kirjoitan ystäväni puolesta

  • Viestiketjun aloittaja vanilja baby
  • Ensimmäinen viesti
vanilja baby
Kirjoitan ystäväni puolesta.
hän on 35-vuotias fiksu, sympaattinen ja ihan viehättävä ammattitutkinnon omaava ihminen. Hänellä on itseään 8 vuotta nuorempi mies, jonka kanssa ovat pitäneet yhtä 7 vuotta. heillä on yksi yhteinen lapsi.
ystäväni on kertonut, miten miehensä on aikaisemmin harvemmin;nyt useammin (jopa viikottain) alkanut puhumaan halveksivasti ystävästäni. Arvostelee tämän ulkonäköä ("Kassi-Alma", mielisairaan näköinen). Arvostelee siivoustaitoa ("Et sä osaa edes imuroida kunnolla!) jne. Ystäväni ei ehkä lapsenhoidoltaan ole jaksanut panostaa ulkonäköönsä, mutta on ihan viehättävä sellaisenaankin. Olen yrittänyt sanoa, että et ole tuollaisten puheiden mukainen vaan niiden yläpuolella. Ystäväni myös kantaa päävastuun perheensä toimeentulosta. Mies ei osallistu juuri lainkaan edes kuluihin. Mitä sanotte moisesta? :/ \|O
 
Huhhuh. Meilläkin kyllä on tuota nimittelyä kuultu,mutta vain riidan yhteydessä. Joskus yrittää opettaa minua kun itse siivoaa ("tää nurkka meinaa aina jäädä, muista että tänne kertyy hirveesti pölyä" tai "tää sohva kannattaa sitten tällä pelkälle putken päällä") Se on lähinnä naurettavan suloista, kun hyvää tarkoittaa muttei ymmärrä että ne samat hommat mä hoidan joka päivä. Jos olisin ystäväsi tilanteessa... en tiedä. Ei varmaan kovin arvokkaaksi itseänsä tunne. :ashamed: Kurjaa. Jos kerta ystäväsi muutenkin jo itse elättää perheen suurimmaksi osaksi, ei varmasti olisi paha vaikka muuttaisi vaan hetkeksi muualle asumaan tai pistäisi ukon hetkeksi pihalle. Niin saisi aikaa miettiä ja aikaa oppia kuinka kiva on elää kun toinen ei ole jatkuvasti arvostelemassa. Ei normaalia. :/
 
NallePuh-81
Ei tuo tosiaankaan normaalia ole. Kyllähän perheen toimeentulon hankkiminen on yhteinen juttu, kuten myös kotityöt. Ja tuollainen nimittely ei ole aikuisen ihmisen hommaa. Kyllähän riidellessä tulee aina toista haukuttua.. Mutta esimerkiksi ulkonäön haukkuminen ei kuulu edes riitatilanteisiin, ainakaan meillä.
Kyllä tuossa suhteessa (tai miehessä) on nyt jotain pahasti vialla.. :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2004 klo 13:24 vanilja baby kirjoitti:
Kirjoitan ystäväni puolesta.
hän on 35-vuotias fiksu, sympaattinen ja ihan viehättävä ammattitutkinnon omaava ihminen. Hänellä on itseään 8 vuotta nuorempi mies, jonka kanssa ovat pitäneet yhtä 7 vuotta. heillä on yksi yhteinen lapsi.
ystäväni on kertonut, miten miehensä on aikaisemmin harvemmin;nyt useammin (jopa viikottain) alkanut puhumaan halveksivasti ystävästäni. Arvostelee tämän ulkonäköä ("Kassi-Alma", mielisairaan näköinen). Arvostelee siivoustaitoa ("Et sä osaa edes imuroida kunnolla!) jne. Ystäväni ei ehkä lapsenhoidoltaan ole jaksanut panostaa ulkonäköönsä, mutta on ihan viehättävä sellaisenaankin. Olen yrittänyt sanoa, että et ole tuollaisten puheiden mukainen vaan niiden yläpuolella. Ystäväni myös kantaa päävastuun perheensä toimeentulosta. Mies ei osallistu juuri lainkaan edes kuluihin. Mitä sanotte moisesta? :/ \|O
No ei kyllä ole kivaa tuollainen ystävääsi kohtaan! :( Nimittely ei tosiaankaan tunnu kivalle ja jos se jatkuu pitkään saattaa nimittelyn kohteeksi joutuneelle itsetunto murentua. Kyllä taitaa miehellä itsellään olla jotain pielessä, huono olo itsellään ja pitää purkaa se ystävääsi. Tuollainen pitää saada loppumaan! Tiukka keskustelu miehen kanssa, ystäväsi voi kertoa miltä tuollainen tuntuu ja jos se ei lopu niin saa mennä pois kotoa vaikka miettimään tai jms.
Ei kukaan ansaitse tuollaista kohtelua, vielä kun ei ole mitään syytä nimittelyille niin se tuntuu epäreilulta ja pahalta :/ Kai siinä toinen yrittää latistaakkin sen toisen..
 
Akkonen
Pahalle tuntuu. :(

Tuohan on suorastaan henkistä väkivaltaa. Jotkut miehet ovat taitavia siinä, ei jää jälkiä ja pikkuhiljaa itsetuntonsa menettävä nainen pysyy hiljaa "nyrkin" ja hellan välissä.
Miehellä ei taida olla ihan kaikki kunnossa, jos noin käyttäytyy..
 
alannah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2004 klo 13:24 vanilja baby kirjoitti:
Kirjoitan ystäväni puolesta.
hän on 35-vuotias fiksu, sympaattinen ja ihan viehättävä ammattitutkinnon omaava ihminen. Hänellä on itseään 8 vuotta nuorempi mies, jonka kanssa ovat pitäneet yhtä 7 vuotta. heillä on yksi yhteinen lapsi.
ystäväni on kertonut, miten miehensä on aikaisemmin harvemmin;nyt useammin (jopa viikottain) alkanut puhumaan halveksivasti ystävästäni. Arvostelee tämän ulkonäköä ("Kassi-Alma", mielisairaan näköinen). Arvostelee siivoustaitoa ("Et sä osaa edes imuroida kunnolla!) jne. Ystäväni ei ehkä lapsenhoidoltaan ole jaksanut panostaa ulkonäköönsä, mutta on ihan viehättävä sellaisenaankin. Olen yrittänyt sanoa, että et ole tuollaisten puheiden mukainen vaan niiden yläpuolella. Ystäväni myös kantaa päävastuun perheensä toimeentulosta. Mies ei osallistu juuri lainkaan edes kuluihin. Mitä sanotte moisesta? :/ \|O
Siis todella surkiaa tuollanen toisen mollaaminen. Ylä vai ala päällä hänki ajattelee??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2004 klo 17:51 Akkonen kirjoitti:
Pahalle tuntuu. :(

Tuohan on suorastaan henkistä väkivaltaa. Jotkut miehet ovat taitavia siinä, ei jää jälkiä ja pikkuhiljaa itsetuntonsa menettävä nainen pysyy hiljaa "nyrkin" ja hellan välissä.
Miehellä ei taida olla ihan kaikki kunnossa, jos noin käyttäytyy..
Peesaan. Musta on surullista että jonkun täytyy elää tuollaisen miehen kanssa. Siinä ei mene kauan kun toinen on täysin ohjailtavissa ilman minkäänlaista itsekunnioitusta. Jos käytös ei muutu toivittavasti ystäväsi saa heivattua tuollaisen miehen. Monesti parit pysyy yhdessä "lapsen takia" eivätkä ymmärrä miten lapsi kärsii vanhempien riidoista.Sitähän sanotaan että: lapsen koti on vanhempien välinen rakkaus.
 
Pahimman kautta
:'(
Elin n. 2 sitten suurin piirtein samanlaisessa suhteessa. Henkinen väkivalta, on pahin väkivallan muoto mitä parisuhteessa voi olla. Näin jälkeen päin voin vain sanoa, että avomieheni oli henkisesti sairas, enkä sitä itse huomannut, mutta ihmisen on itse tajuttava hakeutua hoitoon, ei ketään voi pakottaa.
Avomieheni teki itsemurhan reilu vuosi sitten. Niin itsekeskeinen ihminen hän oli, että jätti tyttärensä. Mutta nyt on hyvin, ei henkistä väkivaltaa enää koskaan.
Tsemppiä ystävällesi. Elämä jartkuu kaikesta huolimatta. =)
 

Yhteistyössä