Kissa oli terottanut raivokkaasti kyntensä nahkasohvan kylkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööööööööööööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei se onneksi aivan viimeistä huutoa ollut. Jos tekisi siihen kissannahasta hienon turkiskoristeen päälle..Tai sitten vaan laskisi rauhallisesti sataan.

:D Suosittelen jälkimmäistä. Tumppuja tai jotain koristetta siitä kissannahasta kannattaa ehkä suunnitella sitten, jos katti ei opi teroittamaan kynsiään siihen paremmin sopivassa paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;29035044:
:D Suosittelen jälkimmäistä. Tumppuja tai jotain koristetta siitä kissannahasta kannattaa ehkä suunnitella sitten, jos katti ei opi teroittamaan kynsiään siihen paremmin sopivassa paikassa.

Mä en ole vielä tähän päivään törmännyt oppivaiseen kissaan. Tai siis oppiihan ne sellasta mistä on niille iloa, mutta sohvien raatelusta en ole saanut oppimaan. Vaikka olis miten suuria kiipeilypuita ja monenlaisia vielä, niin silti se paras on AINA se ihmisten lempisohva tai nojatuoli :/

Mä en ole vielä tähän päivään törmännyt oppivaiseen kissaan. Tai siis oppiihan ne sellasta mistä on niille iloa, mutta sohvien raatelusta en ole saanut oppimaan. Vaikka olis miten suuria kiipeilypuita ja monenlaisia vielä, niin silti se paras on AINA se ihmisten lempisohva tai nojatuoli :/

Minulla ei ole kissoista juurikaan henk.koht. kokemusta, mutta koska ne käsittääkseni oppivat mm. sisäsiisteiksi, niin kaipa niillä olisi edellytykset oppia jotain muutakin? Kysyn, en väitä, kuten Paavo Väyrynen sanoisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;29035076:
Minulla ei ole kissoista juurikaan henk.koht. kokemusta, mutta koska ne käsittääkseni oppivat mm. sisäsiisteiksi, niin kaipa niillä olisi edellytykset oppia jotain muutakin? Kysyn, en väitä, kuten Paavo Väyrynen sanoisi.

Sisäsiistiksi ne oppii koska niistäkin on mukavampaa kun on hiekkalaatikko, joka imee pissat ja johon voi haudata kakat. Jos niillä ei oo hiekkalaatikkoa, ne menee kukkaruukulle ;) Kissat voi oppia myös avaamaan ikkunoita, ovenkahvoja ja jopa hanoja. Mun kissa kusi kerran ilmoitustaululle (!!!) kun oli hiekkalaatikko siivoamatta. Kaikki on sen mukaan mitä ne HALUAA oppia, kirotun itsepäiset otukset. Mutta ihanat...

Meillä on sohva ja nojatuolit käytettyjä kissan käyttämissä huoneissa, jotta ei niin kirpase. Kankaisissa ei näy niin se raapiminen kuin nahassa, ja niihin voi tiett ostaa sellasia ihania irtopäällisiä.

Meillä sohvan raapiminen loppui, kun sohvan (ja juuri sen "parhaan" kulman) viereen laitettiin raapimispuu. Nopeasti kissa tajusi että sitä on paljon mukavampi raapia, eikä tule sanomista.

Mä olen opettanut kissan suihkupullon kanssa. Mutta se vaatii sitte johdonmukaisuutta ja nopeutta. Pullosta vaan terävä ruiskas (ei mitään pehmeetä suihkua) kylmää vettä kuonoon ja tiukka ei, niin kyllä se siitä.

.fi sieltä vois löytyä ohjetta, autopuolelta löytyy olikos se nyt joku dodo tai jotain, niin tilasin nahankorjaus setin.
Varmasti löytyy keinot etsi googlesta?:)

Vastaus kysymykseesi: ei voi korjata nahkasohvaa. Trust me I know.
Vinkki: eläinkaupoissa myydään kaksipuolista tarraa, jota liimataan sohvan kulmiin. Kissa ei teroita siihen kohtaan kynsiään enää. Teroittaa sitten aivan siihen tarran viereen.

Voi kyllä kissaakin voi opettaa! Meillä ainakin johdonmukaisuus ja kieltojen + pienten vesisuihkujen käyttämisen toisto ovat tepsineet. Kissat eivät raavi sohvaa/nojatuolia/sänkyä, vaan raapivat kyntensä isoon raapimispuuhun. Eivät myöskään tule sohvalle/nojatuoliin kankaita karvoittamaan, koska kissoille on levitetty ihanan lämmin viltti divaanin päähän - siinä paljon mukavampi ja lämpimämpi köllötellä! Sängyssä toki saavat nukkua! Ja ruokakipoillekaan eivät mene, ennen kuin saavat syömiseen luvan! Että kyllä se on vähän omistajan sitkeydestäkin kiinni :)

Niin ja en toki tarkoita, etteikö meidänkin kissat välillä olisi vahingossa jossakin sellaisessa paikassa, missä ei pitäisi - käy meidänki muruilla välillä aivopieruja! Mutta kokonaisuudessaan erittäin hyvätapaisia neitejä...

Meidän kissa turtui etikkaan ja nykyään jopa pitää sen hajusta. Laitettiin nurkkiin etikkaa lautasel ku pissi nurkkiin. Onneks oppi sisäsiistiksi kaikesta huolimatta nopeasti.

Juu kissat ei opi kun tasan sellasia taitoja, joista ne itse hyötyvät jotakin. Oon todennut kaikki etikat ja kissa-stop aineet täysin hyödyttömiks, ne iskee just siihen mikä on sulle tärkeintä. :D ai miks, no ihan siks kun voivat!

Vastaus kysymykseesi: ei voi korjata nahkasohvaa. Trust me I know.
Vinkki: eläinkaupoissa myydään kaksipuolista tarraa, jota liimataan sohvan kulmiin. Kissa ei teroita siihen kohtaan kynsiään enää. Teroittaa sitten aivan siihen tarran viereen.

Juu meilläkin terotti kyntensä uuteen eteisen mattoon - aina yhteen kulmaan, joka oli huoneen nurkassa. No minäpä nokkelana likkana hommasin siihen kohtaan sellasen raapimismaton, että on kissan kiva jatkaa siihen touhujaan. No mitäpä vielä, kissa raapi joko raapimismaton viereen tai alle ne kyntensä. :/

Yhteistyössä