Kirkas juokseva räkä taaperon nenästä, mikä avuksi?

vieras
Eikö Nasolin ole tarkoitettu tukkoiseen nenään? Meinaan että onko siitä hyötyä jos räkä kuitenkin valuu?

Niistää ja pyyhkii ahkerasti, jotain niistäjää voi käyttää apuna jos lapsi ei vielä itse osaa niistää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Meillä tuo merkki korvatulehduksesta. Allergiaa ei lapsellamme siis ole.
Meillä tietää, että flunssa oli mennyt korviin, kun räkä alkaa olla vihreänkeltaista tahmaa. Kirkas vuoripuro menee noin viikossa ohi.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Meillä tuo merkki korvatulehduksesta. Allergiaa ei lapsellamme siis ole.
Meillä tietää, että flunssa oli mennyt korviin, kun räkä alkaa olla vihreänkeltaista tahmaa. Kirkas vuoripuro menee noin viikossa ohi.
Niin siis jos tuo valuminen ei mene kohtuullisessa ajassa ohi. Meillä siis jatkuu ja jatkuu nenänvuoto, jos on korvissa tulehdus.
 
ap unohti kirjautua
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Van Noten:
Flunssat nyt ovat pienillä tooosi tavallisia. Kuinka hoidat omaa nuhaasi.. niin.. tuo niistäminen on hyvä ja jos pieni ei osaa, pyyhi valuva räkä nenästä. Toivottavasti teille ei tule Flunssaa pahempia sairauksia......
Kiitos vaan sinullekkin.

Siis tiedoksi että meillä on ollut pahempaakin, mutta tosi harvoin nuhaa. Mietin että onko tämä mahdollisesti allergiaa. Ja erottaako ne toisistaan helposti, flunssanuhan ja allergianuhan.

Niistetty on, siis noin 30 sek välein. Tyhjennetty kymmeniä kertoja päivässä nenä-friidalla. Auttaa minuutiksi. Siksi kyselin täällä kikkoja.

Sinä se olet empatian kukkanen..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Oletko sä tosissasi?
Miksi ihmeessä pientä nuhaa täytyy lääkitä?
Olen tosissani. pientä? mistä hemmetistä luit että pientä?
Lääkitä täytyy jos meinaa tehdä jotain, esim. syödä, nukkua, juoda, kävellä tms.
Ja lääkäri nimen omaan puhelimessa suositteli nasolinia koska se supistaa verisuonia nenässä ja näin ollen kuivattaa.
 
deb
Rauhoitu hyvä ihminen! Nuha on nuhaa, ja menee n. reilussa viikossa ohi. Anna vuotaa, parempi että tulee ulos. Jos vielä parin viikon jälkeen alkamisesta vuotaminen jatkuu, niin sitten käytte lääkärissä. Tarkistavat korvat, ja saatte tilanteen mukaan joko ab-kuurin tai allergialääkkeitä.
 
Joo eli ei ainuttakaa vinkkiä. Ainoa asiallinen oli ensimmäinen vastaaja. Kiitos!
Siis mikä rauhoitu, en mä ole mitenkään kiihtynyt? ! ;)

Muoks. perun sanani, oli täällä muitakin asiallisia. Aina pitää olla joku pilkkaaja vaan. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Sähän sait todella monta, samansuuntaista vinkkiä, mutta ilmeisesti älykkyysosamäärä ei riitä niiden ymmärtämiseen...
Muokkasin vastaustani. Tajusin kyllä itsekkin saaneeni vinkkejä. Mua vaan ärsyttää tämmönen vähättelymeininki mikä täällä aina vallitsee. Anteeksi!

Mun älykkyysosamäärä on muuten 146 jotenka ei nyt vedetä sitä tähän jookos?
 
Meillä myös taaperolla ihan mahoton räkä-pärskintätauti (ihan kirkasta ,juoksevaa limaa)ollut nyt jo monta päivää.Kummasti helpotti zyrtec pärskintään joka pojalle on määrätty koira-allergiaan.Nyt on niiin paljon kaikennäköstä siitepölyä ilmassa joten nekin joilla ei ole siitepölyallergiaa saavat myös oireita :snotty:
Meillä koko perhe oireilee :/
Jos ei rupea helpottamaan niin käytä lääkärillä.
 
Okei. Tarttee kysellä sit vaikka ens viikolla jos ei lopu. Kun meille ei mitään allergialääkettä oo määrätty. Ymmärsin että näin pienille ei saa antaa ilman lääkärin lupaa.

Kiitos vastauksestasi Tsirpukka!
 
Ny mietityttää
Mikä on nyt kamala nuha, joka vaatii rättiä isompaa. Ainahan noilla on kynttilä nassussa. Sitten pyyhitään. Joskus ollaan laiskoja ja ei pyyhitä.

Onko kyse vanhempien mukavuudesta (ei jaksa pyyhkiä), "keeping up appearances" (räkä poskessa oleva mukula on junttia) vai siitä että nuha on jo jotain käsitämätöntä?
 
Nyt mietityttää
Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Mikä on kynttilä nassussa, sori ei pysty ymmärtämään sun kieltäs ;)
räkää poskessa on kutsuttu ihan yleisesti kynttiläksi. Siltähän se näyttää. Valuvalta kynttilältä.

Litra on kyllä iso määrä. Ootko oikein mitannutkin? Muista nesteytys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt mietityttää:
Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Mikä on kynttilä nassussa, sori ei pysty ymmärtämään sun kieltäs ;)
räkää poskessa on kutsuttu ihan yleisesti kynttiläksi. Siltähän se näyttää. Valuvalta kynttilältä.

Litra on kyllä iso määrä. Ootko oikein mitannutkin? Muista nesteytys.
No en, mutta arvata sen voi.. että paljon sitä tulee.

Voi mistä sä keksit tota, joo oon ottanut rään tommoseen litran vetoseen keittiömittaan, ja illalla kattonu tuloksen. Haloo ;)
 

Yhteistyössä