F
fe
Vieras
Hei,
Asia mietityttää, joten kysynpä, jos joku tietäisi...
Eli katselin juuri tuossa asuntoilmoituksia ja Kirkkonummi kiinnostais muuttopaikkana kovin. Onko porukka siellä suuremmassa määrin ruotsin- vai suomenkielisiä? Jossakin oli kirjoitettu, ettei palvelua saisi suomeksi...? Voisiko joidenkin paikkojen osalta pitää paikkansa? Olen myös ymmärtänyt, että K-nummi on aika varakasta aluetta, onko tämä totta?
Asuinpaikassa mulle merkkaa eniten se, että tunnen kuuluvani joukkoon... Siksi haluan rikkoa näitä ennakkoluuloja heti alkuun. Olen itse suomenkielinen (en puhu siis yhtään ruotsia, ymmärrän pari sanaa...) ja töissä ihan tavis duunarialalla. Kiinnostaisi kuitenkin K-nummen kaunis ympäristö ja tietty maalaismaisema lähellä suurempaa kaupunkia, sillä Helsinkiin olen vuosia sitten muuttanut maalaiskunnasta. Tämä on kuitenkin kaikki merkityksetöntä, jos ihmisten takia ei alueella viihdy.
Kyinka helppoa on yleisestikin tutustuminen siellä? Ja missä ihmisiin voisi tutustua? Ketään K-nummelaista en tunne... Onko siellä yhteisöllistä meininkiä? Tykkäisin ajatuksesta, että naapureja voi moikkailla ja ilmapiiri on välitöntä ja mukavaa. Ei minua haittaa uteliaat kyläläiset yms., jotka varmaan joillekki on yksi haittatekijä.
Tarkoituksenani ei ollut stereotypisoida ketään
Kaikki ovat erilaisia, mutta joka kylästä ja kaupungista kuitenkin löytyy tietyt ominaispiirteet ja yhteisö muokkautuu tietynlaiseksi. Haluaisin löytää tuollaisen yhteisöllisen asuinpaikan läheltä helsinkiä...
Saa toki ehdottaa muitakin paikkoja
, jos ideoita on! Jos vaikka tunnistaa oman asuinpaikkansa juuri tuollaiseksi.
Asia mietityttää, joten kysynpä, jos joku tietäisi...
Asuinpaikassa mulle merkkaa eniten se, että tunnen kuuluvani joukkoon... Siksi haluan rikkoa näitä ennakkoluuloja heti alkuun. Olen itse suomenkielinen (en puhu siis yhtään ruotsia, ymmärrän pari sanaa...) ja töissä ihan tavis duunarialalla. Kiinnostaisi kuitenkin K-nummen kaunis ympäristö ja tietty maalaismaisema lähellä suurempaa kaupunkia, sillä Helsinkiin olen vuosia sitten muuttanut maalaiskunnasta. Tämä on kuitenkin kaikki merkityksetöntä, jos ihmisten takia ei alueella viihdy.
Kyinka helppoa on yleisestikin tutustuminen siellä? Ja missä ihmisiin voisi tutustua? Ketään K-nummelaista en tunne... Onko siellä yhteisöllistä meininkiä? Tykkäisin ajatuksesta, että naapureja voi moikkailla ja ilmapiiri on välitöntä ja mukavaa. Ei minua haittaa uteliaat kyläläiset yms., jotka varmaan joillekki on yksi haittatekijä.
Tarkoituksenani ei ollut stereotypisoida ketään
Saa toki ehdottaa muitakin paikkoja