kirppismyyjät hei!

• Viestiketjun aloittaja "piipaa"
  • Ensimmäinen viesti
"piipaa"
Minkä hintaista tavaraa teillä on ollut jotka olette saaneet hyvin rahaa vielä pöytävuokrankin jälkeen?
Mietin tässä itse että kannattaisiko ottaa pöytää..
Pääasiahan on että itselle tarpeeton tavara menee kiertoon mutta on tuossa viikon kirppispöydän laitoissa, hoidossa ja purkamisessakin sellanen homma että olis kiva että jäis itsellekkin siitä jotain..

Kuinka usein käytte siivoamassa pöytää? Vietteko lisää tavaraa viikon aikana?
Olisko teillä jakaa jotain hyväksi havaittuja vinkkejä miten pöytä pysyy paremmin järjestyksessä? :)

ftyhf
muutamaan otteeseen pöytää pitänyt, viimeisin tuotto 450e, oli lastenvaatteita suurimmaks osaks. Parhaiten menee halvat. Mieluummin ostetaan vaikka 3x 2e tuotetta, kun 2x 3e tuotetta. JA jos kalliimmat hinnat, jää enemmän tuotteita pöytään. Pienemmillä hinnoilla pöytä tyhjenee hyvin.

-ap-
Lasketteko jotenkin kun hinnoittelette ja keräätte tavaraa kirppikselle että saatte edes sen pöydän hinnan?
Helposti varmaan kertyy esim. vauvan vaatteista iso kasa mutta jos hinnat on 20-60snt ni eikai siitä kovin helpolla kerry pöydän summaa..

ggg
Mä oon just viemässä ja 62-74 cm vaatetta on 130 kpl, 80-86 cm vaatetta 60 kpl. vauvanvaatteet lähinnä 50 s kappala, isommat 1-3e. Eihän tosta nyt ihan hirveesti ylimääräistä jää, harkitsin jo että laittaisin huutikseen tosi halvat paketit, pääasia että pääsis eroon. Ens kerralla taidankin niin tehdä, nyt on jo pöytä varattu.

"annaa"
Lasketteko jotenkin kun hinnoittelette ja keräätte tavaraa kirppikselle että saatte edes sen pöydän hinnan?
Helposti varmaan kertyy esim. vauvan vaatteista iso kasa mutta jos hinnat on 20-60snt ni eikai siitä kovin helpolla kerry pöydän summaa..
Jos lähdetään siitä, että vauvan vaatteet on 0,50e-1e. Isommat vaatteet 1-2e. Tuotteita 100kpl 1e arvosta niin onhan se jo 100e. Tuotteita hinnoitellessa tuntuu että saat ehkä muutaman kympin kasaan, mutta kyllä se yllättää positiivisesti kun menekki onkin enemmän. Halvat, siistit lastenvaatteet on ne, mitkä parhaiten myy. Olen itse itsepalvelu kirpparilla töissä, ja välillä kauhistelenkin ohi menne pöytä katsellessa kun vaatteesta koitetaan pyytää samaa hintaa, kun mitä maksanut uutena. Erityisesti nämä merkit; pop, name it, ym, on ihan överi hinnoiteltuja käytetyksi vaatteeksi, jää siis myymättä. Jos paita maksaa uutena vaikka 7e, et sinä siitä käytettynä enää 5e saa. Se on vaan karu totuus.
Iso satsi euron tai kahden vaatetta tietää isompaa tuottoa!

"Rohmu"
Vuokrasin todella pienen paikkakunnan kirppikseltä "loosin" (15 €/vko) ja ekan viikon jälkeen myyntituotto oli 2 €! Myynnissä mulla vain lasten vaatetta (myös ulkovaatetta), yhdet monot, goretex-talvikengät jne. Kaikki hyväkuntoisia, siistejä, yhdellä lapsella olleita... En taida saada edes myyntivuokraa takaisin. Eikä hinnatkaan päätä huimanneet mielestäni. Alkaa tulla jo epätoivoinen olo, että minne lykkään nuo pieneksi menneet vaatteet, kun eivät edes kirppiksellä mene.

ggg
[QUOTE="Rohmu";23146789]Vuokrasin todella pienen paikkakunnan kirppikseltä "loosin" (15 €/vko) ja ekan viikon jälkeen myyntituotto oli 2 €! Myynnissä mulla vain lasten vaatetta (myös ulkovaatetta), yhdet monot, goretex-talvikengät jne. Kaikki hyväkuntoisia, siistejä, yhdellä lapsella olleita... En taida saada edes myyntivuokraa takaisin. Eikä hinnatkaan päätä huimanneet mielestäni. Alkaa tulla jo epätoivoinen olo, että minne lykkään nuo pieneksi menneet vaatteet, kun eivät edes kirppiksellä mene.[/QUOTE]

Kannattas ehkä satsata isomman kaupungin kirppikseen. Täällä menee kyllä, tosin pöytävuokrakin on 37e/vko.

:)
Mä sain ekalla kerralla 320 euro mynnissä 50 cm - 86 cm vaatteita, vähän astioita...2. kerralla sain 260 euroa silloin oli 80 cm-> ylöspäin vaatteita ja vähän kotitalousroinaa ja viikon oli molemmilla kerroilla pöydän hinta 32 euroa

pienellä paikkakunnalla
[QUOTE="Rohmu";23146789]Vuokrasin todella pienen paikkakunnan kirppikseltä "loosin" (15 €/vko) ja ekan viikon jälkeen myyntituotto oli 2 €! Myynnissä mulla vain lasten vaatetta (myös ulkovaatetta), yhdet monot, goretex-talvikengät jne. Kaikki hyväkuntoisia, siistejä, yhdellä lapsella olleita... En taida saada edes myyntivuokraa takaisin. Eikä hinnatkaan päätä huimanneet mielestäni. Alkaa tulla jo epätoivoinen olo, että minne lykkään nuo pieneksi menneet vaatteet, kun eivät edes kirppiksellä mene.[/QUOTE]

Samanlaisia kokemuksia mullakin. Ekalla kerralla tuottoa tais jäädä 20 euroa, nyt mulla on myyntipaikka 27 euroa / 10 pv ja taidan jäädä miinukselle. Ja mielestäni en ole ylihinnoitellutkaan (hinnat 0,50 - 2 euroa)...

"vieras"
En ole koskaan ymmärtänyt näitä, jotka tienaa satoja euroja viikosta, että mitä kummaa ne oikeen myy ja millä hintaa. Joukossa on pakko olla jotain 15-20 €n vaatteitakin, jos noin kovat myyntituotot saa. Itse olen saanut jonkun hikisen 20 € vko käteen pöytävuokran jälkeen :(. Myyn silitettyjä ja siistejä vauvanvaatteita, mutta koska joukossa ei ole Me&I:ta eikä Bamsea, ei vaate liiku kirpparilla. Olen yrittänyt myydä kirjoja, astioita ym kodin tavaraa, hintaan 1-2 €, kaikki
saa kotiin kantaa takaisin...:(

"vieras"
Meillä on tuossa iso lähikirppis, jossa on tullut käytyä ostamassa.
Olen kiinnostunut jos;
paikan kohdalla lukee selkeästi minkä koon vaatteita on myynnissä ja tytön vai pojan ja vielä parempi jos ne on pinottu koottain tai koon mukaan laatikoissa. Iso plussa on myös hintalapussa oleva vaatteen koko, ettei tarvitse katsoa aina ensin suoraan sitä kokoa vaatteesta vaan näkee sen hinnan kanssa samalla.
Sitten hinta-laatusuhteen täytyy täsmätä. Jos pöydällä paljon kalliita vaatteita hintaansa nähden en viitsi katsoa muitakaan kun nekin luultavasti ylihinnoiteltu. Ehjästä, puhtaasta ja sopivan hintaisesta laatuunsa nähden voi maksaakin.
Likaisista vauvanvaatteista en maksaisi sitä 20snt:kään. Huutiksessa olen saanut pakettina myytynä huonokuntoisista jonkun verran ja ostaja ollut tyytyväinenkin. Siis kunhan hinta kohdallaan niin huonotkin menee kaupaksi jollekin joka niitä tarvitsee. Kyseessä paljon nyppyjä, pikku tahroja ja hyvin pieniä saumareikiä tms.
Viimeisimmät omat löytöni; Elle, Gap, timberland, h&m ja kallein noista elle 2e ja muut 50snt ja 1e ja timberlandia lukuunottamatta kuin uusia.

kirppisbimbo
Kyllä kirppiksellä saa helposti satoja euroja, jos on vaikka kaksi kasvavaa lasta,joille ostetaan suht paljon vaatteita, ja näitä myydään pari kertaa vuodessa. Tietenkin jos lapsilla on vain vähän vaatteita, ne kuluvat, eikä niistä saa sitten hyvää hintaa.

Ja paikka vaikuttaa varmasti! Tuntuu täällä pk-seudulla ainakin kauppa käyvän ja tuossa lähikunnissa. Varsinkin lastentarvikekirpputoreilla saa hyvin rahaa, koska siellä kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Lisäksi lastenkirppiksillä käy paljon ihmisiä, jotka eivät halua käydä tavallisilla kirppareilla penkomassa turhia kamoja.

Pienillä paikkakunnilla tietenkin vaikeampaa saada myytyä. Silloin kannattaa käyttää huutista, jos vaatteet/tavarat ovat hyviä.

Mä ainakin tienaan kivasti lisärahaa kirppismyynnillä, ja tiedän monta muutakin, jotka tienaavat.

Oletteko saaneet kuinka hyvin myytyä aikuisten vaatteita, kirjoja, dvd:itä? Kun lastenvaatteet tuntuu myyvän parhaiten.
Dvd:t menevät todella hyvin, jos hinta on kohdallaan. Eli olen myynyt normaali-dvd:t 2e ja tupla-dvd:t 3e.

Myös lastenvaatteet menevät. Tosin ne on laitettava siististi esille, esim kokojen mukaan laatikoihin. Ja hinnat eivät saa olla liian kalliita, esim 0,50-2e on ok.

Omia vaatteitanikin olen saanut jonkin verran myytyä. Ne menevät parhaiten kaupaksi,kun ovat rekissä roikkumassa. Ja rekki ei missään tapauksessa saa olla liian täynnä! Liian täyteen sullottuja rekkejä ei monikaan jaksa penkoa. Hinnat mulla on niissäkin ollut noin 0,50-3e.

Ja varmaan sanomattakin on selvää, että vaatteiden on oltava ehjiä ja puhtaita. Yksikin rikkinäinen/tahrainen/liian pesunukkainen vaate voi pilata koko pöydän myynnin. Eli semmoisia pöytiä ei huvita penkoa ollenkaan, joissa yleisilme on vähänkin epäsiisti.

Tuommoisilla hinnoilla olen saanut 300-400e/2 viikkoa.

Ei kai kukaan mene myymään (ja näkemään vaivaa), jos ei ole realistista mahdollisuutta saada voittoa. Silloinhan kannattaa tavara lahjoittaa pois.

Mutta satojen eurojen myyntiin täytyy olla tavaraa, tai arvokkaampia & suosittuja artikkeleita. Esim suksia/pyöriä/ulkovaatteita/kenkiä/kodinkoneita/huonekaluja/arvokkaampia astioita. Onhan se fakta että 50 sentin tuotetta pitää olla 200kappaletta 100euron tulokseen. Ei mullakaan ole lastenvaatteita niin hirveästi että jatkuvasti voisi isoa tuottoa tehdä myymällä tavaraa pilkkahintaan. (Ja maksaahan se tarpeettoman tavaran haaliminen).

Positiivisena uutena paikkana olen kokenut FB:n kirppikset, missä olen nopeasti myynyt kalliimpia lastentarvikkeita kuten ulkovaatteita, rattaita, tms. Ja kulut nolla.

Viimeksi muokattu:
"dee"
Mulla on yhden kerran ollut pöytä kirppiksellä ja sain pöydän jälkeen vielä n. 100€.
Vauvan vaatetta, kotijuttuja sekä muutama juttu joiden hinnat oli 10€ ja 15€.
Lisäksi oli aika monia 4-6€ juttuja, mm. siistejä tuplapussilakanaa, verhoja, pöytäliinoja.

Nyt on suunnitelmissa ottaa taas pöytä, mutta täytyy keksi jotain jolle hinnaksi sopii jotain kympin luokkaa jotta jää vielä itsellekiin jotain :)

Kirppiksellä jolla käyn ni on ollut kuukausia samoja tavaroita (mm. laukku ja taulu), eikä tosiaan pöydässä juurikaan tavarat vaihdu.
Silti silloin kun itse pöytää varasin ni oli niin täyttä etten voinut saada pöytänumeroa yhtään sovittua aikasemmin kun ei ollut tyhjää, ni tuskin kirppiksen pitäjäkään hautoo omia roiniaan useassa pöydässä..
Eikai voi olla kannattavaa vai saako tutut erikoisetuuksia pöytien suhteen? :)

sdh
Wau, tuohan on hieno systeemi! Kerro lisää?
vekarakirppiksen sivuilta:

"MYYNTITAKUU!
Meillä kauppa käy niin hyvin, että tarjoamme kaikille pöydän vuokraajille viikon myyntitakuun.
Myyntitakuu tarkoittaa, että myyntisi kattaa vähintään myyntipaikan vuokran.
Eli jollei viikon aikana myyntiä ole kertynyt jostain syystä myyntipaikan hinnan verran, palautamme sinulle myyntisi ja vuokran välisen erotuksen.
esim. jos myyntisi olisi vain 30€ ja vuokra 35€/vko palauttaisimme sinulle 5€
Enää ei tarvitse miettiä jääkö tappiolle pöytää vuokratessa!!!!"

Pitäs varmaan lähteä kirppikselle nyt itsekin, saa varmaan rauhassa katsella näillä pakkasilla :D

Aiemminkin oon tälläistä kommentoinut, mutta laitetaanpas taas..

Itsellä oli juuri 12 päivää (34€/6vrk) ja käteen sain 511€ (yhteensä siis myyntiä 579€). Hinnat oli 1-4€ suurimmaksi osaksi, muutama 0,5€ tuote oli myös mukana. Bodyt 1-2€ (pari uutta oli 3€), paidat 1-2€, housut 1-2,5€, mekot/tunikat 1,5-3,5€, takit 2-5€, haalarit (erittäin hyväkuntoiset) 15-20€, pipot 1€. Mukana oli myös leluja, kirjoja (aikuisten ja lasten), videoita, dvd:tä, sisustuskamaa, aikuisten takkeja (3-5€).
-Päivittäin kävin siivoamassa
-vein tavaroita lisää n.5 kertaa
-koreissa tavaroita, melkein kaikki vaatteet henkareissa (lisäsin omaan loosiin 2 tankoa että sain lisää tankotilaa)
-tuotteet oli puhtaita/siistejä. Likaisia/tahraisia en laittanut myyntiin. 2 tuotteessa oli pienipieni tahra josta mainitsin hintalapussa (ainahan joku tahra voi jäädä vahingossa huomaamatta)

Mä vien Tenavatamineeseen jossa myös myyntitakuu. Viikon paikka muistaakseni 28 euroa. Mulla on ihan tavallisia halvempia vaatteita ja joukossa myös Meandia, PoPia sun muuta. Aina joku arvokkaampi juttu, kuten Ruskovillan haalari, ulkovaatteita, itkuhälytin tai vastaavaa. Viikosta saan yleensä 100-200 euroa. Tuossa 200 eurossa on yleensä jo enemmän kalliimpia mukana. Poikien vaatteet liikkuu huonommin, vaikka ois miten hyviä.

HippuTAR

Mä asun pienellä paikkakunnalla ja täälä on pieni työttömien yhdistyksen pitämä kirppis. Mulla on muutaman kerran ollut sielä pöytä. Minkäänlaiset vaatteet ei sielä mene kaupaksi. Lelut, astiat, kirjat ja ylipäänsä kaikki tavara menee kuitenkin aika hyvin.

Yhteistyössä