Kirkkonummelalaisia äitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ida-Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ida-Kaisa

Vieras
Hei!

Minkälainen paikka Kirkkonummi on (suomenkieliselle) lapseperheelle? Kirkkonummi on yksi vaihtoehto, jota mietimme asuinpaikaksi. Haluaisimme ns. normaalille lapsiperhealueelle, mikähän siellä on sellainen..? Onko palvelut ja harrastusmahdollisuudet hyvät?

Kiitos! :)

Hih mikä kysymys :) Siis hassusti aseteltu :)

Ihan tavallinen paikka tämä on lapsiperheelle sekä suomen että ruotsin kieliselle palvelut pelaa molemmilla kielillä. Mikähän on sitten sun mielestä normaali lapsiperhe alue? Veikkola, Masala, Sundsberg, Kantvik lienevät ne jossa eniten lapsiperheitä on, toki tasaisesti muuallakin.

Harrastusmahdollisuuksia on ja lisää löytyy Espoon puolelta. Palvelut ok ja Espooseen sekä Helsinkiin on lyhyt matka hakemaan niitä palveluita joita ei löydy.

Hintataso on aika kova jos omistusasuntoa yhtään "paremmalta" alueelta etsii, mutta niinpä se on kaikkialla tänä päivänä.

Siis tarkoitin tuolla normaalilla alueella sellaista missä ei ole mitään kaupungin vuokrataloja/sosiaalisia ongelmia tai toisaalta ei sellaista, missä jotain ökytaloja ja kovaa kilpavarustelua kaikessa. Eli keskituloisia työssäkäyviä lapsiperheitä :)

Masala (ja eikö Sundsberg ole Masalaa..?)on ainoa minkä tiedän, joten ei sinne :) Veikkola ei radan varressa..Kantvik varmaan kiva, sehän on siellä meren tuntumassa..

Hei,

Vaikka olen espoolainen, tunnen esim. Sundsbergin erittäin hyvin, meillä kun on paljon lapsiperhetuttuja siellä. En ymmärrä, miksi torjut alueen, sehän on kuin idyllikuvakirjasta, siellä on omat päiväkodit ja koulukin tulossa lähitulevaisuudessa. Masala on kyllä postiosoitteena, mutta nämä maailmat ovat kaukana toisistaan. Kauppoja ja palveluita on muuallakin, ei siellä Masalassa tartte säännöllisesti ravata. Paljon riippuu siitä, missä on vanhempien työpaikat. Esim. kaupassa voi käydä muuallakin. Toinen ihanan näköinen alue on Laajakallio, mutta siellä on kalliimpaa asua kuin Sundsbergissä eikä siellä ole senkään vertaa palveluita kuin Sundsbergissä on.

Kantvikissä on kivoja taloja, mutta palveluista en tiedä ja koko alue on tosi kaukana. Kirkkonummen keskustan tuntumassa on kiva omakotialue, missä on paljon tiilitaloja, en tosin muista kaupunginosan nimeä. Mutta kannattaa ajella eri puolella Kirkkonummea ja käydä taloesittelyissä. Sitä kautta moni asia selviää. Auto on melkein must jos ei ihan keskustassa satu asumaan. Bussit kulkee harvakseltaan ja pysäkeille on matkaa. Juna tietty kulkee, mutta itse en pelkästään sen varassa haluaisi elää kun on kaikenmaailman hankaluuksia raideliikenteen kanssa esim. talvisin ym. Junat ovat aina myöhässä!

Vaikea sitä on täälltä netistä käsin neuvoa enempää.

Kirkkonummella on kivaa! Tai sitten kun olen täällä 3-kuukautisesta lähtien pelkästään asunut, niin en tiedä paremmasta... :)
Olen asunut Masalassa, K:nummen keskustassa ja nyt Laajakalliossa....eli lähinnä tätä radan/Länsiväylän vartta.

Hmmm...mitähän täältä kertoisi. Ne palvelut mitä täällä olen käyttänyt, on toimineet hyvin...on kirjastot, uimahalli, urheilupaikkoja, koulut, päiväkodit yms. yms. Mitä vielä tarvitaan?
Joskus olen kuullut esim. espoolaisten kritisoivan kun täällä ei ole niin hyvin kaikkea kuin Espoossa? Voisi sanoa, että vaikka asukkaita on reilusti yli 30 000, niin onhan tämä maalaiskunta ja meno sen mukainen... Ei ole KUNNAN ylläpitämiä asukaspuistoja ja julkinen liikenne ei ole ihan niin rivakkaa kuin lähempänä Helsinkiä.

Masalassa on paljon hyviä alueita asua ja tätänykyä on siellä palvelutkin parantuneet. Laajakalliossa on kiva asua (eikä täällä ole kallista asua ja Kirkkonummen keskustaan on 2,5-3km, eli ei ne palvelut niiiiiin kaukana ole, riippuu tietenkin, että mihin on tottunut) ja sitten on tietenkin nämä uudet alueet sinne Kantvikiin päin ja toiselle puolelle keskustaa noussut Neidonkallio. Kummastakin vaan on sitten hiukan pidempi matka julkisille.
Vanhana kirkkonummelaisena en jostain syystä fanita Veikkolaa ollenkaan...vaikka sinnekkin on noussut kovaa vauhtia uutta taloa ja keskusta on aika paljon siistimmän näköinen kuin kylän keskusta.

Jos on jotain paikkakohtaisia "täsmäkysymyksiä", niin anna palaa.

Kiitos vastauksista! Kovasti kyllä Kirkkonummi kiinnostaa. Juuri se pikkukaupunkimaisuus , mutta kuitenkin lähellä pääkaupunkiseutua. Laajakalliossa kävimme yhdessä asuntonäyttelyssä, mutta olihan siellä kallista (puutalo lähemmäs 500 000 eur). Sitten mietityttää se risteys, mistä pitäisi päästä 51-tielle, ainakin ruuhka-aikana. Kokemuksia?

Sundsbergissäkin voitaisiin käydä katsomassa, jos se ei ole sama kuin Masala. Masalasta olen vain kuullut paljon negatiivista ja se on niin täyteen rakennettu..

Bro, Kantvik, Laajakallio (paitsi risteys mietityttää), Neidonkeidas. Kokemuksia näistä? Mitä muita vaihtoehtoja..?

Käymme siis Helsingissä töissä ja ainakin mies tarvitsee autoa.

Joo, onhan täällä Laajakalliossa noita taloja mistä pyydetään "tähtitieteellisiä" summia...mutta siihen suuntaan se IKÄVÄKYLLÄ on mennyt. Me saatiin nelisen vuotta sitten tämä meidän talo sen verran sopivasti, että nykyhinnoilla ei edes kehtaa sanoa (nykyhinnoilla meillä ei olisi varaa täällä asuakaan).
Mutta...itse kuljen Länsiväylälle Laajakalliosta Jorvaksen/Ericssonin liikennevalojen kautta, muuten on ihan tekemätön paikka päästä ruuhkan sekaan. Eri asia on sitten ruuhka-ajan ulkopuolella ja kun kotiin päin ajelee.
Länsiväylästä on VIHDOINKIN tulossa moottoritie ja tällä hetkellä urakka on tarjouspyyntövalmistelu vaiheessa...työt voi aikaisintaan alkaa syksyllä -08, joten ei se moottoritie ihan heti siinä ole, mutta pian kuitenkin nopeuttamassa liikennettä Kirkkonummelle.

Sitten jos omakotitaloa katselee, niin voihan sitä katsoa myös vähän vanhemmilta alueilta...esim. Jolkby, Heikkilä ja tuossa keskustan takana on Lindal. Masalaa on rakennettu aika paljon, mutta toistaiseksi aika väljästi ja matalasti. Masalassa suosisin sitä keskustasta Luomaan päin aluetta...ja sinne muutama espoolainen kaverini onkin pian muuttamassa valmistuviin asuntoihin :)
Sundsberg on aika tiiviisti rakennettu, mutta muuten aika soma pikku-kaupunki.
Äitienpäiväajelulle vain tänne!

Yhteistyössä