Kirpparijaotteluun apuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jako

Vieras
Meillä on 1,5 v kaksoset (tyttö ja poika) ja 5 v tyttö. Myyn nyt kirpparilla heidän vaatteitaan, meillä on nyt lapsiluku täynnä.

Eli kysymys kuuluu: kun jaottelen vaatteet pöydälle koreihin, niin laitanko erikseen pojan ja tytön vaatteet, vai kokojen mukaan? Osa on ns. neutraalejakin vaatteita, joita kumpikin voi käyttää.

Pöytään ei mahdu loputtomasti, 5 koria ylätasolle joten koot/lajit olisivat kätevämmät. Tyyliin vastasyntyneelle, 62-68 bodyt, 74-80 bodyt, potkupuvut, haalarit... Alhaalle ja hyllylle toki saa jotakin, mutta eniten menee tuosta pöytätasoista. Hyllylle tulee tarvikkeita + 1 kori sukat/tumput/hatut.

Mä sanoisin että kaikki kalliimpi tai siistimpi kama henkareihin, iästä riippumatta. aloitat vas. laidasta laittamalla ensin siistimmät vauvanvaattet+ ulkohaalarit, tms. Sen jälkeen isomman lapsen vaatteet aloittaen kans niistä siistimmistä vaatteista ja ihan oikeeseen reunaan ison tytön ulkohaalarit, tms. koska ovat aika pitkiä niin keskellä pöytää veis hirveesti näkyvyyttä.

Jos sulla on isomman tytön vaatteita jotka on tosi kuluneita ja pidettyjä niin pistä yksi penkomislaatikko. Mä pistin kanssa ja isolla tekstin " tytölle 86-104cm", meni tosi hyvin kaupaksi.

Alhaalle kannattaisin esim kengät, just asusteet jossain laatikossa, tms.

Alkuperäinen kirjoittaja miltä kuulostaa?;22052124:
Jos sulla on isomman tytön vaatteita jotka on tosi kuluneita ja pidettyjä niin pistä yksi penkomislaatikko. Mä pistin kanssa ja isolla tekstin " tytölle 86-104cm", meni tosi hyvin kaupaksi.

siis teksti meni " tytölle 86-104cm, 20-50 snt"

Mä laittaisiin koon mukaan koreihin. Esim 62-68 senttiset, sekaisin tytön ja pojan vaatteet. Näin siksi, että värin perusteella erottaa helposti onko tytön vai pojan, mutta koon tarksitaminen on paljon hankalampaa.

Sulla on varmaan aika paljon sitä vaatetta, joten ei ehkä kannata kaikkea kipata sinne kerralla. Ylitäyttä pöytää on hankala penkoa. Henkareille parhaimmat tietysti.

No voit joko laittaa pienempien vaatteet yhteen tai erikseen. Mulle on oikeestaan ollut ihan sama, onko ne yhdessä vai erikseen. Tärkeintä on, että vaatteissa lukee hintalapussa KOKO. Mielellään hintalaput SAMAAN paikkaan. Ja ei pilata vaatteita iskemällä hinnoittelijalla vaatteen läpi (nähty jopa vauvojen bodeissa!). Raskaanaolevana sanoisin, että elkää laittako niitä vauvan vaatteita sinne alas..kun niitä on vaikea penkoja mahan kanssa ja me mahalliset niitä pengotaan.

Isomman tytön vaattee kannattaa laittaa erikseen. Ja laita niihin koreihin laput mitä siellä on ja mitä kokoa. Näin se on tosi helppoa, mukava mennä katsomaan mitä löytyy. Sitten hinnat sopiviksi.

Mulla jää joskus pöytä kokonaan katsomatta, jos nään siellä heti alkuunsa ihan törkyhintaisia vauvan vaatteita tms. Ei yksinkertaisesti kiinnosta tutustua koko pöytään enempää. Toinen on se, että jos vaatetta on ihan älyttömästi, niin että sitä on vaikea tutkia, niin en jaksa..skippaan koko pöydän. Kaikista kamalimpia on nämä hengarissa olevat vaatteet, kun jotkut tuovat ne niin täyteen ettei mahdu vaatteita liikuttamaan (näin ei näe vaatteita, hintoja, kokoja..ei mitään). Nämäkin jää katsomati =) Mutta lasten vaatteista on parhait aolleet nämä korit tai alueet, missä ne on olleet hyvin esillä kokomerkittyinä.

Joo, kaikki "parempi" menee hengariin. Tuolla on erikseen haalareille tanko.

Isomman tytön vaatteita myyn jonkun verran, osan säästän tuolle nuoremmalle tytölle. Kohta alan myymään lähes kaiken hänen vaatteistaan paitsi ulkovaatteet + juihlavaatteet + perusklassikot kuten jotkut marimekkopaidat tms. + yövaatteet, alusvaatteet ym.... On nimittäin jo sellaista muotijuttua ilmassa, että mahtaako ne kelvata sitten jatkossa pienemälle tytölle.

Penkomislaatikko voisi olla, kulunneemmille... Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja miltä kuulostaa?;22052124:
Mä sanoisin että kaikki kalliimpi tai siistimpi kama henkareihin, iästä riippumatta. aloitat vas. laidasta laittamalla ensin siistimmät vauvanvaattet+ ulkohaalarit, tms. Sen jälkeen isomman lapsen vaatteet aloittaen kans niistä siistimmistä vaatteista ja ihan oikeeseen reunaan ison tytön ulkohaalarit, tms. koska ovat aika pitkiä niin keskellä pöytää veis hirveesti näkyvyyttä.

Alhaalle kannattaisin esim kengät, just asusteet jossain laatikossa, tms.

Mä laittaisiin koon mukaan koreihin. Esim 62-68 senttiset, sekaisin tytön ja pojan vaatteet. Näin siksi, että värin perusteella erottaa helposti onko tytön vai pojan, mutta koon tarksitaminen on paljon hankalampaa.

Sulla on varmaan aika paljon sitä vaatetta, joten ei ehkä kannata kaikkea kipata sinne kerralla. Ylitäyttä pöytää on hankala penkoa. Henkareille parhaimmat tietysti.

Joo, paljon on. Olen nyt laputtanut vissin 200 eri tavaraa eikä ole vielä kaikki tässä. Joten täydennän pikkuhiljaa, parin päivän välein vien pussillisen lisää, ettei korit pursuile.

[QUOTE="hmm";22052193]No voit joko laittaa pienempien vaatteet yhteen tai erikseen. Mulle on oikeestaan ollut ihan sama, onko ne yhdessä vai erikseen. Tärkeintä on, että vaatteissa lukee hintalapussa KOKO. Mielellään hintalaput SAMAAN paikkaan. Ja ei pilata vaatteita iskemällä hinnoittelijalla vaatteen läpi (nähty jopa vauvojen bodeissa!). Raskaanaolevana sanoisin, että elkää laittako niitä vauvan vaatteita sinne alas..kun niitä on vaikea penkoja mahan kanssa ja me mahalliset niitä pengotaan.

Isomman tytön vaattee kannattaa laittaa erikseen. Ja laita niihin koreihin laput mitä siellä on ja mitä kokoa. Näin se on tosi helppoa, mukava mennä katsomaan mitä löytyy. Sitten hinnat sopiviksi.

Mulla jää joskus pöytä kokonaan katsomatta, jos nään siellä heti alkuunsa ihan törkyhintaisia vauvan vaatteita tms. Ei yksinkertaisesti kiinnosta tutustua koko pöytään enempää. Toinen on se, että jos vaatetta on ihan älyttömästi, niin että sitä on vaikea tutkia, niin en jaksa..skippaan koko pöydän. Kaikista kamalimpia on nämä hengarissa olevat vaatteet, kun jotkut tuovat ne niin täyteen ettei mahdu vaatteita liikuttamaan (näin ei näe vaatteita, hintoja, kokoja..ei mitään). Nämäkin jää katsomati =) Mutta lasten vaatteista on parhait aolleet nämä korit tai alueet, missä ne on olleet hyvin esillä kokomerkittyinä.[/QUOTE]

Lapuissa on koko, koska itsestänikin on kivempaa niin. Plus pieni kuvaus, kun ne laput jää mulle, niin saan käsityksen jatkossa, millä hinnalla joku meni heti jne.

Hinnoittelen hyvin kohtuullisesti, haluan noista vaatteista eroon.

Mä laitan villalangalla lapun sen kokolapun läpi. Ja muutamaan laitan hakaneulan (myyn nyt vauvakoon lakanoita ja pussilakanoitakin pois, ne tulee sinne alhaalle + kantoliina ym. Toivottavasti ostaja näkee ja saa ne raskaanakin sieltä... Ne ei nimittäin vaan mahdu siihen ylähyllylle,

Yhteistyössä