Kissa jäi auton alle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ajoin tänään pimeällä ja liukkaalla tiellä kun kissa säntäs puskuriin.. En ehtinyt kun vähän jarruttaa 60 vauhdissa. Pysähdyin ja menin kattomaan, raukka hengitti koristen ja makas liikkumatta. Vieressä oli talo josta kävin kysymässä olisko heidän kissa ja olihan se.. Olivat rauhallisia ja sanoivat vaan että ei voi mitään kun ite itkin parkuen kissaa. Sanoivat vievänsä eläinlääkärille.. En ottanut numeroa tms, mutta pitäiskö käydä kysymässä huomenna, että selviskö kissa? Tai kenties tarjoutua maksamaan kulut..?

Olo on kamala ja syyllinen..

Voi kissaraukka.... Mutta sulle ei kulut kuulu, koska kissan omistaja on vastuussa karvakasastaan, jos sen valvomatta ulos päästää. Olisivat pitäneet sisällä, niin katin henkin olis vielä tallella. Olen itsekin kissaihminen, mutta tiedostan silti vastuuni. Jos vaikka nuo mun sisäkissatkin sattuu pääsemään jostain syystä karkuun ja jäävät auton alle tai autoilijalle sattuu jotain, olen se tasan tarkkaan minä, joka maksaa viulut ja itkee kassan perään.

Paras kun unohdat tapahtuneen. Minun ensimmäisen kissan raateli naapurin irtipäässeet koirat, toinen kissa jäi auton alle ja kuoli syliini jne. Syyllistä näissä on turha hakea. Sinulla ei ole minkäänlaista korvausvelvollisuutta tai vastuuta tapahtuneesta.

Ajoin tänään pimeällä ja liukkaalla tiellä kun kissa säntäs puskuriin.. En ehtinyt kun vähän jarruttaa 60 vauhdissa. Pysähdyin ja menin kattomaan, raukka hengitti koristen ja makas liikkumatta. Vieressä oli talo josta kävin kysymässä olisko heidän kissa ja olihan se.. Olivat rauhallisia ja sanoivat vaan että ei voi mitään kun ite itkin parkuen kissaa. Sanoivat vievänsä eläinlääkärille.. En ottanut numeroa tms, mutta pitäiskö käydä kysymässä huomenna, että selviskö kissa? Tai kenties tarjoutua maksamaan kulut..?

Olo on kamala ja syyllinen..

Niiden kissan irti päästäneiden kuuluisi maksaa sun puskurin korjauttaminen.

Niiden kissan irti päästäneiden kuuluisi maksaa sun puskurin korjauttaminen.
Näin!

Kissankokoisen otuksen päälleajossa ei muuten edes saisi tehdä äkkijarrutusta, vaan jos osuma tulee, niin ajetaan lähimmälle turvalliselle paikalle pysähdyksiin ja käydään sitten tsekkaamassa vauriot. Jotkuthan vaan suhaa tilanteesta pois, vaikka alle jäisi koirakin ja korjaavat sitten omaan pussiin mahdollliset vauriot. Koska päälleajaja kai jotenkin häkeltyy ja pelkää, että joutuu itse maksumieheksi, kun mahdollisesti tappoi eläimen.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Näin!

Kissankokoisen otuksen päälleajossa ei muuten edes saisi tehdä äkkijarrutusta, vaan jos osuma tulee, niin ajetaan lähimmälle turvalliselle paikalle pysähdyksiin ja käydään sitten tsekkaamassa vauriot. Jotkuthan vaan suhaa tilanteesta pois, vaikka alle jäisi koirakin ja korjaavat sitten omaan pussiin mahdollliset vauriot. Koska päälleajaja kai jotenkin häkeltyy ja pelkää, että joutuu itse maksumieheksi, kun mahdollisesti tappoi eläimen.

Te olette kyllä jotenkin sairaita. Kyllä kai jokaisella normaalilla ihmisellä, jolla on normaali tunne-elämä, omatunto kolkuttaa jos eläimen tappaa vaikka vahingossakin. On totta, että eläin tulisi pitää niin ettei se pääse tielle, mutta jos eläimen tappaa, niin on siitä otettava vastuu ja maksettava lääkärikulut yms eikä inistävä auton perään.
Eläin on elävä, aivan kuten ihmisetkin, auto on vain auto! Tuolla logiikalla lapsenkin yli ajaneen tulisi saada korvausta jos auto kärsii vahinkoa, varsinkin jos lapsi on ollut pieni. Maailma on käsittämättömän kieroutunut jos materia on tärkeämpi kuin elämä.

Te olette kyllä jotenkin sairaita. Kyllä kai jokaisella normaalilla ihmisellä, jolla on normaali tunne-elämä, omatunto kolkuttaa jos eläimen tappaa vaikka vahingossakin. On totta, että eläin tulisi pitää niin ettei se pääse tielle, mutta jos eläimen tappaa, niin on siitä otettava vastuu ja maksettava lääkärikulut yms eikä inistävä auton perään.
Eläin on elävä, aivan kuten ihmisetkin, auto on vain auto! Tuolla logiikalla lapsenkin yli ajaneen tulisi saada korvausta jos auto kärsii vahinkoa, varsinkin jos lapsi on ollut pieni. Maailma on käsittämättömän kieroutunut jos materia on tärkeämpi kuin elämä.
No mutta kun näin se menee. Lemmikin omistaja korvaa toiselle aiheutetun vahingon. No ainakin säädökset on tosi tiukat koirien kohdalla.

Ei eläimillä ole vielä minun tietääkseni ihmisen oikeuksia? Eli ei nyt kannata liikaa hysterisoida vahinkoa ja aiheuttaa turhaa mielipahaa yliajaneelle. Kyse on vahingosta, jolle yliajaja ei voi mitään! Tien päällä jää koko ajan supikoiria ja ties mitä auton alle. Irtipäässyt kissa on omistajan vastuulla ja sillä hyvä.

Selitä nyt miksi ap:n pitäisi korvata jotain? Omatunto voi toki kolkutella, vaikka se tällaisissa tapauksissa on ns "turhaa" jos järjellä miettii.

Samalla lailla se omatunto kolkuttaa jos ajaa hiiren, sammakon tai oravan päälle. Ei niitäkään kukaan ala kuskaamaan lääkäriin.

On totta, että eläin tulisi pitää niin ettei se pääse tielle, mutta jos eläimen tappaa, niin on siitä otettava vastuu ja maksettava lääkärikulut yms eikä inistävä auton perään.
Kyllä se, joka sen eläimensä sinne päästää, saa itse varautua maksamaan eläinlääkärikulunsa ja mahdollisesti myös autossa olijoiden kulut. Näillä liukkailla kun elukan takia jarruttaa tai väistää, voi tulla pahaa jälkeä ja pahimmassa tapauksessa jonkun lapsi kuollakin. Elukkansa ulos päästävät voisivat itse sitäkin miettiä!

Ööh, kissat ovat vapaana liikkuessaan täysin lainsuojattomia ja vahingollisiakin eläimiä. Jos kissan näkee ylittämässä tietä, niin ainoa oikea toimintatapa on tähdätä tarkkaan ja painaa kaasua.

Yhteistyössä