Kissa probleema

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nenja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nenja

Aktiivinen jäsen
25.08.2012
2 092
2
36
Mulla oli erityslaatuinen kissa 4 vuotta, joka osoitti mieltää kaikesta pissaamalla johonkin. Ei auttanut leikkaaminen, kissan karkotteet, ei mitkään!

4 vuotta mä siivosin sen pissoja ja kun vauva tuli taloon, oli pakko luopua siitä, koska alkoi kuseksimaan vauvan tavaroihin.

No nyt meidän toinen kissa on alkanut ihan samanlaiseksi. Käy jokaikisen vauvan pipon, sukan, lelun läpi ja merkkaa ne. Kaikki koristetyynyt, sohvan nurkat, RATTAAT, maton joka kulman.. Eikä loppua näy.

Ystävän mielestä olen idiootti, koska luovun tuostakin kissasta. Mitä te tekisitte? Mulla ei jaksaminen riitä vahtimaan tuota tuholaista ja siivoamaan sen pissoja.

Anna se kissa kaverillesi hoitoon ja käske palauttaa sitten kun on kuseminen loppunut. Hän on varmasti niin fiksu että keksii keinon saada kissa lopettamaan merkkaaminen

Et oo idiootti, en mäkään jaksais kissaa joka kuseksii.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Anna se kissa kaverillesi hoitoon ja käske palauttaa sitten kun on kuseminen loppunut. Hän on varmasti niin fiksu että keksii keinon saada kissa lopettamaan merkkaaminen

Et oo idiootti, en mäkään jaksais kissaa joka kuseksii.

Niin varmaan pitäisi.. Alkoi vituttamaan, kun olin niin vihanen tänä aamuna pestessäni niitä rattaita ja toivoin saavani "hitto mikä kissa!" - tyylisen viestin takasin, niin tulee vaan syytöksiä.

[QUOTE="vieras";27304081]En ylipäänsä tajua miksi joku haluaa kissan kun ne nyt on tuollaisia rasittavia likaisia kuseksijoita.[/QUOTE]

Mies rakastaa kissoja ja mä en taas niin hirveästi välitä. Tuokin kissa oli ennen niin ihana, kun ei edes maukunut! Nyt se on muuttunut ihan sekopääksi ja tekisi mieli potkia pihalle.

Kissanhiekan vaihto voi myös auttaa ja yhteiset leikkihetket. Kissalla oltava oma paikka korkealla. Ruoka- ja vesikuppi "turvallisessa" paikassa. Joskus nämäkin teot voivat auttaa. Itselläni nämä eivät auttaneet, mutta syykin oli että jouduin muuttamaan rivarista (oma aidattu piha) kerrostaloon ja kissani ei halunnut sopeutua pihattomuuteen. Muut 3 kissaani sopeutuivat.

[QUOTE="vieras";27304081]En ylipäänsä tajua miksi joku haluaa kissan kun ne nyt on tuollaisia rasittavia likaisia kuseksijoita.[/QUOTE]

Aijaa, meidän 5v kissa ei koskaan kuseksi muualle ku laatikkoonsa.

Ap, minäkään en tollasta kattelis. Jos kerta kaikki konstit on kokeiltu niin luopuminen varmasti paras vaihtoehto.

voisko olla virtsakivet? meillä tyttökissa kuseskeli edellisen kämpän ja nykyisessä kuseskeli myös kunnes tajuttiin, että kissa ei pidä pelletistä :D hiekan vaihto poisti pissailuongelman ja käy kiltisti laatikollaan nykyisin. luojan kiitos! :D se kissan kuseskelu on yks ärsyttävimmistä ja haisevimmista ongelmista eikä sitä kyllä kauaa tarvii sietää.

voisko olla virtsakivet? meillä tyttökissa kuseskeli edellisen kämpän ja nykyisessä kuseskeli myös kunnes tajuttiin, että kissa ei pidä pelletistä :D hiekan vaihto poisti pissailuongelman ja käy kiltisti laatikollaan nykyisin. luojan kiitos! :D se kissan kuseskelu on yks ärsyttävimmistä ja haisevimmista ongelmista eikä sitä kyllä kauaa tarvii sietää.

Niin, en tiiä kyllä. Mä veikkaan että toi on vaan merkkaamista, koska käy kyllä pissalla ja kakalla potalla. Yleensä menee rattaisiin nukkumaan yöllä (ei se meitä haittaa), mutta nyt kun alkanut kuseksimaan, laitoin siihen jalkasuojan sekä hyttysverkon päälle ettei mene sinne. No aamulla, kun otin rattaat esille, oli katti pissanut siitä hyttysverkosta läpi jalkasuojalle. Osoittaa mieltään ilmeisesti?

kai se sit vois olla protestoimistakin, meillä ei tuo pissailijatyttö anna vieläkään lapsen edes silittää (lapsi jo 1v9kk) mutta onneks ei pissaile sen takia kuitenkaan. onko kissa muuten leikattu?

jos on mustis vauvasta kannattaa usein tehdä niin että pidät vaikka lasta sylissäsi ja paijailet kissaa samalla jne :D

Niimpä. Sitä mäkin ihmettelen, mutta kun kissa ei näytä mitenkään päivisin ärsyyntyneen vauvasta, kun seurailee ja tutkii mielellään sen touhuja.

Saako kissa tarpeeksi omaa huomioita teiltä aikuisilta? Meillä kissa pissi ensin vauvan tavaroille, mutta se tosiaan loppui kun vauva otti itse kontaktia kissaan. Sitten kissa otti yhden tietyn nurkan kusipaikakseen. Luulen että sillä oli tylsää kun ei vauvan takia saanut tarpeeksi huomiota ja virikkeitä. Uusi omistaja on eläkeläinen, ja sillä on paljon aikaa viettää lemmikkien kanssa, ja siellä ei ole kuulemma kuseksinut kertaakaan.

• Tykkää
Reactions: Tamlin

Yhteistyössä