Kirkkaan keltainen vuoto emättimestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja krista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

krista

Vieras
Apua. Olen nuori nainen, jonkin aikaa ollut nyt paksuhkoa, kirkkaan keltaista valkovuotoa. Gyne varattu, mutta vasta 2kk päähän. aonko täällä ketää, joka tietäisi, mikä aiheuttaa tällaista vuotoa. Olen yrittänyt googlettaa tuloksetta. Papa otettu vuosi sitten, joka puhdas, takana yksi synnytys.

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
jos sulla on kuitenkin hiiva.

Onko se nyt niin tärkeää mennä ensin sinne lääkäriin, ennen kuin voin ostaa hiivalääkkeen apteekista?? Kun sanotaan, että jos ei ole aiemmin ollut hiivaa, niin ensin pitäisi käydä lääkärissä.... En voi odottaa kahta kuukautta.

Hoidanko vain hiivana? Tullut itsellekin nimittäin mieleen...

Hiivahan yleensä kyllä kutisee ja kirvelee. Ja aiheuttaa ennemmin kokkareisen kuin paksun keltaisen valkovuodon. Toki poikkeuksiakin on. Jos olet varma hiivan oireista, niin hae lääkkeet. Jos et ole, ja vaiva jatkuu, niin soita lekuriin ja sano että pitää päästä näytteisiin aiemmin.

Miksi poissuljet sukupuolitaudit pois?

Alkuperäinen kirjoittaja laboraattori:
Hiivahan yleensä kyllä kutisee ja kirvelee. Ja aiheuttaa ennemmin kokkareisen kuin paksun keltaisen valkovuodon. Toki poikkeuksiakin on. Jos olet varma hiivan oireista, niin hae lääkkeet. Jos et ole, ja vaiva jatkuu, niin soita lekuriin ja sano että pitää päästä näytteisiin aiemmin.

No tiedän ettei kumpikaan ole ollut vieraissa. Vakituisessa suhteessa elän.
Ja enhän ole varma hiivan oireista, kun ei sitä ole ennen ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja laboraattori:

No tiedän ettei kumpikaan ole ollut vieraissa. Vakituisessa suhteessa elän.
Ja enhän ole varma hiivan oireista, kun ei sitä ole ennen ollut.

Lähinnä näitä sukupuolitauteja peräänkuulutan vain siksi kun kaikkia sukupuolitautejahan ei kuitenkaan missään vaiheessa testata, ei vaikka pyytäisi kaikki testattavaksi ja nehän voi olla oireettomia vuosikausia.

Ihan kirkkaan keltaista?
Oletkö syönyt paljon porkkanoita, jotain lääkettä tai jotain muuta uutta tuotetta, joka voisi värjätä eritteet?

Tai onkohan ufot tehneet sulla kokeitaan..

Klamydia tuo voi olla, käy pyytämässä testi, se on ihan helppo testata eikä tarvitse gyneä. Sitäpaitsi se gyne kuitenkin haluaa poissulkea taudit, joten edessä se testi on siinäkin vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Ihan kirkkaan keltaista?
Oletkö syönyt paljon porkkanoita, jotain lääkettä tai jotain muuta uutta tuotetta, joka voisi värjätä eritteet?

Tai onkohan ufot tehneet sulla kokeitaan..

Varmaan sitten ufot... En ole syönyt mitään sellaista, mikä värjäisi. Ja juu, kirkkaan keltaista.

Alkuperäinen kirjoittaja elsa:
Alkuperäinen kirjoittaja elsa:
mulla on välillä paksua limaista vuotoa, testeissä kävin, kaikki puhtaat
eli en saanut tietää mistä johtuu, ei vissiin sitten mitenkään vakavaa

Tuo kuulostaa ihan ovulaatiolimalta.

voiko se ovulaatio kestää montakin päivää vai? :o

Niin tosiaan... ei tietenkään niin kovin pitkään... mutta on mulla ollut joka kuukausi pitemmän aikaa sellaista venyvää, kananmunanvalkuaismaista limaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Jos ei kutise eikä haise tai häiritse muuten, niin anna olla. Ei mitään hätää. Eikä niitä hiivakuureja kannata käyttää turhan takia.
Mutta onko haittaa, jos turhaan käyttää?
Jaah... kannattaa varmaan kysyä apteekista onko haittaa. En ole koskaan käyttänyt, mutta olen kuullut ettei kannattaisi turhaan. Heikkenisiköhän teho sitten jotenkin? Edesauttaisi resistenttien hiivakantojen syntyä? (Ihan hatusta vedettyä arvailua.)

Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Jos ei kutise eikä haise tai häiritse muuten, niin anna olla. Ei mitään hätää. Eikä niitä hiivakuureja kannata käyttää turhan takia.

Mutta onko haittaa, jos turhaan käyttää?

On enemmän haittaa kuin hyötyä. Hiivalääkkeet on tarkoitettu kutisevaa ja muuten häiritsevää hiivatulehdusta varten. Hiivatulehdus klun voi mennä ohi ilman lääkkeitäkin!

Syötkö jotain vitamiinivalmistetta jossa olis B-vitamiineja? Mulla oli raskauden alussa valkkari tosi keltaista, johtui todennäköisesti siitä, että ryhdyi juuri silloin syömään raskausmultivitaa jossa on b- vitskuja. Joillakin b- vitamiinit saattavat muutta virtsankin väriä.

Yhteistyössä