Kirppisiltä jää ostamatta paljon kivja vaatteita kun myyjät laittaa hintalapun kiinni hakaneulalla suuraan kankaaseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toinen, mitä moni harrastaa, on hintalapun kiinnittäminen nitojalla vaatteen etuosaan. Siitäkin jää trikoovaatteeseen isot reijät. Ja sama juttu myös sen hinnoittelupistoolin kanssa...pitäisi pistellä saumaan, kokolappuun tai pesulappuun, eikä siihen kankaaseen, sillä siihen jää reikä.

Useamman kertaa on käynyt niin, että myyjä on pistänyt hintalapputarransa tai maalarinteipin esim. LP-levyn kuoreen kiinni ja kassan ottaessa sitä pois on pinnoite revennyt ja (kalliskin) levy jäänyt ostamatta.

Tuo on kyllä tosi ärsyttävää tosiaan itse kun olen ollut myyjänä kiinnitän hintalaput juurikin
kokolappuun tai vastaavaan.
Taisinpa Kerran keskustella erään kirppiksen pitäjän kanssa siitä jääkö niitä reikiä vai ei.
Pitäjä oli sitä mieltä ettei reikiä jää...

Jos käytän hakaneuloja laitan ne esim. lasten ulkovaatteissa "nappilistaan" tai saumaan. Ihan kaikissa ei pelkällä hintalapulla pysy kiinni (meidän kirpparilla siis niitä viivakoodillisia tarralappuja). Itse tykkään laittaa vatteisiin samaan kohtaan (esim. oikea yläkulma) sen hintalapun. Helpompi selata vaatteita (rekissä olevia siis) jos koko ja hintatiedot löytyvät nopeasti samasta kohdin =)

[QUOTE="vieras";28738548]se reikä mikä siitä tulee lähtee pois kun kerran pesee vaatteen[/QUOTE]

Jos vaatteeseen tosiaan tulee reikä, ei se lähde pesussa pois. On toki kankaita, joissa se kudonta antaa ns. myöden ja pesussa se taas oikenee, mutta jos vaatteeseen tulee ihan kunnon reikä, se reikä on ja pysyy siinä myös pesun jälkeen.

Itse kiinnitän kyllä valitettavasti kankaaseen, usein nitojalla. Syynä ihan se, että kun varkaudet on lisääntyneet huimasti kirppiksillä ja nuo koko-/pesulaput on helppo vain saksia irti.

Mutta kun niitin irroitta nätisti, niin ei reikiä kyllä jää...tai ainakaan silmällä huomaa.

Kiinnitän aina myös suoraan kankaaseen, kylläkin sinne niskalapun kohdille. Lapuissa ne ei pysy kunnolla. Ei niistä reikiä jää, kun sen niitin taittaa nätisti auki kun ottaa hintalappua pois, sit vielä pesu ja tarvittaessa höyrysilitys.

Mulla ainakin mennyt vaatteet ihan hyvin. Justiinsa meni jokaikinen vauvanvaate mitä myyntiin vein.

Riippuu paljon materiaalista. Ohut trikoo hajoaa täysin, jos sitä rupeaa hakaneulalla sörkkimään, ja se reikä lähtee sitten leviämään. Jostain paksummasta kankaasta sitä reikää ei välttämättä huomaakaan, tai ainakaan se ei leviä.

Yhteistyössä