Kirppismestari vähänkäytetty.fi

  • Viestiketjun aloittaja Pilipalipam
  • Ensimmäinen viesti
Pilipalipam
Onko kenelläkään kokemusta kirppismestarina toimimisesta vähänkäytetty.fi palvelussa. Olen ilmoittautunut siihen mukaan ja kiinnostaisi muiden kokemukset.

Eli saako itse vaikuttaa paljonko kuvattavia vaatteita tulee?

Paljonko tienaat? Ja kuinka paljon teet töitä viikossa? Oletko tyytyväinen?

Itse kaipaa lisätienestiä opiskelujen ohessa ja siksi homma kiinnostaa.
 
vierailija
Onko kenelläkään kokemusta kirppismestarina toimimisesta vähänkäytetty.fi palvelussa. Olen ilmoittautunut siihen mukaan ja kiinnostaisi muiden kokemukset.

Eli saako itse vaikuttaa paljonko kuvattavia vaatteita tulee?

Paljonko tienaat? Ja kuinka paljon teet töitä viikossa? Oletko tyytyväinen?

Itse kaipaa lisätienestiä opiskelujen ohessa ja siksi homma kiinnostaa.
No ainakin nykyään käy tuolla tosi surkeasti kaupaksi siistitkin vaatteet, joten en sen pohjalta odottaisi kauheasti. Ne mitä tällä hetkellä menee, menee myöskin usein vasta hinnanalennusten jälkeen, vaikka hinta ei aluksikaan olisi ollut korkea uudestakaan tuotteesta. Muutenkin mennyt tosi toimimattomaksi, esim. takaisinlähetys kesti heiltä jälleen 2kk! Pari vuotta sitten siellä sai vielä hyvin kaupaksi, nyt tilanne eri. Ja kun myynnissä paljon sen kuntoista tavaraa, jota en itse edes lahjoittaisi (venyneitä vanhoja t-paitoja ym ym), niin mitäs jos sun erä on sitten pelkkiä niitä? Senverran nimittäin perehdyin hommaan, että kävin lukemassa heidän sivulta miten tulo muodostuu eli pelkästään toteutuneista myynneistä.
 
PILIPALIPAM
No ainakin nykyään käy tuolla tosi surkeasti kaupaksi siistitkin vaatteet, joten en sen pohjalta odottaisi kauheasti. Ne mitä tällä hetkellä menee, menee myöskin usein vasta hinnanalennusten jälkeen, vaikka hinta ei aluksikaan olisi ollut korkea uudestakaan tuotteesta. Muutenkin mennyt tosi toimimattomaksi, esim. takaisinlähetys kesti heiltä jälleen 2kk! Pari vuotta sitten siellä sai vielä hyvin kaupaksi, nyt tilanne eri. Ja kun myynnissä paljon sen kuntoista tavaraa, jota en itse edes lahjoittaisi (venyneitä vanhoja t-paitoja ym ym), niin mitäs jos sun erä on sitten pelkkiä niitä? Senverran nimittäin perehdyin hommaan, että kävin lukemassa heidän sivulta miten tulo muodostuu eli pelkästään toteutuneista myynneistä.

Juuri sillä homma alkoikin epäilyttää. Olen myynyt itse tuotteita palvelussa useita vuosia, joten homma on sinällään tuttu. Olen huomannut juuri sen, että nykyään ei tuotteet meinaa kaupaksi mennä. Ennen meni kuitenkin reippaasti yli puolet myyntierän tuotteista. Nykyään jää kyllä alle puoleen, vaikka mielestäni tuotteet joita myyn ovat ihan perus käyttökuntoista.

Ja juuri kokemuksia kaipaan siksi, että tietäisin että laittaako ihmiset tuon myy helposti tavan kautta ne kaikkein kauheimmat rytkyt joista ei kuitenkaan mitään rahaa saa. Säästyvät itse vaivalta ja saavat sitten hyvällä tuurilla muutaman euron jos jotain sattuukin menemään kaupaksi. Kirppismestarille jää sitten tuotteiden lisäämisen vaiva ja vaivanpalkaksi ei saa mitään.


Toivottavasti saisi tähän vielä kommentteja joltakin joka on toiminut tai toimii kirppismestarina.
 
vierailija
Sorry ei ole ”mestaruuksista” kokemusta mutta myyntiin kommentoin. Myin viimeksi reilu vuosi sitten, ja meni tosi nihkeästi kaupaksi. Aiemmin kauppa käynyt ihan ok. Päätin pitää vähän taukoa. Nyt päättymässä just muyntiaika ja tällä kertaa olen todella hyvin saanut tavaraa kaupaksi, noin 60 juttua oli myynnissä ja niistä taitaa jäädä alle 10 myymättä. Ainoa vaan, että mitään ihan pientä ei voi enää laittaa, esim. jostain lasten paidoista tein paketteja. Enemmän niistä saisi, jos viitsisi kirppikselle lähteä myymään. Mutta siis oikein tyytyväinen olen taas hommaan.
 
vierailija
Sorry ei ole ”mestaruuksista” kokemusta mutta myyntiin kommentoin. Myin viimeksi reilu vuosi sitten, ja meni tosi nihkeästi kaupaksi. Aiemmin kauppa käynyt ihan ok. Päätin pitää vähän taukoa. Nyt päättymässä just muyntiaika ja tällä kertaa olen todella hyvin saanut tavaraa kaupaksi, noin 60 juttua oli myynnissä ja niistä taitaa jäädä alle 10 myymättä. Ainoa vaan, että mitään ihan pientä ei voi enää laittaa, esim. jostain lasten paidoista tein paketteja. Enemmän niistä saisi, jos viitsisi kirppikselle lähteä myymään. Mutta siis oikein tyytyväinen olen taas hommaan.

Kiitos kuitenkin kommentista. Hyvä että myynti on parantunut.
 
vierailija
Onko kenelläkään kokemusta kirppismestarina toimimisesta vähänkäytetty.fi palvelussa. Olen ilmoittautunut siihen mukaan ja kiinnostaisi muiden kokemukset.

Eli saako itse vaikuttaa paljonko kuvattavia vaatteita tulee?

Paljonko tienaat? Ja kuinka paljon teet töitä viikossa? Oletko tyytyväinen?

Itse kaipaa lisätienestiä opiskelujen ohessa ja siksi homma kiinnostaa.
Hei, vastaan nyt kun kyselyn huomasin. Itseasiassa etsiskelin myös muiden mestareiden kokemuksia vartaillakseni omiiin. Olen ollut kirppismestarina noin puoli vuotta ja laittanut myyntiin ehkä 6 vaatepakettia. Nyt kasassa on reilu 100 €, josta itse saisin muutaman kympin jos kotiuttaisin.
Kauppa ei käy, vaikka hinnat maltilliset. Aina tulee lisäksi pari euroa / tuote vähänkäytetyn osuutta. Eli jos joku paita on kirppiskaupassa arvioni mukaan 4 € arvoinen, niin hinnaksi laitan 2€. Tästä jää minulle 1€ josta vähennetään 0,3 € logistiikkamaksua. 0,7 €: sta maksan ALV: in ja laskutusyhtion kulut sekä verot.
Pääsääntöisesti myyntiin tulee ihan hyvää tavaraa, mutta nyt pienin myyntiin otettava erä on 100 kpl. Mielestäni on kova homma ottaa kuvat ja merkata vaatteet, sekä kirjata ne myyntiin. Tuntipalkaksi olen laskenut itselleni noin 2 €.
 
vierailija
Hei, vastaan nyt kun kyselyn huomasin. Itseasiassa etsiskelin myös muiden mestareiden kokemuksia vartaillakseni omiiin. Olen ollut kirppismestarina noin puoli vuotta ja laittanut myyntiin ehkä 6 vaatepakettia. Nyt kasassa on reilu 100 €, josta itse saisin muutaman kympin jos kotiuttaisin.
Kauppa ei käy, vaikka hinnat maltilliset. Aina tulee lisäksi pari euroa / tuote vähänkäytetyn osuutta. Eli jos joku paita on kirppiskaupassa arvioni mukaan 4 € arvoinen, niin hinnaksi laitan 2€. Tästä jää minulle 1€ josta vähennetään 0,3 € logistiikkamaksua. 0,7 €: sta maksan ALV: in ja laskutusyhtion kulut sekä verot.
Pääsääntöisesti myyntiin tulee ihan hyvää tavaraa, mutta nyt pienin myyntiin otettava erä on 100 kpl. Mielestäni on kova homma ottaa kuvat ja merkata vaatteet, sekä kirjata ne myyntiin. Tuntipalkaksi olen laskenut itselleni noin 2 €.
Mäkin olen miettinyt tota ja ilmoittauduinkin. Harmi, että ei ole toiminut kun niiden vaatteiden kuvaamisessa ja hinnoittelussa on kuitenkin aikamoinen työ!
 
vierailija
Kirppismestarina työnkuvassa on tärkeää huolella kuvata tuotteet siisteinä oikeanlaista, sopivaa taustaa vasten.
Tärkeää on myöskin olla tarkka ilmaisussa tuotteiden osalta. Jos on kenkiä, tossuja, kuminauhoja housuissa jne, pohjien tarkastus pitäviksi ja kestäviksi on tärkeä ilmaista myös. Kuminauhaisten vyötärö on tärkeä testata ja ilmoittaa kestäväksi. Nämä kaikki on hyvä lisätä lisätietoihin tagilla, jotta muidenkin maiden kansalaiset saavat omalla kielellään tiedot tuotteista. Kyllä kirppismestarin työssä harjaantuu ja kauppakin varmasti virkistyy raikkailla ilmoituksilla ja kauniilla kuvailmaisuilla, tarkentavilla ilmoituksilla tuotteista.

Alkua sujuvoittamaan riittävästi henkareita, järjestelylaatikoita, tanko tai useampi, pöytätilaa, teippirullia, numerointia varten joko teippiä tai muu sujuvaa merkintäpahvia/paperia ja hyvä kynä, muovipusseja tai pieniä lastikkapusseja. Kahvikupponen:)

Kannustan kokeilemaan rohkeasti!
 
vierailija
Olen nyt toiminut mestarina vuoden verran. Itse otan vain n. 200 tuotetta per kk. Yleensä kaikkien verojen jne. jälkeen tilille tulee semmonen 80€ kk. Olen huomannut, että ihmiset lähettävät paljon roskiskamaa ja vaikka vähänk varastolla muka erät käydään läpi, niin silti mestarille tulee myös paljon hylättävää tavaraa. Koko ajan kasvaa vaatimukset mestarin suhteen mutta myyjät saavat silti lähettää rikkinäisiä ja likaisia tuotteita. Jonkinlaista sanktiota toivoisin myyjille, jotka roskansa meille lähettää. En suosittele.
 
vierailija
Olen nyt toiminut mestarina vuoden verran. Itse otan vain n. 200 tuotetta per kk. Yleensä kaikkien verojen jne. jälkeen tilille tulee semmonen 80€ kk. Olen huomannut, että ihmiset lähettävät paljon roskiskamaa ja vaikka vähänk varastolla muka erät käydään läpi, niin silti mestarille tulee myös paljon hylättävää tavaraa. Koko ajan kasvaa vaatimukset mestarin suhteen mutta myyjät saavat silti lähettää rikkinäisiä ja likaisia tuotteita. Jonkinlaista sanktiota toivoisin myyjille, jotka roskansa meille lähettää. En suosittele.
Itse lähettänyt pari kertaa kuvattavaksi myyntiin tuotteita,mm.uuden uimapuvun,jonka hinnaksi oli laitettu 3€.Kaikki muutkin oli hinnoiteltu alle kirppishintojen,eikä todellakaan ollut huonokuntoisia vaatteita.En saanut niistä juuri mitään rahaa.Vien ennen oikealle kirppikselle ja loput keräyspisteisiin
 
vierailija
Nythän siihen hommaan tuli uudistus ja emme laita enää halvimpia myyntiin, jotta voittoa tulisi enemmän ja mestarina toimiminen olisi kannattavampaa. Eli tuotteet jotka on halvimpia pitäisi hylätä, jos niistä ei saa järkevää settiä tehtyä. Itse ottanut n 200 tuotetta/kk. Mutta nyt pitänyt hieman taukoa.
Viimeisimmät paketit on ollut sellaisia, joista myyntiin on mennyt vain puolet koska muut olleet joko aivan eläinten karvoissa tai täysin hajalla. Mutta nyt kun sallittu hintaraja (olikohan 10€) tuli, luulisi tulevan parempaa tavaraa.
 
Pimpelipompom
Ei ole eriä vielä tullut. Toivottavasti tulisi. Olen tykännyt hommasta paljon. Ja vuoden verran on tullut tehtyä. Vuoden aikana on tullut oppittua hommasta jo melko paljon. Alkuun tienesti ei päätä huimannut mutta kun oppi tunnistamaan millä hinnalla mikäkin menee ja mitkä tuotteet menee niin on tullut tienattuakin enemmän. Tärkeää on muistaa tarkka kuva ja kuvaus tuotteesta. Kuvaukseen olisi hyvä laittaa mitat(Eri valmistajalla mitat voi olla erilaiset vaikka tuote olisikin samaa kokoa) tai ainakin olisi hyvä kertoa millaista mallia kyseinen tuote on. (Väljä,tiukka, vartaloa myötäilevä, joustava..jne )Ja uudistus on kyllä hyvä koska aiemmin tullut tuotteita jotka menee ehkä kaupaksi mutta ei ehkä ole tienaamisen kannalta kannattavaa kirppismestarille ja myyjälle. Nuo tuotteet on hyvä myydä itse.
 
vierailija
Mä olen vasta aloitellut syksyllä kirppismestarointia ja ottanut vastaan muistaakseni viisi tai kuusi erää. Yksi meni suoraan hylkyyn - oli yli 100 kpl mummon vintiltä kaivettua rompetta, siis aivan kamalia ja haisevia niin että koko kämppä lemusi. Melkein aloin itkemään kun ajattelin että tätäkö tää tosiaan on 😂 Mutta muut erät olleet ihan suht ok ja tosissaan kivaa puuhaa… olen siis ihan hyväpalkkaisessa työssä mutta lapset jo lähteneet pesästä ja luppoaikaa on niin ajattelin että miksei, ja olen aina tykännyt kirppistelystä. Ansaintamielessä tätä ei kyllä kannata tehdä mutta kiva harrastus mistä voi vähän tienatakkin. Huomannut kyllä miten hyvää vaatetta ihmiset lähettää ja tilannutkin vähänkäytetyltä muutaman kerran enkä ole pettynyt. Nyt olisi mukava saada uudistuksen jälkeinen kirppismestarierä mutta tuntuu kestävän…
 
vierailija
Tuo isompiin laatikoihin siirtyminen teki sen, että mä en voi ottaa tavaraa vastaan enää entiseen malliin. Viime kevääseen verrattuna voin tehdä enää noin 40% siitä, mitä mä tein silloin, vaikka aikaa ja haluja olisi. Kun Postilla on maksimikoko postipaketille 60x60x100 cm, on laatikot valittu sen mukaan. Mutta fiksumpaa olisi ollut huomioida, että postipaketin yläpainoraja on 35 kg, ja tuon kokoista laatikkoa ei voi pakata kuin suunnilleen puolilleen, ettei raja ylity. Niinpä nuo jättimäiset laatikot on käytännössä puoliksi tyhjiä saapuessaan. Tässä siis kuljetetaan ja varastoidaan (kirppismestarin kotona) 50 % pelkkää ilmaa. Lopputulos: jos otan kahdelle viikolle 200 vaatetta työstettäväksi, mulla on VIISI noita jättilaatikoita täällä kotona pinottavana. Aiemmin sama määrä meni tilaan, joka oli ainakin puolet pienempi, ja oli helpompi varastoida useampaan kohtaan huushollia.

Firman kannalta varmaan on ihan se ja sama onko heillä 400 vai 4000 tyyppiä tekemässä, eli jos yksittäinen kirppismestari voikin tehdä käytännön syistä vähemmän, niin otetaan sitten vain uusia remmiin. Kuitenkin kun kirppismestarin kannalta miettii, niin syö kyllä motivaatiota.
 
vierailija
Itse myynyt nyt kirppis mestarina tuotteita jo elokuusta asti ja huomannut että vaikka myyntiä olisi ja rahaa pitäisi saada niin ukko.fi ja vähänkäytetyn yhteistyö kuvio on todella hidasta nyt viimeisin maksu on laitettu tulolleen 26.10 eikä palkkaa näy vieläkään. Sama oli viime rahojen kanssa kestää ja kestää... En siis enää suosittele sitä oman kokemuksen kautta kenellekään ja kun myynti ajat tuotteille joita olen sinne laittanut loppuu niin en kyllä jatka sopimusta. Uusia vaatteita en ole laittanut myyntiin enää kuukauteen...koska paketti koot muuttui niin isoiksi ettei posti meinannut tulla paketteja hakemaan minulta pois. Eli en voi suositella kenellekään...
 
vierailija
Itse myynyt nyt kirppis mestarina tuotteita jo elokuusta asti ja huomannut että vaikka myyntiä olisi ja rahaa pitäisi saada niin ukko.fi ja vähänkäytetyn yhteistyö kuvio on todella hidasta nyt viimeisin maksu on laitettu tulolleen 26.10 eikä palkkaa näy vieläkään. Sama oli viime rahojen kanssa kestää ja kestää... En siis enää suosittele sitä oman kokemuksen kautta kenellekään ja kun myynti ajat tuotteille joita olen sinne laittanut loppuu niin en kyllä jatka sopimusta. Uusia vaatteita en ole laittanut myyntiin enää kuukauteen...koska paketti koot muuttui niin isoiksi ettei posti meinannut tulla paketteja hakemaan minulta pois. Eli en voi suositella kenellekään...
Olen pitänyt tästä useamman kuukauden excelissä omaa seurantaa, ja näyttää siltä että Ukko.fi kyllä toimii kuin junan vessa ihan päivälleen samalla aikataululla joka kerta, mutta maksajapäässä on koko ajan lisääntyvää hitautta.
 
vierailija
Itse myynyt nyt kirppis mestarina tuotteita jo elokuusta asti ja huomannut että vaikka myyntiä olisi ja rahaa pitäisi saada niin ukko.fi ja vähänkäytetyn yhteistyö kuvio on todella hidasta nyt viimeisin maksu on laitettu tulolleen 26.10 eikä palkkaa näy vieläkään. Sama oli viime rahojen kanssa kestää ja kestää... En siis enää suosittele sitä oman kokemuksen kautta kenellekään ja kun myynti ajat tuotteille joita olen sinne laittanut loppuu niin en kyllä jatka sopimusta. Uusia vaatteita en ole laittanut myyntiin enää kuukauteen...koska paketti koot muuttui niin isoiksi ettei posti meinannut tulla paketteja hakemaan minulta pois. Eli en voi suositella kenellekään...
Siis miten siinä voi niin kauan kestää? Tuostahan jo tosi paljon aikaa! Minulla on muutama satanen nyt tienattuna, mutta en ole vielä niitä tilittänyt ukko.fin kautta. Saas nähdä ehdinkö niitä rahoja koskaan saadakaan vai kaatuuko koko vähänkäytetty ennen sitä…
 
vierailija
Siis miten siinä voi niin kauan kestää? Tuostahan jo tosi paljon aikaa! Minulla on muutama satanen nyt tienattuna, mutta en ole vielä niitä tilittänyt ukko.fin kautta. Saas nähdä ehdinkö niitä rahoja koskaan saadakaan vai kaatuuko koko vähänkäytetty ennen sitä…
Mulla ei ole koskaan mennyt noin kauan kun jo useamman kuukauden olen tätä tehnyt. Nyt enimmillään noin kaksi viikkoa on mennyt,kannattais varmaan tuon edellisen vähän kysellä asiasta jos noin pitkään alkaa kestämään.
 
vierailija
Vähän kyllä harmittaa tuo kun siirryttiin isoihin laatikoihin. Vievät ison tilan ja yhteen laatikkoon mahdu edes kovin paljoa. Esim jos vaikka ottaisi 500 kpl määrän niin isoja laatikoita tulisi 6-9kpl. Jos ne tulisi vaan omissa laatikossaan olisi helpompi saada paketit mahtumaan.
 
vierailija
Vähän kyllä harmittaa tuo kun siirryttiin isoihin laatikoihin. Vievät ison tilan ja yhteen laatikkoon mahdu edes kovin paljoa. Esim jos vaikka ottaisi 500 kpl määrän niin isoja laatikoita tulisi 6-9kpl. Jos ne tulisi vaan omissa laatikossaan olisi helpompi saada paketit mahtumaan.
Kun tätä harmittelin heille niin sain tähän ongrlmaan sen neuvon,että purkaisi ne isot päällilaatikot liitoksistaan niin saa ne litteäksi,ja sitten kun lähettää takasinpäin niin teippaisi ne jälleen kasaan.Taas yksi lisävaihe josta ei saa korvausta,siinä menee aikaa yllättävästi kun alkaa noita useampia askarrella.
 

Yhteistyössä