään kuovi pissapaakkuja rikki, jolloin kaikki pissaiset hiekat saa siivottua kissanhiekkalapiolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[Olen kyllä kuullut, että toiset kissat oppivat. Eikö se putoa sinne pönttöön???

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Kakat ja pissat pois pariki kertaa päivässä, hiekan vaihto vähintään kerran viikossa ja laatikon pesen kans kerran viikossa.

Ei siellä lootalla käy kakalla ko tuo minikisu, isompi käy pöntöllä paskalla. Uskokaa tai älkää... :whistle:

Eip se sinne putoa ei... Jännästi kökkii takajalat ja etujalat vierekkäin, häntä pystössä. Kerran on pienempänä tippunu, sillon ko "harjotteli". Sen jälkeen kävi hetken hiekkalaatikolla mutko sillä oli tapana seurata minua vessaanki nii jotenki se taas alotti sen pöntöllä käynnin :D

kissat ei paljoa hiekkiksellä käy näin kesäisin, tekevät tarpeensa metsikköön. Mutta meillä puupelletti käytössä ja jos sinne kakataan, tietty kerään heti pois, mutta pissat siivoan vain n. joka kolmas päivä (ei muuten haise). Hiekan vaihdan kokonaan n. parin viikon välein ja silloin myös pesen laatikon (jos muistan...)
Meillä ei ainakaan mitään hajuhaittoja ole.

hyytis, miten hitossa mä saisin opetettua nuo meidän katit pöntölle? :D Tuhannen taalan kysymys!

Itse aloitukseen: Meillä laatikko pestään perusteellisesti harjalla hiekanvaihdon yhteydessä kerran kuussa. Hiekkana on Everclean eikä hiekkoja tarvitse tuon useammin vaihtaa, pissapaakut ovat tosi siistejä eikä hiekka haise koskaan ollenkaan :)
Kerran tai kaksi päivässä putsaan jätökset laatikosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
hyytis, miten hitossa mä saisin opetettua nuo meidän katit pöntölle? :D Tuhannen taalan kysymys!

Itse aloitukseen: Meillä laatikko pestään perusteellisesti harjalla hiekanvaihdon yhteydessä kerran kuussa. Hiekkana on Everclean eikä hiekkoja tarvitse tuon useammin vaihtaa, pissapaakut ovat tosi siistejä eikä hiekka haise koskaan ollenkaan :)
Kerran tai kaksi päivässä putsaan jätökset laatikosta.

En mie tiä voiko niitä siihen opettaa, kissathan oppii vain sen mitä haluaa :D Mut tosiaan mulla tuo horokisu seuras minua aina vessaan ja vissin siitä jotenki veti johtopäätöksiä ja alko sielä käymään itekki. Pari muutaki kissaa mitä ollu, on seurannu sen esimerkkiä ja oppinukki tavan... :whistle:
Pitäskö minun alkaa ottaan kissoja meille pariksi viikkoa "kouluun", nii saa meijän Horo ne opettaa kunnon tavoille :D

Mie voisin vaikka vähän maksaakin henkilökohtaisesta "pönttökoulusta" :D Ai että olis luksusta se! Ja melkoinen säästö tuossa käyttämässämme suht. tyyriissä kissanhiekassa...

kuulostaa kamalalta, että pitäisi pestä päivittäin tai useita kertoja vikossa hiekkikset. silloin pitää miettiä kissanhiekkamerkin vaihtoa, jos teettää noin paljon työtä. Meillä myös Everclean ja laatikon pesu n. kerran kuussa. enkä kyllä ole muitakaan laadukkaita hiekkamerkkejä käyttäessäni pessyt viikottain laatikkoa.

Yhteistyössä